Kenapa perempuan mudah menangis?

Note: Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengerti…”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. ucoep says

    aku sayang sama seseorang tapi aku tidak berani ngungkapin prasaan ku padanya…terus gimana.makasih atas bantuannya………….:-?

  2. NDRA says

    AKU PUNYA MASALAH NICH?GI MN CARA MEMUTUSIN CEW YG SULIT UNUTUK DILAKUKAN?PLEASE CPT BLZ ……………………………OZI???????? :d:d

  3. mrs teddy says

    1. Jika anda sayang seseorg,brani kn lah diri utk menyatakn nye… mane tau nant bertemu jodoh ke..he3 (spt mr teddy n mrs teddy la.. ;)) )
    2. utk memutuskn hubungan…anda perlu tau ape sbb anda memutuskn hubungan.. jgn bersikap mementingkn diri sndiri shaja..
    3. well,kdg kala kter xsedar if kter menyakitkn hati ibu2 kter.. so, makes her happy n treat her well next times.. love my mum too… :x

  4. err.. says

    sy slalu gak perang dingin ngan mak..xnak ckap ngan mak..
    tp bile dh jauh,especially time blaja..akhirnye mintak maaf gak kat mak wpun bukan salah kite..
    huhu..xtenang blaja kalo mak marah kite…

    redha Allah terletak pada redha parent..igt tu..k

  5. mrs teddy says

    baguslah if mcm tu… doa seorg ibu akn dimakbulkn Allah.. jgn la kter membuat kn seseorg ibu itu sdey walau hanya perkara2 yg kecil skali pun.. [-x
    love u so much mama n abah… :x >:d<

  6. suzicon says

    :(( Waaaaaarkh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku rindu mak akuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:((:((:((:((:((:((:((:((:((

  7. dina says

    [-o< Ya ALLAH berilah kesabaran dan ketabahan pada ibuku….
    kumohon ampun atas dosa2ku terhadap ibuku..
    kumohon ampun pada-MU..Maafkan segala kesalahanQu……….

  8. says

    AkU Pengen MemUlAi HiDuP KuW TAnPA AiR MAtA,,,

    AKu InGiN MEnYiMpAn KeNanGAn YAng mUnGkN GaK AkAn BiSa TerUlAng LAgi,,

    DAn SeKArAng Aku mAU BiLAng Aku SuKA MA SeSeORAng YAng PAliNG InGiN AkU TeMuI DAn YAng PAling Aku RiNduKAn…
    :):)

    Aku BiNgUnG MuStI gManA:-?
    MAsA seeH Aku yang MuSti NgOmOnG DuLUAn…./:)/:)

    PADaHAl DuLu DiA DAh PeRnAh BiLang DiA suKA MA AKu…:)[-(
    MAsA DiA DAaH LuPA Seehh…
    DuH Aku biNgUng BANgeeeeeeet:-?

  9. says

    :( ENTAH KENAPA SAYABOLEHJATUHCINTA DENGAN SESEORANG LELAKI…. TAPI AKU TAK BERANI MELUARKAN PADANYA…! SAYA TAKUT>>>:o
    PATUT KAH SAYA BERITAHU DENGAN NYA???? KENAPA SAYA TIDAK DAPAT MENGAWAL PERASAAN SAYA NI….

  10. says

    sorg ibu blih jaga 10 orang ank
    tapi 10 org ank blom tentu blih jaga sorang ibu
    so.. lebihkan kasih syg kte pada ibu kte dripda seorg lelaki yang tak tntu lagi akan jadi pneman hidup kte slama-lamanyer..
    krana seorang ibu tlahpun berjanji pada dirinye sebaik shja die mlahirkan kte untuk mnjadi pneman hidup kte slama-lamanye..
    tapi ada kte sdar tntng itu??
    so..for all the mums in the world..
    terutamanya.. bagi mamaku yang amat ku cintai..
    adik mintak maaf kalau adik ada buat salah pada mama..
    sesungguhnya dosa2 adik pada mama macam bintg2 di angkasa banyaknyer..
    tapi mama tetap sayang kan adik.. mama tetap sabar dengan perangai adik..
    so.. adik dah berjanji pada diri adik..
    yang adik akan jaga mama sampai trtutup mata adik ni..
    i love you so much mama..

  11. Openg says

    kepada semua orang….
    kita perlu bersukur apa yang ada dengan kita sekarang…. kalau org yang sedih, mungkin ini khidmar dari Tuhan !!!!!! Kepada orang yang sedih … cuba bersukur apa yang ada dengan kita sekarang!!!! ha… ha…
    ‘tak ada apa yang tak boleh,
    tak ada apa yang tak apa,’

    SEMUA ORANG BOLEH DAN KAU PUN BOLEH……..CUBA BERSUKUR APA YANG ADA SEKARANG::):))

  12. syawatiey says

    i really love my mum..
    sy mempunyai 2 org ibu. seorang ibu kandung dan seorang lagi ibu angkat. kedua2nya sy sayangi..
    terima kasih ibu2ku tersayang..

    hati perempuan begitu sensitif dan agak sentimental. kerana itu juga perempuan mudah mengalirkan air mata..

  13. mrs teddy says

    cinta mmg indah,tp kadangkala tentu ade cabaran..
    u’ll become stronger when u overcome n manage the problem between ur partner.. ;)

  14. Nurman zack says

    Kenapa saya harus mengalah kepada wanita yang saya sayangi….!
    Dia memberikan kesempatan padaku untuk memilikinya….?
    akan tetepi saya harus mau untuk di3 oleh dia……..
    apakah ini cinta…..?

  15. Nurman zack says

    Kenapa saya harus mengalah kepada wanita yang saya sayangi….!
    Dia memberikan kesempatan padaku untuk memilikinya….?
    akan tetapi saya harus mau untuk di3 oleh dia……..
    apakah ini cinta…..?

  16. Fuzhan says

    gw baru aja baca artkel yang mirip tentang tulisan di atas

    :-w

    pokonya ending artikel nya LELAKI, WANITA MENANGIS KARENA DIA MERASA KAMU ADALAH ORANG YANG TEPAT UNTUK BERBAGI

    lalu yang menjadi pertanyaan gw????

    Kalu kita sebagai lelaki merasa dia bkan org yg tepat untuk berbagi gimana donk????????????? :-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?

  17. kasyah says

    aku sering lemah bila mana kekasihku menangis..
    aku tak snggup lihat org yg paling aku sygi menangis..
    aku amat mencintai wanita yg bernama Ain..
    …amin…
    aku merindui mu syg….
    aku sngt mencintai mu…
    kembalilah kepada ku..
    maafkan abg..syg..

  18. EMARIZ says

    pempuan mudah menangis kerna diri dieorang xcukup tabah…macam saya….:((:((:((:(( saye nie jenis bile org tengking saye,saye mudah menangis….mesti dah merah dah mata nie taw…:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s lagi satu pempuan ni mudah terasa….tapi kalu bab ngumpat no 1…attcually not me ok!=))=))=))=))=))=)) kalu yang makcik2 haa memang betui….salu p kelua umah waktu petang2 g umah jiran mesti ngumpat….:-&:-&:-&:-&:-&ha…ha..ha….:)):)):))

  19. BEE says

    BEE PUN MUDAH NANGIS KALAU ADA MASALAH YG TIMBUL DLM HUBUNGAN..TAPI NANGIS SEBAB NGAJUK N RINDU PUN ADA GAK….MUAAAKKKKSSS!!!:*:*:*:x:x:)):))=))=))

  20. says

    :((:((:((:((:((:((:((:((:((
    mama, maafkan anakmu yang banyak dosa ini, sering kali aku membentakmu. tak menuruti perintahmu, apalagi menuruti kemauanmu. oh btapa sedi hatimu:((:x. mama, bila aku pergi nanti, aku ingin minta maaf kepadamu yang sebesar-besarnya atas semua dosaku ma…8-|
    ma, rosma sayang mama, rosma tak pernah bilang sama mama kalu rosma sering sakit mah, karena rosma tak ingin mama sedih. dan akhirnya mama jauh lagi dengan rosma. rosma menangis siang dan malam mengharapkan mama tidak pergi. rosma sadar rosma tak punya ayah, tapi:( rosma bahagia, karena rosma masih punya mama, walaupun mama jauh, rosma selalu mendo’akan mama supaya kelak nanti mama dan rosma bahagia. ma, rosma ingat ketika mama peluk rosma erat-erat, betapa terharunya rosma. hingga mama cucurkan airmata, ma, i will always love you forever and never die until future…:x=|:)>-
    my mom is the best forever=|

  21. gee_penyu says

    hai sume,
    Gee baru lg kt sni..
    um….
    a’a la Bee…
    Gee pun same jgk, kdg2 mudah sgt mengalir airmate nie bila
    terlalu rindukan sidia…
    :((:((:((:((:((
    sehari x jumpa pun cam da bermggu2…

  22. BEE says

    [Comment ID #14708 Will Be Quoted Here]

    WELCOME…HUUUH…TAU XPE..PASTU DIA LAK YG SAKAT KITA SUKA NANGIS KAN???NAK TUNGGU DIA NANGIS TOK KITA, ALAMATNYE BLER KITA DH XDA KAT DUNIA NI LA BARU DIA NANGIS KOT..HAHHAHA..LAWAK..=))=)

    [Comment ID #14722 Will Be Quoted Here]

    EMA MMG TAU AJER..=))

  23. EMARIZ says

    [Comment ID #14737 Will Be Quoted Here]

    ehh…mesti lah….
    cebb ema pun penah rase cm bee n u all sume taw…
    8-|8-|8-|8-|
    papepun….kite yang gurl’z nie…..harus tabah menjalani liku-liku
    kehidupan…[-([-(

  24. says

    [Comment ID #14739 Will Be Quoted Here]

    betul ckp emariz tu..
    gurlz nie banyak2 bersabar ya..
    tapi yg penting sekali man nak ingat kan.
    gurlz2 nie kalau nak bercinta2 nie..
    cinta2 jugak maruah diri tu jaga la elok2 ya….
    pd zaman skrang nie terlalu open sgt..
    jaga diri korang elok2 tau :-?:-|:-w

  25. EMARIZ says

    [Comment ID #14753 Will Be Quoted Here]

    eisshh…maner bole..
    bee lah kene jaga….en.azman
    ema xboley…..nati ader jea yg jelez…he..he..
    :d:d:d

  26. EMARIZ says

    [Comment ID #14785 Will Be Quoted Here]
    hee….he…..sape yang jelez??
    allaaa laaa….cian kat en.azman….
    nampk gaye nyer,,,…kite pekenalkan en.azman….dgan aisyah je la…
    setuju x bee??

    :-?:-?:-?:-?=|=|=|=|

  27. EMARIZ says

    [Comment ID #14804 Will Be Quoted Here]
    yeke?? cam xcaye jew??
    tapi ema dulu penah menagis dpan ex boy….
    haa…die takut….

  28. says

    :d
    ha dia dah takut tanda dia lemah lak tu,,,nak2 bila ema meraung
    nescaya dan maka itu ex ema itu akan jadi macam lenkong takpun jadi mcm ni=:):((

  29. EMARIZ says

    [Comment ID #14812 Will Be Quoted Here]
    hahahahaha……lawak nyer…..tun kinx nie….suke nyer…

    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))
    xpe biaq jadi kingkong….kwahhh…kwahh..kwahh….=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

  30. says

    [Comment ID #14788 Will Be Quoted Here]

    aisyah?????? sapa plak nie emariz…
    kau kenen2 la kat man nie..
    single2 n bujang trang tang tang tang tang..
    kalau x caya cuba tanya tun kinx tu..

    [Comment ID #14815 Will Be Quoted Here]

    amboi kinx bleh tahan gak kau punye dangdut..
    man tgh perati2 kan kau nie kinx >:/>:/>:/

  31. BEE says

    [Comment ID #14788 Will Be Quoted Here]

    SETUJU…AISYAH, SELEMBUT NAMANYE..HEHHE..IYELA KOT…..KINX NI LAWAKLA

  32. EMARIZ says

    [Comment ID #14815 Will Be Quoted Here]
    hehe….lawak nyer………
    xpe……nati ley lah nyanyi tok tun kinx…….

    :d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d para penonton bapak….bapak…
    ibuk…ibuk…yg ader disini…..inul golek yahhh….=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

  33. EMARIZ says

    [Comment ID #14823 Will Be Quoted Here]

    he…..he…kinx memang pandai dangdut….
    dap…..dip…..dup……….didalam hatiku……sungguh terasa……
    opppssssssss!!!!!!1 lupe skrip!!!!!
    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))
    aisyah tu….selembut sutera…..
    bak….tudung sutera…..:d:d:d:d:d:d:d:d:d cam gigi emariz nieh….:d:d:d:d:d:d:d:d
    he..he…
    aisyah dah lame xbukak web site nieh…..:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s
    nth chat nth xchat….:-s:-s:-s:-s:-s:-s:((:((:((:((:((:((:((:((
    ema pown baru jew masuk web site smlm…..tapi aisyah xtimbul2 agi….:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss

  34. EMARIZ says

    [Comment ID #14831 Will Be Quoted Here]
    aha…..ha…….nampak gaye nyer azman dah mabuk kepayang…..

    :o:o:o
    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=)) kan aisyah…..=p~=p~=p~

  35. joviana says

    cabarlah fikiran anda,tak semestinya apa yg kita fikirkan e2 betul or salah.setiap perkara pasti ada baik buruknya,namun yg mana lebih banyk?timbangkanlah……

  36. bibiana says

    apa yg sy tau perempuan adalah segala2nya……………. dlm dunia ini tanpa mereka kita tidak akan berpeluang melihat segala2nya & merasai kehidupan yg baik oleh sebab e2 hargailah mereka walaupun mereka sudah tua dan tidak bermaya lagi……………………. & bersyukur kepada tuhan kerana diberikan seorang ibu yg baik & bertanggungjawab walaupun ada sesetengah perempuan tidak menghargai apa yg telah diberikan kepada mereka………………………………………

  37. laura r. says

    bagi saya setiap orang mestilah menghargai ibu mereka selagi ada masa jgn jadi kacang lupakan kulit bla dah meninggal baru nak sedar apa blh bt nsb la…………………………………………………………………………………………..

  38. rani says

    menurut aku, wanita emang sesuatu yang unuk.
    dia cantik, indah dan lembut, karena keunikannya itulah wanita juga tercipta sebagai sosok yang sangat rapuh dan harus seallu dilindungi.
    untuk itu, setiap pasangan dari wanita itu, haruslah menghargai perasaan yang lembut daru pada perempuan.

  39. BEE says

    HEHHEHEH..SAPE CKP SUSAH..SENANG JE TAU..PALING SENANG NAK KENA PUJUK, BEE LA..AIYAK…MANA BAKUL????NAK MASUK N ANGKAT SENDRI NI….

  40. says

    mmmmm hik2….so sweet…jadi pengen nangis….itu sih gue banget…jadi begituu!!!….tapi kan kalau abis nangis ….badan sakit…kepala berat+pusing tujuh keliling….pengennya disayang..dihibur..dipijitin…dibelai…trus bobok yg nyenyak bangun2…udah ada makanan…mandi air hangat…trus ngobrol ngrumpi ketawa2 ama sobat2…wah…syurga deh tuh… :((8-|;;):))

  41. Risti says

    menangis… yaaa aku salah satunya… perempuan yang gampang banged nangis. tapi…. kenapa aku tidak terlalu peka ya???? hari ini…. hati ku sedih… hiks…pengen nangis….

  42. venty says

    :(
    kebetulan aq lagi sedih jadi aku baca web ini
    aku gampang sekali menaggis
    terkadang air menetes sendiriya saat aq lagi sendiri
    saat aku mengingat mamaku yang jauh dari sampingku
    dan aq sekarang gak puya pacar dan aq jauh dri tuhan
    sehingga aq gampang menanggis

    kasih aq solusi ya my sobatku di dunia maya
    add aq ya ventytumanggor@yahoo.co.id

  43. canty says

    skarang aku lagi ada msalah ma kluarga ku pdahal hari ini hari ulang tahun ku….aku sedih bngt mngapa smuanya sprti ini….
    mamah sma papah ku mu cerai tadi mreka brtengkar di dpan aku…
    mamah ku akan prgi dri rumah,aku bngung aku hruz gmana??dlu kluarga aku tuch indah bngt…tpi skarng gk!!!
    skarang aku hanya bisa menangis dan mnangis,aku gk tau cranya nyelesain smua ini,aku gk mu mamah papah ku brcrai…
    :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

  44. K says

    I really really luv u mOm… I miss u so much mOm… How can i meet u…? Oh GOD, plzzz permit me to meet my mOm… How can i live in this world without my mOm…

  45. Fia_na says

    Kenapa ya HATI tiba-tiba sakit banget,perih banget kaya’ luka sayatan di saat “someone” yang dulunya aq CAYANK di miliki orang laen!! :(
    Sampai-sampai aer mata_pun tak kuasa di bendung & ikut merasakan PERIHnya… :cry:

  46. says

    Memang kalau wanita gampang menangis…… Makanya bagi para cowo hargai wanita jangan di sakiti terus……

    Maju terus wanita indonesia I.L.U

    Semoga Radar Bandung semakin tambah maju … Aminnnnn

  47. gizzy says

    cewek aku gampang banget menangis, sampai bingung menyikapinya,
    begini salah begitu salah,ada yg punya solu si?

  48. gula2 says

    sy pun sbagai sorg wanita yg masi bujang sering kali menangis bila sy rasa x tahan dgn dugaan yg dtg n x dpt mgungkapkan rs sakit ati mll kata2, hanya air mata mbasahi pipi..sakit sungguh sakit, kdg2 badan sy mgigil, tgn sy turut bgetar seiring air mata yg jatuh..kdg-kala sy bfikir, adakah sbb sy ne lemah smangat atau ujian yg mlanda tlalu berat utk sy pikul shingga mgalirkan air mata..namun air mata tu juga mjadi kkuatan rohani sy utk mneruskan idup.. :cry:

  49. wave125 says

    Sedikit prkongsian guys….
    lagu ‘Bonda’ nyanyian M. Nasir dn ‘Bidadari’ nyanyian arwah Us. Asri Rabbani mmg d best la.. mengangkat mrtabat kaum ibu… “mak i luv u so much!!!” tul la ibu still akn syg kt sume ank2 walaupun ht dlukai…

    kagum dgn Rosyam Nor yg sntiasa mmohon ibunya pnjg umur dn sht untuk sntiasa mndoakn kesejahteraan hidup beliau.. ingt la nk keredhaaan tuhan mstilah sntiasa menyenangkn ibu…..

    you guys camane??? mane lebih??? umi @ makwe u guys?? balance2 la kn hak2 mereka k..

  50. I'm A Stargirl says

    I LOVE U SO MUCH, MOM… I’M SO SORRY IF I OFTEN MAKE U CRY… BUT I PROMISE IN THIS NEW YEAR I WILL BE A BETTER PERSON. :)

  51. sha says

    indah kte2 diatas.air mata khdpan….bila aku menangis insan ku sayang menyatakan aku mengada-ngada menarik perhatiaan……..bagai mana aku mampu bertahan jika orang yang aku sayang melukan aku…aku trluka dan di tinggalkan kerna air mata

  52. indah says

    :!: cNta i2 bkin streZ aJ,,,pSink………
    slit bgt bwt nGendaliin Eg0 dLm dRi………
    pa lg law hal kCil mLh jD pRanG dnIa……..
    tP pA pUn yG trjaDi aQ kn bRtahaN mSki i2 sLit…….

  53. chaerica says

    wanita… menangis bukan ingin terlihat lemah…
    tapi ia tak sanggup lagi berpura2 kuat…
    wanita menangis,,, ia sedang mencurahkan perasaannya…
    air mata yang ia teteskan bukan senjata terampuhnya.. tapi itu senjata terakhirnya..
    wanita menangis bukan karena ia tak mampu bertahan..
    wanita memiliki kebijaksanaan… kesetiaan dan kebijaksanaannya itulah yang menjadikan wanita mendapat sikap atau perlakuan yang menyakitkan untuk menguji kesetiaannya pada seseorang yang ia ksihi..sampai kapan ia tetap dapat berada disisi mereka…

    women are so special….
    jangan pernah menyakiti wanita yang baik… perasaannnya lembut…
    dan ketika kelembutannya tersakiti.. tak akan ada seorangpun yang mengetahui betapa sakitnya ia….

  54. myenyra says

    kehilangan seorang ibu untuk selama2nya amatla sedih…ibu merupakan sunber inspirasi…tp menagapa aku dihukum begini sdakan aku x memintanya,,,,,namun aku redha dengan pemergiannya…ma…..adik rindu ma….mmmuahx

  55. HENDRA says

    AKU JUA BRENGSEK,TTPI AKU LELAKI PENUH CINTA..CINTA UANG..PILIHLAH AKU JD PACAR MU..JNGN DUAKN DRIKU MAU G.

  56. millami milo says

    yes that right.. i like and i sokong 100% tau
    mmg itu la keistimewaan wanita.. yg llaki x ada..
    hnya perempuan fham perasaan perempuan..

  57. asfar says

    :D
    air mata adalah salah satu yang diciptakan oleh Sang Khalok dikala kita susah dan gundah, maka fungsikalnlah air mata itu sehingga rasa puas akan terjabangin sedikit

  58. Me says

    Aq benci mum.. Krn dya plih kasih, emang apa kurangku dr sodara2 qu yg lain?Malah aqu yg paling patuh padanya walo qu tak pintar menjilat seperti.. Tah knapa aqu sgat benci skarang.. Dulu iya aqu syang sma dya, tp stlah qu besar qu mgerti smua, dia bedakan aqu dr yg lain.. Dan anehnya cm aq yg beda gol darah.. Mgk saja dya bkn mum qu…
    Allah salah kah kata2 qu ini? Tp qu sdah tak tahan lg.. Aq mrasa sgt sndri..

  59. Me says

    Aq benci mum.. Krn dya plih kasih, emang apa kurangku dr sodara2 qu yg lain?Malah aqu yg paling patuh padanya walo qu tak pintar menjilat seperti.. Tah knapa aqu sgat benci skarang.. Dulu iya aqu syang sma dya, tp stlah qu besar qu mgerti smua, dia bedakan aqu dr yg lain.. Dan anehnya cm aq yg beda gol darah.. Mgk saja dya bkn mum qu…
    Allah salah kah kata2 qu ini? Tp qu sdah tak tahan lg.. Aq mrasa sgt sndri..

  60. says

    Air mata palsu jer kaum hawa ni….Dulu rase kesian.tapi sejak kawan ngan member play boy ni pergh macam22 ilmu dapat.Bila perempuan nangis rase menyampah dah tak de rase kesian.hik2…Play girl pun tunduk dengan member saya ni memang saye respect dia.Tips dia bagi kat saya senang jer…Dalam hati kena ada tiga segi and hati kena kering bila disimbahi air mata si hawa and hati terus kering..haaaa.Tak main dalam hati ade bunga ni…keliling pinggang dah ade bunga pun sekarang..he2

  61. says

    aku benci dia . aku benci ..
    kenapa sih dy bilang , dy pling ga suka ngeliat cewe nangis ..
    dy gatau kan jadinya kalo dy ce .. :(

  62. Rizla says

    Perempuan senang menangis kerana itu adelah senjatanye.So orang lelaki jangan lah mudah tertipu ea.Time dia nak cerita benda dia sedih dia nangis la depan kita,then bila dia jumpa yang lagi better dia tinggalkan la kita,hati sudah riang time tu mana ade dia orang nak nangis lagi yang kelabu asap nanti lelaki.Selamat semua benda ni tak berlaku dekat ku , tapi dekat best friend ku.Tapi aku suka tengok perempuan nangis kerana nanti dia letih,lepas tu diam la dia.Kepada kaum lelaki kalau perempuan nangis tolong sangat jangan pujuk,biarkan dia bermain dengan senjata dia sendiri,lama2 kering la air mata dia yang tak de nilai tu.

  63. Rizla says

    Air mata perempuan zaman sekarang murah.Ade ke patut kwan dia dah tak layan dia, dia pergi datang depan kita dia nangis macam bengong je bunyi nye kan.Fikir kita kilang tadah air mata dia ape.Saya tak tau nak rasa kesian bila perempuan nangis depan ni.Terima kasih kepada Bro Pboy kerana dah bagi saya tips baik punya.Dalam hati mana ade bunga tapi ade batu haaaa….

  64. arims says

    wanita menangis karena ad sentuhan jiwa yang begitu dekat,

    di mana wanita bisa melewatinya, maka wanita itu adalah wanita yang tegar dalam hidupnya untuk lebih baik lagi.

  65. wina says

    sy pun sbagai sorg wanita yg sudah berkeluarga sering kali menangis bila sy rasa x tahan dgn dugaan yg dtg n x dpt mgungkapkan rs sakit ati mll kata2, hanya air mata mbasahi pipi..sakit sangat apa yg org bt pada kita dan menjatuhkan maruah kita depan2 org ramai…. apalah nasib wanita sekarangni….

  66. apexx says

    kepada lelaki diluar sana kita semua jangan setia..perempuan sekarang banyak yang teruk so that kita pun kena jadi yang lagi teruk…jangan main kayu tiga jer,kita main kayu 3000 pun tak pe..ape salahnyakan????diri kita ,kita punya suka la.Perempuan kan selalu pandang harta benda….perempuan adalah duit dan duit adalah perempuan simple as that…Kalau dah kawain tu agak2 perempuan tu buat hal ceraikan aja terus dengan talak 3…..kita cari jer la yang lain apa susah..macam kenderaan jugak,dah boring tukar la kan kan kan kan

    peace

    • lavender says

      xsmue pmpuan jhat n xsmue llaki baik..sglanye brgntung pd diri sndiri..jgn krn mrahkn nyamuk, klambu yg xbrdosa i2 dbakar..krn pdahnye akn kmbali kpd kte juga. stp mnsia kt dnia nie dlhirkn brmcm2 rgam spy dnia nie dhiasi ngn wrna wrni khdupan..itu lumrah alam..hakikat yg nyata wanita dn lelaki slg mmerlukn tp prlu brlndaskn cara yg btul~sekadar pandangan

  67. Upha says

    Air mata qu sring brlinang di pipi…
    namun sring pula aq tak tau mngapa air mta qu brlinang…
    trkdang bru bngun pagi saja aq sudah mnangis…. :'(

  68. nina says

    menangis dalam mengingati Allah kan lebih baik………………
    betapa azabnya seksaan-Nya nanti sekiranya kita
    berbuat dosa………..

  69. imam says

    kehidupan ini bermula dari kejadian yang tidak kita inginkan dan tidak kita kehendaki,tapi dalam menyangkut dengan wanita, kita harus menyadari semua ne, tentux. dimana kehidupan wanita dengan laki2 jauh berbeda, dmana wanita sangatlah lemah, ne bukan perkata’an orang,melainkan yang sangat saya rasakan selama ne, dimana saya sangat menyadari, kehadiran wanita untuk mendampingi kita, disatu pihak saya menyakiti hati seorang wanita yang tidak jauh adalah isti saya, sering saya membuat dia menangis,karna dari perkata’an yang tdak d inginkan seorang wanita yang membuatx sedih dan memikirkan apa yang kita lakukan, dengan izinmu ya allah,,ya robbi ampunilah dosaku kepada orang2 yang menyayangiku d dekatku, teruta pd istri saya,,amin janganlah sekali2 menyakiti perempuan,terutama hati mereka, sayangi lah mereka dengan tulus. bagi semua perempun i love you.

  70. viendita says

    semakin ku tau kekurangannya semakin ku mencintainya kenapa ini terjadi rasa cintaku ini tak terbendung ingin sekali mengungkapkan tapi tak mampu… ada yang punya solusi?

  71. qilla_d'lova says

    qila pown senang sgt menangis… kalo ad problem dgn dye…. rse sakit at dade n kalo xlpaskn rse pdih plak… bile mnangis bru lege…. tapi lagi sdey kalo dye xpjok…. hmm…. airmate mmg pnawar sgalenye kalo dye xnk pjok atau endahkn kte bile kte majok… tepkse pjok dry sndry dgn airmate,.. bile daa nanis 2 bru bole cool down n jmpe dye n mnx maaf walaupon 2 slah dye… gram btol!!!

  72. izal classer says

    aq sayang….mak aqu….karena dia melahirkan dan membesarkan ku,,,,
    rekadang….sering mak aq nangis gra2 aq….

    mak…aq tag maaf.

  73. apexx says

    wanita lemah??????ehhhhhhhhh bukan ke sekarang wanita asik cakap dah lebih power dari lelaki?????ye kottt ehhh tak kottttttt.Tapi jika difikirkan secara realitinya seperti kereta,motosikal,bangunan pencakar langit,keretapi dan bermacam lagi bukan ke dari kaum adam yang membuatnya????contoh seperti sukan pun piala dunia wanita dan piala dunia lelaki mana yang paling lebih mendapat perhatian.Wanita kata ego lelaki tinggi????ishhhh tidak betul tu.Ini kerana ego perempuan jauh lebih tinggi dari lelaki,tingginya seperti 100 kali ganda klcc.Contoh paling terdekat adalah sifat malu,tapi realiti malu itu adalah ego seorang perempuan.kepada kaum lelaki disana jangan percaya kepada wanita yang mudah menangis.Itu semua air mata mainan senjata depa aje.

    • ELLY BUANA PUTRI says

      menangis adalah suatu hal yang wajar,,. jika wanita menangis, saat itu hatinya begitu lunak,, ALLAH SWT yang membuat kita bisa menangis,, kalau kita gak bisa nangis mungkin hati ini keras,, menangis paling nikmat saat rindu kepada ALLAH SWT,, RASULULLAH SAW,, saat kita menangis begitu besar harapan kita dan bisa menyerahkan segalanya kepada SANG MAHA PENCIPTA SEGALANYA,,

  74. says

    aq lagi sakit hati nie ….
    aq kenal sama cwo tapi dya udta pnya pacr ,,,,
    waktu malem baru aq ngucapin perasaan aq k dya …
    dya pun jawab katanya dya jga synk sama aq ….
    tapi waktu dya coment d fb aq adta temend dya yg kut cment, trz dya marah ,,,
    malemnya aq smz dya tapii dya gg balez smz aq ….
    aq patah hati …

    gmna caranya ini ?

  75. says

    wanita nangis bkan bp lemah tau…tp wanita nangis bp meluakan ksakitan yg ada dlam aty,hnye ngn nangis je wanita bleh rse lega…lau juwita mg slalu nangis,bla ade mslah…bg juwita bkan pmpuan lau x pndai nangis…tp krg nie juwita lhat lelaki2 pn bnyak y ske nangis..koe jan nfikan mg btl..hehehe..

  76. Ana says

    Mungkin dengan menangis kita bisa meluapkan semua kekesalan yang ada di dalam hati..
    Mungkin juga dengan menangis hati ini akan terasa lebih plong..

  77. says

    lelaki menangis kenapa tidak, menangis itu adalah hal yg alami, bagian dari emosi, so mau laki-laki perempuan atau pun preman sekalipun, wajar wajar saja jika sampai mengeluarkan air mata. info yang bagus sis :-D terimakasih

  78. rahmi says

    semenjak aq kenal dia,hari2 q lebih banyak bersedih dan sering sekali menangis, dia tidak pernah bertanya knp aq diam,nangis,dia begitu cuex,g ad romantis sdikit pun aq kesepian,krn q jauh dari keluarga q,ap keinginan q g ad yang boleh,demi keutuhan rumah tangga q, aq mengorbankan karir q, asal aq bahagia, namun tak ada yang q dapat, aq masih sering dibuat nangis,bantu aq karna aq sangat sayang sama dia

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *