Selamat Hari Ibu

Orang kata aku lahir dari perut mak….
(bukan orang kata…memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku….mak
Bila lapar, yang suapkan aku….mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku….mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….mak

Bila bangun tidur, aku cari….mak
Bila nangis, orang pertama yang datang….mak

Bila nak bermanja, aku dekati….mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak

Bila nakal, yang memarahi aku….mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak

Bila takut, yang tenangkan aku….mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak
Aku selalu teringatkan….mak
Bila sedih, aku mesti telefon….mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu….mak

Bila bengang, aku suka luah pada….mak
Bila takut, aku selalu panggil….”mmaaakkkk!”
Bila sakit, orang paling risau adalah….mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga….mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak
Bila ada masalah, yang paling risau….mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni….mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak

Kalau balik ke kampung,
Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak
Yang selalu berleter kat aku….mak
Yang selalu puji aku….mak
Yang selalu nasihat aku….mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak

Aku ada pasangan hidup sendiri….

Bila seronok, aku cari….pasanganku
Bila sedih, aku cari….mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada….mak

Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat….mak

Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….mak

Bila sambut valentine….aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu….aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu….aku ingat pasanganku
Selalu….mak ingat kat aku

Bila-bila….aku akan telefon pasanganku
Entah bila….aku nak telefon mak

Selalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila….aku nak belikan hadiah untuk mak

Renungkan:

“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak… Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.

Berderai air mata jika kita mendengarnya…..

Tapi kalau mak sudah tiada…..
MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya….

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, “Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya.

Artikel Cinta ini telah dikirimkan oleh saudara Md Nur.

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. says

    selamat hari ibumak..nurul syg mak sgt2..bgenang air mata dgr lagu exist td..i love you mak.. Ya Allah,ampunilah dosa2 ibuku..limpahkan kasih sayngmu padanya Ya Allah..mak,dirimu tiada ganti…terima kasih kerana sentiasa menyokong diri ini..nurul sayang mak!!! Pn Dyg Rabia’a Awg Mohsin,terima kasih atas kasih sayang,perhatianmu.hanya Allah sj yg dpt membalasnya..I Love You Mak…

  2. says

    selamat hari ibu mak..nurul syg mak sgt2..bgenang air mata dgr lagu exist td..i love you mak.. Ya Allah,ampunilah dosa2 ibuku..limpahkan kasih sayngmu padanya Ya Allah..mak,dirimu tiada ganti…terima kasih kerana sentiasa menyokong diri ini..nurul sayang mak!!! Pn Dyg Rabia’a Awg Mohsin,terima kasih atas kasih sayang,perhatianmu.hanya Allah sj yg dpt membalasnya..I Love You Mak…

  3. aisyah says

    mak,,kaklong mintak ampun banyak kat mak…
    kaklong byk wat mak sedih,,
    kaklong janji nk jg mak sampai bile….
    SAYANG MAK!!!!!!
    :( :( :( :(

  4. hafiza says

    terharu aku baca….

    mmg sedehnya membaca nie
    sedih tringat kat mak aku…
    mom, thankz sbb lahirkan saya, sbb jaga saya, sampai mak xsedar yg saya dah besar XD
    sikit coretan untuk mak yg mak xtahu.
    mak, bila mak marah saya takut sgt, takut mak mrh..
    bila mak bersedih saya menangis,saya xnak tgok mak sedih.
    bila mak xda saya peluk baju-baju mak..
    bila mak xlarat saya suka nk bntu mak.kesian kat mak XD
    tpi saya hairan, bila mak xmau dekat dgn saya.
    mak jauhkan diri, mak biarkan saya menangis sendirian..
    mak xpeduli klu saya sakit atau tidak..
    mak xkisah klu saya dibelasah oleh abg,
    mak kata saya degil, mak xnak pon bantu saya.
    mak xsuap saya makan,kecuali kali terakhir masa 6 tahun.
    mak tepis tangan saya bila saya nk cium tgn mak.
    mak tolak saya bila saya nk peluk mak.
    mak tinggalkan saya masa saya perlukan mak..

    sekarang bila tringat mak saya sedih sngt..sbb saya jadi anak mak yg paling xberguna,naseb baik abg dan adik masih jadi yg terbaik untuk mak XD thanks god huhu^_^

    aku budak baek…^_^”

  5. ACHWAN says

    ibu,……ichwan sayaaaaaang sama ibu.ichwan ingat saat ibu menitah dan mengajarkan ichwan tentang dunia,jasa ibu takkan pernah ku lupa sampai nafas ini tlah berhenti…………….

  6. MZF~$~ says

    wa terharu seyh bace artikal nie>>
    pape pown sayang kn umi!! umi la segale galenye bg diriku>> :D
    aelMt haRi IBU kepada UMI ku dan semua ibu2 di malaysia

  7. baby89 says

    hai,,, sy budak bwu join this website…
    sy pown syg sgt kat mak sye…
    tanpa mak, sye x dpt untuk melihat dunia skg…
    mak,,,, rindu kat mak, lama xjmpe mak…
    wawawawawa… :cry:

  8. lalala says

    sy cma nk kongsikan pe yg sy rasa jer..
    korang sumer beruntung cz masih ibu,mama,emak n umi..
    sy xbernasib bak cm awk sumer cz mak sy dah setahun xde.. skunk ni sy cuma ada ayah n adik beradik yang msh ambik berat ttg sy..
    tp, yg sy sedih sgt, sy xdpat nk tunaikan impian ayah sy untuk msuk u..
    ayah sef=dih sgat..sy lagila.. krna cuma tinggal sy sorang jer yang msih belajar.. so, family harap sangat sy dapat sambung belajar kt mana2 university..semua ni kerana impian mak sy…. mak, jasamu tetap akan ku kenang, walaupun dirimu telah tiada disampingku…. alfatihah buat mak disana…

  9. mas siswa says

    mboooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk., aku kangen sama kamu

  10. WAWA says

    :-) syg ibu… ibulah segalanya selepas pmergian ayah… skrg pun dah nampak pmgorbanan ibu yg banyak itu… Biar pun ayah pergi tanpa pesan.. aku brsyukur masih ada Ibu…Ibu kami brtiga brjnji akan bkajar rajin2 bg mbalas jasa Ibu… syang Ibu…

  11. shahdeah says

    ble ingat2 smle..bru aku perasan..
    aku x pernah ckp dpn2 yg aku syg mak aku..
    ya Allah…teruknye aku ni..

    mak…saya syg mak sgt2..

    walaupun saya x pernh ckp tp saya harap mak tahu yang

    saya syg mak sgt2..

    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

  12. usu_ngah says

    :D slmt menyambut ari ibu kat mak kt & semua ibu2 kat seluruh dunia.
    :( kt syg sgt2 kat mak coz makla yg jg kt dr kecik hingga besar.mak jugak ambik tugas ayah bila ayah meninggal dulu.mmg byk bakti & kasih syg mak kat kt yg kt x mampu untuk bls sampai hujung nyawa pun.kt doakan semoga mak sentiasa ceria,sihat,kuat.semoga Allah sentiasa lindungi mak kt.amin

  13. NurUL NurIslam says

    aku sllu dgr lagu UNTUK MU IBU……… lagu ini bagus tau… sementara ibu kita ada baik kita mengigatiny asebelum semua berakhir…….. aku menghargai ibu dgan pelbagai cara…… krn disitulah terletaknya syurgaku…….

  14. says

    mama….
    i l0ve u s0 much….
    atie xpat hdup tnpa mama…
    mama lh sgala-galanya bgi atie….
    atie caryunk mama glak100000000000000000000000000000000000000!!!! :XO:

  15. ley-atie says

    sedihkan bila kita lihat ibu sendiri di jadikan pembantu rumah.syukur saya tidak dilahirkan jadi anak yang menjadikan ibu sendiri pembantu rumah.cari sepelusuk dunia pun tak kan ada kasih sayang yang setanding gengan kasih sayang ibu sendiri..tidak akan dapat merasa lagi kasih sayag ibu bila mata mereka sudah terpejam.yang tinggal hanyalah kenangan yang terindah.lakarkanlah memori yang terindah dengan ibu tersayang.love you mamy :XO:

  16. sweet princess says

    waaaaaaaaaa…. :cry:
    aku sayang mak aku tau…
    arap aku dapat jga mak ngan ayah aku nnti….
    arap mereka jg dapat ampunkan dosa aku terhadap mereka sepanjang mereka besarkan aku….
    sbb nnti aku jgk bakal jd seorang ibu….
    hihihihi…..

  17. says

    SELAMAT HARI IBU KEPADA IBUKU YG TERCINTE…..SAYANG MAKK…..4EVER N EVER UNTI LAST LIVE…. :XO: MMMMMMMMMMMMMUUUUUUUUAAAAAAAHHHHH FOR MUY MUTHER NORAIDAH BORHAN…..

  18. gulekapaskecut says

    nk tau lagi???
    aku salu gado nan mama…
    tapi kadang2 mama lah ka2wan aku yang paling setia dgn aku x kire aku sedih or hepi..
    kalau dulu masa kcik2,aku sangat benci mama sbab dye salu marah aku…
    tapi bile aku da besar, baru aku sedar apa yang mama buat sume untuk masa depan aku…
    dari form 1 cmpy form 4 aku rase rumah 2 cam tempat penyeksaan untuk aku…
    tapi mase cuti panjang sebelum naek fom 5 baru,aku da start rapat nan mama..
    n skarang aku boleh cerite sumr kat mama…
    papa pown makin sporting nan aku…
    mama ibarat udara untuk aku bernafas…aku sayang mama sangat2..
    trime kasih mama sebab da besar kan akak..
    akak bahagia idup cam ny walau akak kena korbankan masa remaja akak yang spatutnye akak gunakan untuk hangout nan kawan sebab kena jaga adik2,kena kemas rumah n kena banting tulang kerja kat kedai nasi ayam 2…pew pown akak bersyukur sebab mama lah mama yang paling best kat dunia ny…akak sayang mama sangat2!!! :-) :XO:

  19. along... says

    mak,alg syyyyg kat mak…ampunkan dosa2 along ye…. :( tiada wanita yang pling hebat dr makkkkk……..love u so much,mummy

  20. nurqasih says

    mak…sy syg mak..syg sgt2..mak adalah segala2nya..terima kasih ats sgla pengorbanan mu..slmt hari ibu..

  21. IRZAFA214 says

    SELAMAT HARI IBU BUAT IBU YANG BANYAK PERKORBAN MEMBESARKAN AKU…TERIMA KASIH TIDAK TERHINGGA BUAT IBU YANG TERSAYANG.IRZA SAYANG IBU…

  22. keyarh Silent says

    terharu glew blew bcew artikel tady,, :cry: :cry:
    po my mom happy mother day
    jasa mu akan ku knang sehingga akhir hayat ku
    I LOVE U SO MUCH
    :XO: :XO: :XO: :XO:

  23. azura says

    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
    hafiza…awak wat sy nangis……
    sy bersyukur sgt2 mak sy syg sgt kat sy, wlaupun sblum ni dia slalu mrhkan sy dan bnyk mengeluarkn kt2 kesat..akhirnya sy tahu suma tu kerana kedegilan sy jgk ..kerana ibu sy jd ank yg bertggungjwb dan boleh menguruskn kluarga sndri dgn bhgia….makk along syg sgt2 kat mak…along minta maaf kalu slamini along bnyk melukakan ht mak….mak maafkn along…syg sgt kat mak….

  24. zealous boys157 says

    Selamat Hari Ibu pada Ibu, Ibu Mertuaku, Isteriku dan semua wanita yang bergelar ibu dimuka bumi ini. You all the best in world. Tanpamu kami tak kan lahir di dunia ini dengan kebesaran ilahi.
    :up:

  25. zealous boys157 says

    Orang kata aku lahir dari perut mak….
    (bukan orang kata…memang betul)
    Bila dahaga, yang susukan aku….mak
    Bila lapar, yang suapkan aku….mak
    Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku….mak
    Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….mak
    Bila bangun tidur, aku cari….mak
    Bila nangis, orang pertama yang datang….mak
    Bila nak bermanja, aku dekati….mak
    Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak
    Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak
    Bila nakal, yang memarahi aku….mak
    Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak
    Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak
    Bila takut, yang tenangkan aku….mak
    Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak
    Aku selalu teringatkan….mak
    Bila sedih, aku mesti telefon….mak
    Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu….mak
    Bila bengang, aku suka luah pada….mak
    Bila takut, aku selalu panggil….”mmaaakkkk!”
    Bila sakit, orang paling risau adalah….mak
    Bila nak exam, orang paling sibuk juga….mak
    Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak
    Bila ada masalah, yang paling risau….mak
    Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni….mak
    Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak
    Kalau balik ke kampung,
    Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak
    Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak
    Yang selalu berleter kat aku….mak
    Yang selalu puji aku….mak
    Yang selalu nasihat aku….mak
    Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak
    Aku ada pasangan hidup sendiri….
    Bila seronok, aku cari….pasanganku
    Bila sedih, aku cari….mak
    Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
    Bila gagal, aku ceritakan pada….mak
    Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
    Bila berduka, aku peluk erat….mak
    Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
    Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….mak
    Bila sambut valentine….aku bagi hadiah pada pasanganku
    Bila sambut hari ibu….aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
    Selalu….aku ingat pasanganku
    Selalu….mak ingat kat aku
    Bila-bila….aku akan telefon pasanganku
    Entah bila….aku nak telefon mak
    Selalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku
    Entah bila….aku nak belikan hadiah untuk mak
    Renungkan:
    “Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak… Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.
    Berderai air mata jika kita mendengarnya…..
    Tapi kalau mak sudah tiada…..
    MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….
    Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
    berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
    berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
    berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…..
    berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
    berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
    dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya….
    Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:
    1) Tolong pergi kedai : RM4.00
    2) Tolong jaga adik : RM4..00
    3) Tolong buang sampah : RM1.00
    4) Tolong kemas bilik : RM2.00
    5) Tolong siram bunga : RM3.00
    6) Tolong sapu sampah : RM3.00
    Jumlah : RM17.00
    Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
    1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA
    2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA
    3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA
    4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA
    5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
    Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA
    Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, “Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya

  26. ana.... says

    mak akak mintak maaf banyak2 kat mak….Akak slalo buat mak mrah…kdang2 sampai mak nangis kan?slamer akak kejer nie akak akan tlg mak selagi akak lom kawin…….SELAMAT HARI IBU….akak sayang kat mak sesangat…………..i love you so much my mum…kasnah bte abdul karim…..373 block 16 felda jelai 04 73480 gemas negeri 9

  27. suraya hanim says

    mak….slamat ari ibu mak…jasamu x mampu ku balas dgn kata2 dn prbuatan….sesungguhnya aku bnyak berdosa padamu mak…. ampunkn segala dosa2 sy mak…. :cry: sy sayang mak :XO:

  28. kila says

    :cry: bila emak tiada ayah. .tttpi jika kedua nya pergi. .!ibu ampun kan sya. .ibu lha orng yg sya sayangi meskipun ibu angkat. .!ibu.kata-kata ini membuat sya menangis. kesedihan . .sya ucap kan slamat hari ibu. .!

  29. ayu says

    mak..adik syg mak..insya allah adik akan wat yg terbek untuk mak..adik akan ingat segala pesanan mak smpai bila2..i love u mak

  30. ayu says

    mak..adik syg mak..insya allah adik akan wat yg terbek untuk mak..adik akan ingat segala pesanan mak smpai bila2..i love u mak..

  31. HaMbA AlLaH says

    **ma ore syg kt ma….**
    **ore sentiasa ingt pesan ma**
    **semoga ma sentiasa dilindungi**
    **love u so much**
    **abah pown sama gak ore syg ma n abah**
    **mizzzzzzzz uuuuuuuuu sooooooooooo muchhhhhhhhhhh**
    **hurmmmmmmmm** :cry:

  32. ida says

    sbnrnye sy nie org br dlm website nie.apepun sy syg sgt2 kat umi…Umi ida tahu ida byk wak umi sakit ati smpai umi menitis air mata sbb ida…..Ida mnta maaf sgt2 kat umi….Ida syg sgt2 ko umi….LOVE U SO MUCH…..

  33. Rizki lestari says

    ya Allah aq rindu mamak.
    i love you so much
    aq tak bsa hidup tnpa seorang mamak
    bri ksehatan dan umur yg panjang pada mamak
    dan ayah ku tercinta.

  34. nuraini bt malek says

    ibu, i love u so much ibu……mmmmmmuahhh!!!! aku syg ibu sgt2, tiada yg lbih pnting selain ibu bapa aku… ampunilah dosa kedua ibu bapa ak.. wlaupun ak berjauhan, mereka tetap dlm ingatan ak….

  35. INA says

    MAK! MULAI HARI NI APA YANG MAK SURUH INA BUAT: PERCUMA!!

    MACAM JUGA MAK JAGA INA MAK KATA : PERCUMA SAYANG…

    KAT SINI INA NAK BG TW SEMUA ORG : INA SAYANG MAK DGN ABAH SANGAT2!!

  36. alia says

    sdhnye baca tu..buat mama,biarpn kte jarang ckp kat mama luv u,tp kat ati kte sntiasa ungkap pkataan tu,,kdg2 bile mama dh tdo,kte cium kaki mama..kte taw syurga kte kat ctu..dn kte arap dosa kte t’ampun wlau sdikit..skalipn mama xtaw n mama xnmpk atau tak rase,tp kte arap dlm tdo mama,kte yg muncul cium kaki mama..tanxs ma,sbb mama sntiasa ade dgn kte..ape lg saat kte dlm ksdhan..mama n papa sntiasa bg kata2 smngat utk kte bgn truskn idop tnpa cnta lelaki..kte syg mama..slamat ari ibu ma..luv u so much..

  37. aisha says

    maa…happy mothers day…sha nak minta maaf ngan maa sebab selama ni sha selalu buat salah ngan maa…sha bukan sengaja maa…sha stress study…sha tak faham apa yag cikgu ajar.cikgu pulak asyik nak marah student kalau tak faham…sha nak minta maaf jugak sebab sha tak dapat belikan hadiah kat maa…sha tahu kita jarang cakap…maa juga pernah kata sha selalu mengasingkan diri,sha tak pernah pun kata sayang kat maa…tapi hakikatnya,maa la orang yang paling sha sayang di dunia ni…maa,sha sayang maa….

  38. rhamadonie says

    Hundreds of dewdrops to greet the dawn,
    Hundreds of bees in the purple clover,
    Hundreds of butterflies on the lawn,
    But only one mother the wide world over.
    ~George Cooper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *