Perlukah kita tahu siapa Ex-Boyfriend atau Ex-Girlfriend kekasih kita?

1 Jun 2009

Semasa saya dalam perjalanan pulang ke rumah dari tempat kerja, tiba-tiba terlintas dalam fikiran saya samada perlu ke kita tahu siapa ex-boyfriend atau ex-girlfriend kekasih kita. Hurm…memang best kalau kita dapat tahu. Tetapi adakah kita pasti yang tindakan kita tu betul.

Bagi pendapat saya, tidak perlulah kita tahu siapa bekas kekasih pasangan kita tu. Kalau tahu pun, akan buat kita berasa marah dan tak suka. Menyampah lagi ada la. Mana tak nya, buat-buatnya kita ternampak yang ex-boyfriend atau ex-girlfriend kekasih kita tu sedang syok berbalas-balas komen di Facebook mahupun Friendster, tak ke terasa hangat dalam hati ni. Haish!

Tetapi, kalau kita tahu siapa dia, mesti kita akan selidik sedalam-dalamnya pasal orang tu. Asal dia di mana, tempat tinggal dia, siapa kawan-kawan dia dan sebagainya. Kalau boleh, sampai hobi dan masakan kegemaran dia pun kita nak tahu. Kata orang, bolehlah kita lihat apa kekurangan kita dengan dia. Mana yang baik tu, kita ikut la. Yang mana tak elok tu, kita perbaiki diri lagi. Bagus juga tu.

Memang ada kebaikan dan kekurangannya kalau kita lihat perkara ini dari pelbagai perspektif yang berbeza. Tetapi terpulang kepada kita untuk memilihnya. Bagi saya, memang tak perlulah. Tak tahulah anda semua macam mana. Mungkin anda boleh kongsi-kongsikan cerita kalau ada.

Post to Twitter Post to Facebook Post to MySpace Post to StumbleUpon

Entri Yang Berkaitan

Anda mempunyai artikel-artikel cinta yang menarik? Ingin artikel anda diterbitkan di laman Tentang Cinta? Hantarkan segera kepada kami.

194 Ungkapan Cinta untuk “Perlukah kita tahu siapa Ex-Boyfriend atau Ex-Girlfriend kekasih kita?”

  1. jaja

    saye rse pn xperlu… tp dlu xbf saye yg ske cite… tp ape yg saye nak ckap laki lebey xske dgr psl laki lain dlm idup gurl die..tp gurl ske bercerite….. :?:

    June 1st, 2009 at 10:58 pm | Quote
  2. cokodok Ubi

    rasa x payah la…nnti sakit ati…lepas tuh gaduh…bek diam jer.. :|

    June 1st, 2009 at 11:09 pm | Quote
  3. uroi

    huhu..xpayah la kot bg tau.. tp kdg2 rse nk tau tu lebih2 je.. hahahaha :D

    June 2nd, 2009 at 12:21 am | Quote
  4. MZF~$~

    hoho tp rase mcm nk cter kdg2 nk tanye gak gn bf kter cp ex dy>> tp aty ku merana ble da tawu> sng x yah tanye diam2 je aty pon sng hehe :| :-)

    June 2nd, 2009 at 1:04 pm | Quote
  5. dak baik

    herm…ak x ske sgt ble dia cite psl ex dia…tiap kali dia cite…ak msti membisu…tp ak x tunjuk kat dia la…coz pada ak 2 hal lepas dia…biar r…jangan ex dia gatai nak balik kat dia sudaaaaaaaa…no way!!! sape suro ex dia tinggalkan dia…ceh…(jgn ggu kebahagiaan kami… :XO: )

    June 2nd, 2009 at 1:58 pm | Quote
  6. daia

    sy rase xyah cerita sbb mesti akan ada rasa x puas hati antara sesama psgn…bila ia terjadi maka hbgn akan jd suram…

    June 2nd, 2009 at 3:08 pm | Quote
  7. sae

    assalamualaikum,

    huurrmm for me,..i kisah untuk tahu..tu pun kalo die ready nk cerita and i’m ready to hear!..tp bukan sume bende perlu diceritakan! yg penting sifat keterbukaan masing2…kalo rasa x ready nk dgr/cite..then dun bring up!

    Me n my bf, we share the story 2gether!..bg i, what past is past! kite bljr from each other luv story! so we can be a better luver to each other! mungkin dr situ kite tahu kite ni mcm mane orgnye..

    comparison tu negative actually!..i unik..die pun unik..so xpayah la nk wat comparison dgn previous partner! :P

    Our ex is our frens…so kalo terjumpe at least we both know and keep track with each other! Ikhlas berkawan..bukan ambil kesempatan tau!

    Bak kate alia; “x mungkin kerana sayang hanya kadangkala aku terkenang” :XO:

    June 2nd, 2009 at 4:07 pm | Quote
  8. jaja

    sae on June 2, 2009 at 4:07 pm said:

    assalamualaikum,

    huurrmm for me,..i kisah untuk tahu..tu pun kalo die ready nk cerita and i’m ready to hear!..tp bukan sume bende perlu diceritakan! yg penting sifat keterbukaan masing2…kalo rasa x ready nk dgr/cite..then dun bring up!

    Me n my bf, we share the story 2gether!..bg i, what past is past! kite bljr from each other luv story! so we can be a better luver to each other! mungkin dr situ kite tahu kite ni mcm mane orgnye..

    comparison tu negative actually!..i unik..die pun unik..so xpayah la nk wat comparison dgn previous partner! :P

    Our ex is our frens…so kalo terjumpe at least we both know and keep track with each other! Ikhlas berkawan..bukan ambil kesempatan tau!

    Bak kate alia; “x mungkin kerana sayang hanya kadangkala aku terkenang” :XO:

    btul2…i ske pndpt u….

    June 2nd, 2009 at 6:26 pm | Quote
  9. uroi

    hoho..suke jugak pdapat sae :lol:

    June 2nd, 2009 at 7:07 pm | Quote
  10. wawa

    sye suke pndpt sae! :-)

    June 2nd, 2009 at 10:19 pm | Quote
  11. cinta

    bg org…org xleh dgr lor cite ex dia…bkn jeles tp xmo dia bndg2 kn org ngn life ex dia…

    :x bia di terima org seada ny dan org ada cr gak lam idup sm dia kn… :x org leh sikap terbuka tp at the end org rs org kene saing ngn org yg xda lam life dia lg (ex dia la kn)…

    :!: yg pasti becite kesah silam psgan bole membuat kn rs syg dorg beputik kembali cewah..tp xsume yea….hehe sj ckp cm2…

    yg ptg skli tny dia semula…apa yg tebaik utk kita laku kan utk lebeh syg kita..gia besm…hehe :XO:

    June 3rd, 2009 at 10:51 am | Quote
  12. dde 9387

    tak perlu…
    better xtau dari tau…
    sume tu kisah dh lepas die..

    tp nnt hakikatnya…
    kite yg sakit hati…
    biarlah kite bahagia ngan die skrg…

    June 3rd, 2009 at 3:51 pm | Quote
  13. luvgurlz

    salam..

    pada pandangan sy..
    x perlu la.. coz bt sakit hati jer.:( .
    lebh2 lg klu xpsngan kte dlu tue lbih lawa or lbh hensem dri kte.. x ke rasa benci.
    msti kte asyik duk terbyg jer sangat manis diorg msa bercinta dlu…x gitu????
    pahtue kte akn selidik je fs xpasangan kte tue..mane thu ade komen2 romantik yg pernah mreka hantar msa diorg couple dlu..sedih woi..
    jwbnyer..tiap2 mlm la korg nanggis… sob9999…
    baik la diam jer..
    korang kna igt.Tuhan akn biarkn kte bertemu dgn pasangan yg salah dlu.bru jupe yg btl2..so.. mybe kte adlah pasangan yg btl2 untuk die…sapa thu..ape2pn.. positive thinking is the best way to avoid u all gaduh ngan pasangan msg2..
    all the best ya.. smga pasangan yg anda sdg couple skrg nie adalh insan yg termktub di loh mahfuz die lah jdoh anda..amin..sentiasa lah berdoa yea.. :D

    June 3rd, 2009 at 4:03 pm | Quote
  14. gadis

    ermm…
    sy rasa xperlu th kot..hehe
    coz…bf sy skarang ni..pernah couple dgn kwn sy sdiri..
    tp..masa tu..sy pun xth..diorg sempat couple sekejap je..
    xdpt di kesan oleh kwn2 lain..
    skarang..bila bf sy bgh yg dia pnh b’cinta dgn kwn sy..sy plak yg rasa b’salah..sbb bf sy yg minta clash dgn kwn sy ni..
    myb kwn sy masih ada prasaan pd dia
    dan skarang..bila jmpa kwn ramai2 sy rasa xselesa b’depan dgn kwn sy ni..
    sbb…kitaorg satu team..sama2 main sukan..jd..kalu tgk bf sy ckp dgn kwn sy pun..sy rasa jeles… :vangry:
    tp…skarng..dh 4thn b’lalu..sy b’tambah yakin dgn bf sy..
    n awal tahun dpn..kitaorg akan b’tunang :XO:
    tp..sy dh th..rasa nyesal plak tya masa mula2 couple dulu :vangry: :vangry:

    June 3rd, 2009 at 9:10 pm | Quote
  15. luv??

    pndapat sy tidak perlu.. :up:
    si dia akn jeles..dan boleh bergaduh..

    June 3rd, 2009 at 10:55 pm | Quote
  16. mitchi

    erm…nak jgk tau…tapi ble dah tau sape ex-girl die mst rase jeles…
    huhu,ak ni kuat jeles.. :x
    lgi2 dpt tau die ade secret admirer…
    tapi yg pentg die milik kite skrg,,,
    lau die jujur n syg kite…sume tu xpenting…cume mase silam je…

    June 4th, 2009 at 10:48 am | Quote
  17. sweetcouple

    salam sume..sweet rasa tak perlulah citer mengenai kita ngan sape dulu..yelah sweet penah gak tnya kat abg sweet mcm mane dia ngan ex dulu,dia ckp ex dia baik giler,sempoi dan dia suka bersama dengan ex dia..huhu..bila dengar sape yang tak sakit hati..ape lagi sweet pun smash balik dia citer pasal ex bf sweet dulu..dia plak sakit hati,alih2 dua2 diam dan gaduh sekejap..huhu..pendapat sweet lebih baik jgn ingat dan terima je dia yang ada ni seadanya tanpa membanding dengan dulu..lagi satu ayat sweet masa gaduh tu,sweet bukan nak abang sweet jadi pengganti ex bf sweet dalam hidup sweet..tapi sweet nak abang sweet bina hidup baru dan sebagai teman hidup sweet..
    terus dia tunduk dan senyum balik.. :lol:

    June 4th, 2009 at 9:35 pm | Quote
  18. tomato

    emm…xyh la kot coz memg pns klu die lak yg trlebey citer psl ex die.. :( tp lg pns klu die brbls comment kt frenster!siap ex die smpn lg pics kt blog..!perghh…memg skt ati…kt mjuk ngn die bl trtgk frenster die tp kt x ckp kt die…tkt die fkr kt kuat jeles…adoii..cmne ni..

    June 5th, 2009 at 12:08 am | Quote
  19. eiza

    ermm… i thinks mmg xptt jgk la kita tahu ex die..kerna sume 2 menyakitkn ht kite..lbh2 bl ex dia gatai2 nk add fs kite..lg menyampah..sj nk tjk yg die 2 ex psgn kite..

    June 5th, 2009 at 2:09 am | Quote
  20. ayA

    :D kadang2 kadang tu ada gak tercerita ngan dia , pasal x-bf . memula dulu ingat dia tak kesah. then bila lelama tengok dia punya behave len macam aja , bis la. rupanya dia tu bengang sangat . tapi dia yang sebuk sangat nak tau . :| saya tak pernah tanya kat dia GF dia dulu macam mana sebab tau nanti memang sakit hati. :cry: .Dia lak sampai sekarang sikit2 bandingkan diri dia ngan x-bf , padahal saya tak cakap apa2 pun n memang x der niat nak bandingkan dia. dia ngan x-bf masing-masing ada keistimewaan kan . . muah muah sayang kat miauw miauw :XO:

    June 5th, 2009 at 10:45 am | Quote
  21. bud-bud

    saya rasa x baik jgk..tapi tu le..takut kita ni xsehebat ex-dia..ape2 pn yg penting setiap org ada kelebihan masing2..

    June 5th, 2009 at 4:03 pm | Quote
  22. sae

    well guys n girls…be confident bout urself..

    kalo dh sedia mendengar dan menerima seadanya kenapa perlu takut bayang2 senirik! face it la!..U all cum with a special package! nape nk compare! sharing is caring!…itu pun kalo both party ready and terbuka!…

    wut ever pun…all the best to all luvers in the world!

    June 5th, 2009 at 4:55 pm | Quote
  23. miss==

    tak perlu.
    tapi kalau orang nak citer takkan taknak dengar kan. :lol:
    but, happy future doesn’t need any past time.

    June 5th, 2009 at 5:54 pm | Quote
  24. mrs.BLueBiRu

    hurm…what past is past…
    jgn jdkan sesiapa musuh dlm hal nie…
    kita blja dr pengalaman..x prlu la nk buat comparison..
    sbb org yg syg kite akn trima diri kite seadanya~
    b’kwn lbh baik dr mcari musuh…
    klu bf/gf kite nk bgtau sape ex dia ok la…dgr je la..
    tp jgn memaksa seandainya dia enggan..mungkin ini akn menyebbkn pergaduhan…sbb mungkin dia x suka bckp psal ex die…

    June 5th, 2009 at 8:44 pm | Quote
  25. luvgurlz

    salam..
    nmpk mcm ramai yg kta x perlu thu sape ex boy n ex girl kte dlu..
    erm..pape pun..
    bersyukur la yea..
    no body perfect kt dunia nie.jgn la di ungkitkn kisah silam..dah2 la menyiksa diri..nati diri jgak merana.

    June 6th, 2009 at 9:32 am | Quote
  26. aniEn

    .
    .
    . diCa, jaUh sdAh hduP kuHh tanPamuhh. . . tnPa ada cnta dn ksih caiiank sperti dlu. .. .

    .

    .
    .

    . hti kuhh mNjerit kTika kPutusan Muhh menin99alkan kuhh, nmuN kuhh yakin meSkiPun Jalan iduP qtaHH b’beDa kuhh yaKin cnTa qTah Cma. .. ..

    .
    .
    .
    .
    smPai kPanPunn kuHH akan Sllu mEnun99uMahh .. . :cry: :XO: :!:

    June 6th, 2009 at 1:07 pm | Quote
  27. arash

    for me..as long as we ready to hear that..its not a big deal la..but i’ve heard 1 story..i think all era listeners heard this, ade 1 girl yg dh nk kawin but all of sudden his fiance call off the wedding just bcos of his-EX :( ..wasn’t that cruel..so..better we know who is our bf/gf’s EX to make sure..it’s an advantage la…and to prapared some more.. the important is TRUST…even we can b fren with our ex, so do ur partner..so..TRUST is the keyword..

    June 6th, 2009 at 3:31 pm | Quote
  28. babylurve

    bgi aku xyah er..
    wat skit aty jew..
    but boy aku sker sgt cter sal ex dy..
    sket2 ma ex cmnie
    ma ex cm tue
    eshhh geram tol.. :vangry:
    sket aty aku dga!
    sjer na wat ak jelez!

    June 6th, 2009 at 7:26 pm | Quote
  29. lover

    bg aku plak….sma ja dgn pndapat sae 2 :up:…klu kta tau pun wat skit ati jer…mna nak tau…kot2 kta t’cmbru dgn ex psangan kta 2…jd len plak nnt…”let by gone,be by gone” :evil:

    June 6th, 2009 at 10:40 pm | Quote
  30. cj7

    memang tak perlu tahu.nanti akan ada ungkit mengungkit.lepas tu akan cuba bandingkan diri kita dengan yang lama.
    tapi nak buat macam mana,memang manusia ni bersifat ingin tahu.nak je korek sampai puas ati.aku la tu.he :P

    June 7th, 2009 at 12:49 am | Quote
  31. FAREZ

    bGi sYa xpyah Le,nnti duk beZa2x dgn exbf plak,wat skit aty jer:vangry: :vangry:

    kepada cygkU….:halo:

    I LOVE YOU :XO: :XO: :XO:

    June 7th, 2009 at 4:13 pm | Quote
  32. nini

    bg sy,,xpelu! coz sy ade satu pnglaman. 1 day, sy nk tau sgt sape ex tunang sy sbb, ex die msh nk keep in touch ng tunang sy. of course la rs hangin satu bdn bile nmpk ade msg ex tunang sy. den, sy tanye tros trang la kat tunang tu n he explained evrythg. dr situla syg nk kenal sgt sape ex tunang sy until 1 day kitorg jd xok. n for sure tunang sy benci la kt ex die tu. coz, dh kawen pon msh nk menggatal.

    June 7th, 2009 at 10:29 pm | Quote
  33. Eim

    Bercinta sebelum atau selepas kawin.. Mana yg lebih elok..

    June 8th, 2009 at 7:12 am | Quote
  34. Rimau Gelisah

    Aku rse xyah bgthulah kn..Btol x?
    Nie aku pye ex boy aku suke cite psl aku kt awek dye..
    skrg nie awek dye plak yg jeles kt aku..
    Exboy aku tu pun satu.. nk bt ape ntah cite psl aku…
    Prkara yg awek dye xthu, skrg dh jd thu…
    Exboy aku tu msih syg lg kt aku..
    Skrg awek dye dh prsan yg bf dye tu msih syg pada aku..
    Tak ke susah tu?
    nanti aku lak yg dipersalahkan… :down:

    June 8th, 2009 at 11:48 am | Quote
  35. princess_Carra

    in my opinion, perlu n xperlu tu bergantung pada situasi..
    kalo setakat cter yg biase2 tu, xpyh ler nk asik dok sebut jer pasal ex tu..
    mmg mengundang pergaduhan la nmpknyer..huhu
    tp kalo ade certain2 memory antare korg dgn ex korg,
    yg mungkin akan ade long term side effect kalo x bgtau, baik korg share awal2..
    ner tahu..one day,
    tetibe ex die dtg balik…mntak itu ini..
    at least, kiter leh get ready nk wat cmner n nk hadapi situasi tu..
    xdelah br nk terkejut n sedih or ntah ape2 lg laa..
    so..pndai2 r share mne yg ptut..
    xyah cter suma..
    just for safety jer.. :up:

    June 8th, 2009 at 10:02 pm | Quote
  36. ixora

    pd pndpt sy,mmg perlu dan tk perlu dibagitahu…
    perlu kerana…..
    dia harus tau tntg kisah dlu untuk melihat sama ada mereka dpt trime kdaan kita seadanya..

    tk perlu kerana…..
    menyakitkan hati

    tapi apapn,tanya lh diri sndri sama ada perlu or tak..tepuk dada tanyanuya selera..

    June 8th, 2009 at 11:10 pm | Quote
  37. lovelygirl

    salam..

    sje nk kongsi 8)
    bg sy, sy mmg ad persaan nk thu spe ex-gf die sbb sy dh byk dgr cite psl die ngn ex…
    tp ble dh thu mmg t’kejut sgt sbb ex-gf die kwn sy jgk(bkn bestfriend):x ,tp sy xtrus tny,biar die yg cite,so ble die cite xd lh terasa sgt…
    sy setuju ngn princess carra :D ..sumenye b’gntg pd situasi,xperlu lh nk thu sume cite die sbb sume tue cite lame die :wink: ..
    n satu lg, ble dh thu jgn plak sktkn hti stu sme laen :up: ..

    June 9th, 2009 at 12:20 pm | Quote
  38. fdika

    setuju ngan princess_Carra,,, betul betul betul,,,
    sometime ade benda yg kita kene tahu ttg mase silam & ade benda yang better leave it like that,, perlu tahu untuk elak future problems,, tak perlu bila, memories tu boleh buat kita terluka,, all of this works in the rules of trust.,, :-)

    June 9th, 2009 at 12:20 pm | Quote
  39. etty

    kalau die nk bgth kite dgr jela…lg baik kite th nape dipts spy kite blh memperbaiki klemhan tu skiranya ada pd kite mudh2n hbgn kite ng die kekal hingga di ijab qabulkan…tp kalu die taknk bgth jgn pkse…kiranya kalau bgth tu bonus untuk kite la…

    June 9th, 2009 at 1:24 pm | Quote
  40. dimas reza

    santai aja kaleee………dunia tak selebar daun kelor…hilang 1 tumbuh 1000 tp ingat cinta cinta juga bisa membuat kita lupa diri… :(

    June 9th, 2009 at 3:56 pm | Quote
  41. sca

    :cry: sedihnyer bile dpt taw kemesraan depa dulu tapi sy tau skunk dia mmg crazy kat sy giler la-p lalala…sebab sy lebey phm diadr xgf dia-) sayang kamo sangat—cinta sgt :XO:

    June 10th, 2009 at 12:49 am | Quote
  42. Sacred

    Bagi saya, ade baik n buruk sendiri. Kalau tak tau, nnti rasa tertipu. tapi bile tahu, rasa menyampah. Tapi, kalau tak tahu, wat kita rasa tak tergugat. dan kalau tahu, boleh tahu apa kelemahan hubungan sebelum ni dan boleh diperbaiki. so, ade baik buruknya.

    June 10th, 2009 at 4:21 am | Quote
  43. qee

    hmmm…bagi qee pulak..kita kena ambik tahu semua tu. n paling penting dalam satu hubungan pecaya. kalu sama sama dah sedia nak terima diri masing masing kenapa nak sembunyikan fakta lagi. kena ambik tau jugak, sekadar ingin mengenali hati. jangan cemburu buta, tapi kalu kekasih tu gatai semacam ja baik tinggalkan. yang akan datang tu adalah lebih baik, itu janji ALLAH..amin

    June 10th, 2009 at 10:43 am | Quote
  44. oman

    depand la kt msing2..
    kdang ble kite tau mnyakitkan ati la plak..huhuhu..
    kdang ble xtau mcm nk tau jer..hehehe..
    mcm2…. :-)

    June 10th, 2009 at 11:44 am | Quote
  45. sizhuka

    Aku harap dapat jumpa ngn org yg lebih baik lepas nie..InsyaAllah.. Ya Allah, SABARKANLAH diriku ini..

    June 10th, 2009 at 2:20 pm | Quote
  46. DrLluv

    erm..buatla ape yg ptut kalau rase ok okle, kalau rasa x ok xyah le…

    June 11th, 2009 at 12:38 pm | Quote
  47. DrLluv

    boring le…

    June 11th, 2009 at 12:39 pm | Quote
  48. EiNS

    Tak perlu…kisah awek kita dgn ex dia tu dah lepas…so xyah korek…biarkan je…

    June 11th, 2009 at 4:10 pm | Quote
  49. anje

    x yah thu rse nye lg aik….sbb ble gdh nnti smua ugkit kn…
    aik x yh thu….biar kn sje lg pun smua tu kn dh lps…..
    biar la iye nye mnjdi rahsia kite sndri….

    June 12th, 2009 at 11:53 am | Quote
  50. masmel

    aku rase perlu tahu utk tgok sedalam mana bf kite tu masih syg kan ex die ke x.. sbb mcm aku, bf aku still cntct n mengaku masih sygkn ex die wlaupn hakikatnye aku lg berpelajaran, cantik, n lebih menarik berbanding ex die tu.. aku susah nk percaya bf aku tu.. sbb die susah nk ckp ape yg die rasa.. tp aku faham.. cinta aku lahir dr hati.. biar lah aku yg memberi kasih syg itu.. jgn mengharap pada die yg xpenah menghargai dirimu

    June 12th, 2009 at 1:09 pm | Quote
  51. michio

    betul..betul..lau hanya bt th ex boyfrien mendngan tanya2 aj and dengan sendirix ntar do’i akn cert sendiri..ya kan…y donk..berikan kepercayaan bt dia spy lbh jujur..

    June 12th, 2009 at 1:13 pm | Quote
  52. cronic_girl

    bg ak depends kat kapel tu..sbb klu ase nk tau pon k gak..bese la manusia ni de perasaan ingin tahu..tp klu masing2 xnk bukak cite suda la..kang jadik kontroversi lak.. 8)

    June 12th, 2009 at 1:59 pm | Quote
  53. tarie

    qU pas liaT dy lgsg :XO: …trz dy :D ma qu,,,,,
    qta jadian ,,,trnyata dy :idea:
    OMG….
    gk mgkin bgD qHn …!!!!
    trZ pTuz n qta :cry: breng
    hikz…hikzzz hikzzz….

    June 12th, 2009 at 3:17 pm | Quote
  54. PakciQue

    Adalah lebih baik agak tidak tahu. Aku tak amik tahu dan dia juga xtahu. Sebab perkara yang macam remeh ni akan menjadi isu dikemudian hari. Ungkit-mengungkit pasti akan berlaku.

    Jadi, diamkan saja. Tak perlu diperkenalkan atau sibuk-sibuk nak tahu. Sebab dari tahu nama, mula sibuk nak tahu latar belakang yang lain. Kemudian akan timbul rasa rendah diri. Kemudian, bila ada gaduh sikit, mula bangkit-bangkit atau menuduh ada hubungan dengan kekasih lama semula.

    Tapi, kekasih pertama itu tetap yang terindah kan?

    June 12th, 2009 at 6:10 pm | Quote
  55. fsapink

    yup,mybe kekasih 1 yg terindah…
    tp,ia hanye kenangan yg terindah…
    skrg kite perlu mulekan hidup baru dgn ape yg kite ade skrg…
    lupakan yg lame…n hidup bhagian dgn yg tercinta…
    law sebut2 lg ex gf n kenangan yg lame,mcm mane kenangan baru nk bermula?

    June 12th, 2009 at 6:52 pm | Quote
  56. Anis

    mngkn kne tau n mngkn gak tayah…cm ak ngn bf ak..asal gduh je ak sbut sal ex gf dye blk n dye sbt psl ex bf ak blk…w/pn ak da ckp byk kali ak ta ske dye sbt nme ex ak dpn ak ag….so..konklusinye…baik tayah amik taw..ble gduh wat skt aty jerk!ag parah kalo bf korg skunk dndm o ase ta pwas aty ngn ex kaw…kang tak pepasal brtmbuk lak… :P

    June 12th, 2009 at 7:38 pm | Quote
  57. scooter_Rama

    ola…!!!!!!!
    bg scoot x slh kot lau kita nk tau..skadar nk tau je ok la.tp jgn la spai nk jpe pas2 blasah mamat@minah 2…no..no..no.. :!:
    nk cter tntg dowg ke x ….2 terpulg pd stiap individu.if u guys think ur partner could handlr it well,then juz them know.at least dowg tau kan..tp lau blh jgn la sbut2 slalu,nti de lak yg panas ati.
    dulu scoot pnh mtk bf scoot cter tntg ex die.tp 2 la 1st n last time scoot dgr tntg die.die pun da x mention lg psl dat gurl.tp kdg2 sje je scoot kcau jiwa bf scoot 2 ckp psl ex die..juz nk tau cinta die kt scoot cmne..tp alhamdulillah..da 2 thn kami bersama still maintain lg..still dlm mood lovey dowey lg… :XO: :XO:
    so…we should accept how our partner are..we cannot change them 2 what we want them 2 b. :D :D :D

    June 13th, 2009 at 2:00 pm | Quote
  58. MELVA

    :oops:

    June 13th, 2009 at 6:02 pm | Quote
  59. MELVA

    CNTA BAGAIKAN KUPU-KUPU YANG TERBANG, SLALU MENCARI YANG DI INGINKAN? AQ HARAP CNTA KU PADA DANU SLALU ABADI….

    June 13th, 2009 at 6:04 pm | Quote
  60. enavida

    for me kan….
    sape2 yg jadi fren for my bf is my bf oso…
    so i nk die pon mcm tu jugak…
    so kalo die suke cerita pasal his ex…y not me…
    tp kan…i perasan la…
    bile dulu bile i slalu cite pasal ex i..
    even kalo die yg stat ty dlu…then i continue…
    die da malas nk dgr…mcm “hot”…
    tp…die smpai skang still citer pasal ex die…
    i suke bkawan…selagi bf i treat i ok as a gf…
    i trust him…maybe itu cara die nk meluah n sharing…
    for me…sharing is loving…
    loving is understanding n trusting…
    so…kalo kite syg pasangan kite…
    we must try to fix ourself with them…
    tp ingat…jgn cube jd org laen…
    buat ape yg kite btol2 nk buat…
    kalo x…nanti bile anything happen…
    kite menyesal x sudah…
    rugi duit lah…buang mase lah…rase bodo lah…n mcm2 lg…
    *tammat*

    June 13th, 2009 at 11:20 pm | Quote
  61. enavida

    correction: sape2 yg jadi fren for my bf is my fren oso…

    June 13th, 2009 at 11:22 pm | Quote
  62. Anis Jimy

    xpyh la……….
    mmg menyakitkan hati je klu taw pown…
    mmg ibarat saje cari nahas la…
    yg merana kita gak nnti sebab xpsl2 hnya kerana psl EX2 ni sume kite jdk gaduh dgn balak kita….
    Ish mmg buang masa je…..
    Mmg perasaan tu mebuak2 nak taw…
    Tapi hati kita yg sakit nnti…..
    Sebab aku dah byk kali merasakannya…
    Rase mcm nak pg bunuh je EX balak kite klu boleh…
    Senang hidup ni pastu an…
    Hahaha betul tak?

    June 13th, 2009 at 11:57 pm | Quote
  63. zephero_89

    TerpUlang Lah Kepada Empunya drI masing2 gaK kn……Lain org lain RagaM ngn Sifat…..

    June 14th, 2009 at 2:33 am | Quote
  64. sofibalqis

    rs ny perlu tau sbb dari situ kte leh tgok cmne upa ex bf/gf.
    kte dpt tau ne yg buruk n baik kte bbanding ex bf/gf kte tau..

    June 14th, 2009 at 11:05 pm | Quote
  65. bdk kcik

    sye p0wn rse xprlu tau..bkn pnting p0wn nk tau bnde tu..mkin wat kite mngamuk de la..tp bf kite slalu ckp psal ex-gf die..tp nsib baek kite wat bodo jer..lame2 die sdar p0wn..

    June 15th, 2009 at 2:50 pm | Quote
  66. KRISDA

    :D pda sya, teringin sgt nk tau….. tp c kwm ne xnk bg tau la kat kte.. asyik sya je yg bg tau tentang kisah cinta ku yang dlu…..
    mana aci kan3!!!!,

    June 16th, 2009 at 11:17 am | Quote
  67. bernt

    bagi bernt la kan.. ambil tau pon xper… xambil tau pon xper.. dua2 sama jek.. mmg la kita akan sakit ati kalo dia asyik membandingkan kita… tp ckp jer la elok2, xyah dikenang2kan.. kekadang kekasih lama susah dilupakan.. lagi2 kalau itu first lovenya dan paling disayanginya…

    kita sebagai kekasih xboleh nak menghalang perasaan dalam diri seseorg itu.. apa yang boleh dilakukan adalah melakukan yang terbaik sesama pasangan.. lakukan yang terbaik.. seolah2 dialah yang terawal dan terakhir..

    kekadang kita xtau jugak yang kekadang pasangan kita 2 hanya mahu menguji dengan membandingkan kita.. atau pasangan kita nak tgk respon kita dengan 2.. kalau dah mcm 2 bagus kan? bukan mahu memperkecilkan kita.. cuma menunjukkan rasa kasihnya… sejauh mana sayang dan kasih yang wujud

    June 16th, 2009 at 1:28 pm | Quote
  68. jasmine

    x perlulah thu….

    June 16th, 2009 at 3:33 pm | Quote
  69. ijad

    bagi sy, memang x perlu.
    sy ckp ni pn sbb dlu sy sebok nk tau pasal ex ex sy..bnda ni bwk gado je.
    bnda yg da lepas tu lepas, terima dia sbb dirinya bkn sbb sejarahnya..
    ingat satu je ..kalu kita dok tengok blakang je..kete pn leh accident langgo bnda kt dpn..atau kita x smpat usya awek2 cun lalu dpn mata..haha.
    :-)

    June 19th, 2009 at 1:10 am | Quote
  70. unfortunate

    i do agree with u guys, tp ms nk start kapel dulu, bf i dgn terbukanye cite kisah die dgn gurl die penah suke sm suke smpai kena dia penah raba gurl malang 2, other gurls he used to meet berdua-dua smpai kene tgkp khalwat & mcm2 lagi. :vangry:

    dgr je rs pns je hati, :twisted: bile kene rejek siap nangis lagi… so tpakse kapel dgn die atas dasar simpati smpai skunk.. :cry:

    June 20th, 2009 at 1:55 am | Quote
  71. mawar putih

    rsenye xyah la…x rugi pun kalo x tau..

    June 20th, 2009 at 10:14 pm | Quote
  72. alisa

    :!: bgi pndapat sya, klu nak bg tau k tak nak tau k.. mana2 bleh.. yang pnting hati kita.. hati kna kuat terima segala knyataan yang pasangan kita huraikan.. klu dah masing2 saling sayang, apa salahnya kita tahu.. sekadar nama ckup la.. tapi kedua2 pihak perlu brcerita tntang kisah silam masing2 oleh krana dari kisah silam.. mgkin kita bleh dapat pedoman@ pngajaran supaya kita dgn pasangan tidak akan ulangi benda yang sama.. perasaan cemburu@ iri hati tu cuma perasaan.. yang pnting dia sedar siapa kita dihati dia.. klu dah jodoh tak kemana.. :wink: :XO:

    June 22nd, 2009 at 10:28 am | Quote
  73. MS LOVE

    OK I NAK CERITA PENGALAMAN I..
    EM I RAPAT DENGAN SORANG MAMAT NI..NAK KATE BERCINTA KITORANG TAK DCLRE..TAPI ALWAYZ SAYANG2…THEN TUPTUP I BACE MSG DIE DENGAN X GF DIE YANG LAME…I BACE MSG HATI I HANCUR BERKECAI…RUPANYA DIE PENAH AD KISAH LAME DENGAN X DIE..DIE PENAH XXXXX DENGAN EX DIE..HANCUR NYE HATI I MASE TU COZ ORANG YANG I SAYANG PENAH XXXX..MEMG DIE KATE ITU KESAH LAME..N JANGAN DIUNGKIT..TAPI HATI MANE YANG TAK SAKIT BILE MELIBATKAN TENTANG PERASAAN N XXXX NI…HANCUR HATI SAMPAI SKRANG TAK LEH TERIMA..KITORANG STILL RAPAT TAPI YANG MERAPATKAN KITORANG HANYALA KASIH SAYANG I PADA DIE..TU JE..IKUT HATI MEMG NAK TINGGAL KAN COZ TAHLA SAKIT HATI…
    TAPI BILE FIKIR SAYANG TRUS TAK JADI..HUHUHUHU SEDIH NYA…SAMPAI SKRANG MASIH TERFIKIR2 NAK CARI JALAN TERBAIK…. :cry:

    June 22nd, 2009 at 2:14 pm | Quote
  74. zaim

    emm..sy rsa x perlu la tau sbb ia akan mnyakikan pasangan kita ag..
    so apa yang terbaik kita just diam jew..cite bila pasngan kita ingin tau je..tapi x pnting untuk kita cite psl ex-boy or gurl kat boy or gurl kite yg skrg…semua 2 akan mnimbulkan ag mslh pada kita…

    June 25th, 2009 at 10:23 am | Quote
  75. ila

    :x hmph…
    perlu ke taw???
    bese ah…
    kekadang mmg ase cam nak tau…
    tapi dye tak penah ade awek kcoli aku…
    hehe :XO: :XO: :D :D

    June 25th, 2009 at 9:12 pm | Quote
  76. c_ma

    bagi c_maxperlu rasanya….
    walupun kita ada hak untuk tau
    tp dia juga berhak untuk merahsiakan
    kisah silamnya
    lagipun nape nk ungkit kisah silam
    klu skrg ni kita dah bahagia dengan dia…..
    tul x?????

    June 26th, 2009 at 5:28 pm | Quote
  77. Echa

    urmm..pe yg kowg brdebt2 ney da jdk pd dri ak..uwargh!!!!!!!skit aty tw x ble kte selidik sal ex dye..bknnye pe,c die curang ngn ak..dak pmpn 2 ak knl….duwhh!!!!!nk jerit ckit..aaaaa!!!!!! :o

    June 27th, 2009 at 4:44 pm | Quote
  78. aish

    actually, patut tahu gak.. sekurang2nya kita xkan jd bayangan masa silam n kisah lame dia.. kalo kita tahu, skurang2nya kita tahu sejauh mana keiklasan hati dia..

    June 29th, 2009 at 10:24 am | Quote
  79. c_ma

    siapa x penting sebenarnya
    apa yg penting perasaan dia
    pada bekas kekasihnya…
    itu yg perlu kita tau……..

    June 29th, 2009 at 12:02 pm | Quote
  80. raito ireno

    kalau dah sangat mau kena lah ambil tahu.tapi yang penting dia sayangkan kita. 8) tapi biasanya ialah sesuatu yang membosankan mendengar gf/bf kita bercerita tantang bekas teman lelekinya.hahaha
    apapun ..sayangilah si dia sementara kasih ada untuk dia. :wink:

    June 29th, 2009 at 10:48 pm | Quote
  81. gadis_hepy

    pda sya pown sume 2 b’gntg pda dri sndiri..lau rasa diri kite x ckup kuat biler dpt tau bek xpyh la..t relationship kite jd kcu lak..dlm hubungan kite knew la pntingkn kepercayaan tp jgn la cmpai thp obses lak..tepuk dada tanya diri.. :halo: :lol:

    June 30th, 2009 at 2:11 am | Quote
  82. c_ma

    gadis_hepy on June 30, 2009 at 2:11 am said:

    pda sya pown sume 2 b’gntg pda dri sndiri..lau rasa diri kite x ckup kuat biler dpt tau bek xpyh la..t relationship kite jd kcu lak..dlm hubungan kite knew la pntingkn kepercayaan tp jgn la cmpai thp obses lak..tepuk dada tanya diri.. :halo: :lol:

    ha betul 2 c_ma sokong…..:up: :up:

    June 30th, 2009 at 1:22 pm | Quote
  83. nurani

    sy xprnh tanya psl ex bf sy..tp 1 hr dia bgth ex dia nk blk kat dia n dia ckp dia syg lg kat ex dia..dua2 dia syg..dia xtau nk wat keptsn..ms tu sy mmg bgg giler..nape perlu wat keptsn sdgkn dia dh ada sy..ble pk blk,mgkn sy x sebaik ex dia..klu dia xske sy nape nk teruskan hubugan kn..pdk kt, kdg2 kt perlu tau nape bf/gf kt pts ngan ex dia..ksh2 diaorg xperlu la tau..

    July 5th, 2009 at 10:09 pm | Quote
  84. kyra

    nurani on July 5, 2009 at 10:09 pm said:

    sy xprnh tanya psl ex bf sy..tp 1 hr dia bgth ex dia nk blk kat dia n dia ckp dia syg lg kat ex dia..dua2 dia syg..dia xtau nk wat keptsn..ms tu sy mmg bgg giler..nape perlu wat keptsn sdgkn dia dh ada sy..ble pk blk,mgkn sy x sebaik ex dia..klu dia xske sy nape nk teruskan hubugan kn..pdk kt, kdg2 kt perlu tau nape bf/gf kt pts ngan ex dia..ksh2 diaorg xperlu la tau..

    i agree..kdg2 kta kena tau coz kta bole tau mcm mn nk handle sesuatu keadaan.. cuma cara penerimaan kta slps kta tau..

    July 5th, 2009 at 11:25 pm | Quote
  85. nurul

    ntahla..memang sakit aty sgt kalu taw psl ex dy..tap cm kowg ckp, kdg2 ase nak taw jgk…tap biler dah taw xbley trime hkikat plak…msty ase da kkurangan bbnding ngan ex dy tuh….tmbh2 dy salu puji2 ex dy jew yg bguih…hbs ak neh xbguih kew hah….so watpe dy plih ak, cple ngan ak hah….sdey owh….kalu cmtu, bek dy tggu jew ex dy tuh agar dpt cple blik……cmtu kew yg dy nk?????????????????so lbh bek kte xpyh taw spew yg cple ngan dy dlu…….

    July 6th, 2009 at 4:46 pm | Quote
  86. nurul

    tap ak memang sygkan dy……kalu bley sme hal dy ngan ex dy dulu ak nak taw……sbb ak dah anggap bler kteowang dah cple, xda rahsia dah antra kteowang….xkre arh hal dulu kew skang……sme yg berkaitan ngan ex dy, sme ptot ak taw,…lagi2 ak xmaw arh dy masih snyap2 cntct ngan ex dy tuh…..tap prob skg, kte cme nak taw jew so cte jela….yg nk puji2 asal….cm nak bndingkan kte ngan ex dy plak….hurm…so nmpk sgt dy cm da aty ag kat ex dy tuh….yela…kte xsbaik ex dy tuh….

    July 6th, 2009 at 4:55 pm | Quote
  87. dzani

    bagi i kan lebih baik kte x perlu tau tntg ex die..yela kalu kte ambk tau kan kte gak yg sakit ati nnti..tpi kalo die beria-ia nk crite dgr jele..x yah tye lebih2..tpi kalo kte crite ex kte kang nnti die lak tlbih jeles lak kang so ape crite..

    July 7th, 2009 at 12:49 pm | Quote
  88. ReEn

    kite sependapat..
    n yg penting kita tau hati die..
    kot2 bf or gf kite ade ati lg kat ex die..
    kita xterkejut sgt klo die tggal kan kite tok kembali kat ex die..
    xpun kita leh wat bincang same2 tok tangani masalah feeling diorg kat ex diorg..

    July 7th, 2009 at 1:04 pm | Quote
  89. kyra

    aku trus trang dgn bf aku yg aku sukakn org lain sblm dia n still sukakn org 2. aku crita ttg org yg aku suka n dia mmg bengang gler tp then dia dpt trima coz dia pcayakn aku. aku tau n sedar dia pn nk tau ttg kisah silam aku cuma dia x nk tny coz dia takut ati dia tluka n dia pn x bgtau ttg ex gf dia. aku da byk kali tny tp dia x nk. bukan sbb aku nk cri psl tp aku cuma x nk tmbul pla hal2 kisah silam bla da kawin n aku pla x tau pa2 n tentu masa tu perang gla.
    so, bg aku, kta kena tau kisah silam jg spy x myesal kmudian hr. baik myesal skrg drpd myesal akn dtg. aku ckp ni bukan krn pglamn aku tp da byk pglamn org yg aku da dgr.

    July 7th, 2009 at 8:35 pm | Quote
  90. kyra

    aku siasat sdri spa ex gf dia tnp pgetahuan dia. tp aku x gangu exgf dia, cuma nk tau. mmg diorg spadan tp aku x tau knp diorg break. andaikata dia nak kmbali pd ex gf dia, aku x kn tkejut coz aku sentiasa ready. ya la..x suma yg kta syg tu kta dpt miliki.
    skrg aku n bf aku sgt rapat, x ada rahsia antra kami wlupn dia x bgtau ttg exgf dia. wlupn dia mgkin tipu aku tp aku tetap pcyakan dia coz dia pcyakan aku wlaupn aku slalu tipu dia..hahaha…janji aku tetap setia pd dia sorg..

    well, tpulang pd individu nk ambil tahu psl exgf or exbf atau x nk ambl tau. janji kta sgup tanggung akibat n risiko yg akn kta dpt. samada kta nk ambl tau or x nk ambl tau, risiko tu tetap ada. so..its up 2 u all :wink:

    July 7th, 2009 at 8:48 pm | Quote
  91. satra

    8) HEAR MY STORY…..
    SY PUN DIBELENGGU HAL YG SERUPA..4 ME TAK PERLU LA KITA SELIDIK SAPA EX2 DORG….WAT SAKIT ATI JAK……

    July 7th, 2009 at 9:53 pm | Quote
  92. kyra

    satra on July 7, 2009 at 9:53 pm said:
    8) HEAR MY STORY…..
    SY PUN DIBELENGGU HAL YG SERUPA..4 ME TAK PERLU LA KITA SELIDIK SAPA EX2 DORG….WAT SAKIT ATI JAK……

    mmg la sakit ati bla tau tp spt yg aku ckp, tpulang pd pndgn n penerimaan individu masing2. x nk tau, x pyh tau tp at the end, akn tau jg kn..nk tau, ambil la tau tp jgn tlalu emosional.

    July 8th, 2009 at 9:36 pm | Quote
  93. NURSYAFARIZA

    :XO: WHAT EVER LAH!! APEGUNE KTA BERCINTA KLU CKIT-CKIT NAK PTS KLU KITE NI SKALI BERCINTA SUDAH-SUDAH LH TU SKT TAUK TAK HTI KTE KLU KITE KENA TINGGAL OLEH BOYFRIEND KITE SAKIT SANGAT-SANGAT SKALI KENE SDH JEMU NAK CARI BOYFRIEND LAGI,ITU PUN BERSEMBUNYI DGN MAK. HA HA HA HA HA!!! SAYE BRU DARJAH 5 TAK CAYE KAN??TAK KESAH KAN SAYE TLS KESAH NI?! :XO:

    July 10th, 2009 at 9:08 pm | Quote
  94. kyra

    NURSYAFARIZA on July 10, 2009 at 9:08 pm said:
    :XO: WHAT EVER LAH!! APEGUNE KTA BERCINTA KLU CKIT-CKIT NAK PTS KLU KITE NI SKALI BERCINTA SUDAH-SUDAH LH TU SKT TAUK TAK HTI KTE KLU KITE KENA TINGGAL OLEH BOYFRIEND KITE SAKIT SANGAT-SANGAT SKALI KENE SDH JEMU NAK CARI BOYFRIEND LAGI,ITU PUN BERSEMBUNYI DGN MAK. HA HA HA HA HA!!! SAYE BRU DARJAH 5 TAK CAYE KAN??TAK KESAH KAN SAYE TLS KESAH NI?! :XO:

    adik comel..hehehe..skrg bole ko ckp x nk bcnta lg, nnt smpi masanya ko akn jatuh cnta lg..perasaan ni x bole dijangka..hehehe..

    July 11th, 2009 at 11:29 am | Quote
  95. namienamiez

    ermm..tajuk yg menarik?hehhe
    ok skrg ni sya masih lagi berstatus “kawan” dgn seorng guy ni
    erm..entahla maybe memasing mmg saje je nk tau pasl ex memasing heheh..so kitorg cerita la sesama sendiri,yg lbh pentingnya topiknya lebih kepada nape kitorg leh putus antara ex kitorg…rasa mcm nk tgelak pun ada gak…dia beria2 cerita..heheheh..siap tnya ada x klu sya simpan lg my ex nyer pic…ermm..sya lak mcm xkan la nk simpan lg muka bf org lain kat dlm labtop atau hp even dlu dia ex sya..huhuhu…tp dia lak lain beria-ria nk tujukkn pic ex awek dia…huhuh..tp sya malas r(takut nnti TERjealouzelaaaa n comparekan diri sya ngn ex dia..huhuhu).. lagipun citer lampau kan.But biler sya citer ex sya call sya balik,tau lak dia jealous,siap perli2 lagi..hmmm…heheheh…cemburu tandanya sayang..hahahah..sayang gak erh Mr Kus Kus kat sya ni..hihihi…cuma skrg ni nak tau samada dia btul2 nk serius ke x?ermm..doakan la sya semoga “persahabatan” kami bertukar status kepada “percintaan”.Amin. :lol:

    July 11th, 2009 at 5:05 pm | Quote
  96. scarlet lovato

    :x
    bengkek ooo klu thu bf kte penah wat something yang x sepatutnye ngan ex die..but accept je la kn watpe nk ungkit kisah lme..
    so the best way is no need to know our bf ex..

    July 11th, 2009 at 5:41 pm | Quote
  97. kyra

    huh..rata2 korang x nk tahu psl ex bf or ex gf psgnan masing2 ekk.. tp btul ke korang x tau lgsg psl ex diorg? korang mesti tau gak kn wlupn sikit..aku x caya la korang x tau lgsung psl ex gf/bf kekasih ati korang tu. korg ckp x pyh tau tp akhirnya korang akn tau gak coz korg akn hidup bsama kekasih korg, sgala rahsia n kenangn silam gf/bf korang akn korang tau gak nnt wlaupun gf/bf korang x bgtau. realiti tetap realiti..huhuhu

    July 12th, 2009 at 12:32 am | Quote
  98. scarlet lovato

    ko btol gak kyra…
    nk x nk msty thu pye but jgn amk thu la lg bgus,
    xde la sket sgt…

    July 12th, 2009 at 6:45 pm | Quote
  99. sepi88

    haii…ni terpulang pd individu 2 sndri…8) klu pasgn xnk jgn d paksa nk brkongsi jga….:-) mcm sepi88,before ni bf sepi88 xnk citer ttg ex dia tp sepi88 nk jga thu utk pngetahuan kn:XO: .but,after i know sapa ex dia,trus bf i citer kbaikn ex dia smpai sepi88 xpayah nk tnya lg…:vangry:
    skit 2 smsti ye.tp sepi88 just relax wlupun sdh sgt2…:cry:
    then,bf sepi88 start mula menipu mcm2.bila sepi88 rsa lain,sepi88 tnya adik dia…kcewa sungguh ati sepi88 bila tau yg dia slalu contact dgn ex dia n sgp tipu.last kami dah break skrg….
    dia dah kembali ke ex dia… :cry:
    tp,alhamdulillah syukur,skrg sepi88 bru je ada pnganti yg lbh bgus
    :XO: n dia take care sepi88 sgt.dia xnk sepi88 citer mngenai ex sepi88 dlu n hrap sgt2 sepi88 xkn tnya ex dia jga…
    so i think it’s better to me… :XO:

    July 12th, 2009 at 8:44 pm | Quote
  100. kyra

    sepi88 on July 12, 2009 at 8:44 pm said:

    haii…ni terpulang pd individu 2 sndri…8) klu pasgn xnk jgn d paksa nk brkongsi jga….:-) mcm sepi88,before ni bf sepi88 xnk citer ttg ex dia tp sepi88 nk jga thu utk pngetahuan kn:XO: .but,after i know sapa ex dia,trus bf i citer kbaikn ex dia smpai sepi88 xpayah nk tnya lg…:vangry:
    skit 2 smsti ye.tp sepi88 just relax wlupun sdh sgt2…:cry:
    then,bf sepi88 start mula menipu mcm2.bila sepi88 rsa lain,sepi88 tnya adik dia…kcewa sungguh ati sepi88 bila tau yg dia slalu contact dgn ex dia n sgp tipu.last kami dah break skrg….
    dia dah kembali ke ex dia… :cry:
    tp,alhamdulillah syukur,skrg sepi88 bru je ada pnganti yg lbh bgus
    :XO: n dia take care sepi88 sgt.dia xnk sepi88 citer mngenai ex sepi88 dlu n hrap sgt2 sepi88 xkn tnya ex dia jga…
    so i think it’s better to me… :XO:

    of coz la jgn paksa bf/gf gtau kta ttg ex diorg but mcm yg aku katakn, bf/gf kta x kn gtau kta tp mgkin ada org lain yg gtau kita or kta x tersengaja dpt tau. pa yg aku nk kata sini, smada kta nk tau or x nk ambl tau, kta tetap tau gak nnt wlaupn sdikit. korg mesti tau diorg penah bcouple/bcnta gak kn? so, mklumt mcm 2 tmasuk ttg ex dia gak.

    sblm ni pn, aku da ckp jg, tpulang pd setiap org n mcm mn penerimaannya. kalo nk tau, ambl la tau. x nk tau, jgn ambil tau. tp kalo da tau, jgn ungkit or sebut. kalo dia x nk gtau, jgn paksa. kalo dia pla gtau ttg ex dia sdgkn korg x nk tau, TINGGAL kn je dia coz dia couple dgn korang utk lupakn ex dia. Trust me…

    kalo dia tny ttg ex korg, tny dia smula smada dia sgup dgr or x. kalo dia x sgup, jgn gtau tp kalo dia tetap nk tau, gtau la dia dgn syarat jgn lebihkn ex korang n bandingkn dia dgn ex korang n jgn gtau tlalu detail ttg ex korang. korang cuba la bygkn perasaan bf/gf dorg bla korg d tmpt gf/bf korang. mesti dia rasa mcm2 perasaan kn.. so gtau dia, yg korang tetap setia pd dia n dia sj yg terbaik utk korang.

    cuma utk diri aku, aku kena tau demi hubungan aku n bf aku. aku tau apa yg perlu aku bt bla da tau ttg ex gf dia. aku x tau la korg mcm mn orgnya tp aku jenis yg open minded mgikut keadaan.. bertindak mengikut keadaan la katakn..haha..so, terpulang pd korang la. jgn tlalu ikut ckp org lain disebabkn pengalamn mereka. pgalaman n keadaan stiap org mgkin sama tp sikap n tindak tanduk kta mgkin berbeza dgn org lain, so bt la kputusan yg sesuai dgn kita..huhuhu

    July 13th, 2009 at 10:42 pm | Quote
  101. eyra aliesya

    ala ckap skang bley arh sbb ko kcik lagi..xkan smpai bler2 ko xmaw bcnta kot..ko xmaw kwen pew..eleh bnda ko pun kcik lagi, xpayah arh nak pk bcnta2 ni lagi..mengarut arh..cinta cm baye2 ko ni cme cinta monyet jew..tu sbab ko kena tinggal..kalu ko dah temui cinta sejati nanti, sume tu xkan terjadi lagi pada diri ko taw x..hahahah..pcye arh ckp ak neh..lagi pun ko bdk2 lagi, pk nak study rajin2 sampai dpt msuk u lagi bguih arh weh..hahahaha..ape daa

    July 15th, 2009 at 4:03 pm | Quote
  102. eyra aliesya

    ops..komen ak yang kat atas ni utk bdk kecik c NURSYAFARIZA tu..adk..pk study lagi baek arh..

    July 15th, 2009 at 4:06 pm | Quote
  103. no name

    spatut nyer mmg la x perlu taw spe ex-gf dye. tp kdang2 tu kne aware jgk. my bf did told me about her. tp sy ignore n angap mereka cme bkwn. akibat nya, ppn tu amik ksempatan. mentang2 sy jao dr dye(still study), ppn tu goda dye. mm..sy anggap je la ini pngajaran.sy pcye, wut goes around comes around..

    July 18th, 2009 at 9:00 pm | Quote
  104. kyra

    no name on July 18, 2009 at 9:00 pm said:

    spatut nyer mmg la x perlu taw spe ex-gf dye. tp kdang2 tu kne aware jgk. my bf did told me about her. tp sy ignore n angap mereka cme bkwn. akibat nya, ppn tu amik ksempatan. mentang2 sy jao dr dye(still study), ppn tu goda dye. mm..sy anggap je la ini pngajaran.sy pcye, wut goes around comes around..

    bf aku pn jauh dr aku but aku pastikan dia btul2 ingat kt aku..susah tau nk jaga kekasih yg jauh dr kta. aku penah ckp kt bf aku,kalo ada gf yg lain, gtau aku, jgn nk smbunyi2 coz aku fhm keadaan dia kt sana jauh dr aku (rasanya kalo dia ada lain pn, dia x kn gtau aku..huh..). aku x bole slahkn dia kalo dia ada yg lain kt sana coz kta suma perlukn seseorg di sisi kta. wlupn mgkin aku bole bertahan dgn godaan kt sini tp dia pla x thn, aku x salahkn dia jgak coz kami dua berbeza. mgkin dia pla yg bertahan tp aku x dpt berthan. well, spa yg tau pd masa akn dtg. so, pa yg aku bole bt, aku pastikn dia ingat kt aku slalu n bt dia rasa rndu kt aku slalu..muahahaha..

    July 19th, 2009 at 9:25 am | Quote
  105. amira

    stuju ngn kyra…sy pun slalu ckp kat bf sy lau die suke org laen tlg bgtau sy…sy d perak n bf sy d sbh….bnyak cabaran cinte jrk jauh ni…tp xpe….bile jauh ni mengelakkan kiteorg dr buat maksiat….
    masa mula2 couple exgf bf sy msg sy….mrah2…kata jgn gnggu dia punya….sakit hati bile dpt msg tu tp sy cool ja…sy tanya lek lok kat bf sy….sy xmrh budak tu balik…sy diam ja….juz biar dia nak ckp apa….sy rasa till now she still love my bf….he put my bf pic at his frenster profile…cubela korg byg pe perasaan sy bile nmpk pic bf sndiri kat girl laen punye page…huh……..
    tp sy percayakan bf sy 100%..4 me asas kpd sesuatu hubungn tu ialah kepercayaan so i’ll owez trust my bf now n 4eva….
    our relationship berjln ngn lncar smpai skarang…hrp hubungn ni berkekalan smpai akhir hyt kiteorg….Insyaallah…lau ada jodoh,nxt year kami akn bertunang….doakan kami ae…. :-) :-) :-)

    July 20th, 2009 at 9:46 pm | Quote
  106. hara

    da la xpyh nk amik tw sl ex lg…coz die owg confirm epy nyer…lg kte nk tw makin skt aty n x tnteram…base on true expriance…huhu

    July 21st, 2009 at 4:01 pm | Quote
  107. aini

    mcmane ye kalau ex kita still lg contact dgn ex dia..mmg xsalah berkawan lg..tp tipulah kalau kita xde rase risau kan..watnye tetiba suka balik..x ke naya..huhuhu..

    nak marah..nanti mcm kita control dia..kalau wat bodo watnye ada sumthin happen nanti kita lak yg nyesal..

    penin2..

    July 22nd, 2009 at 4:51 pm | Quote
  108. putera

    assalamu’alaikum..baru perasan website ni..pape pn,firstly nk ucap thanx kat website ni..dpt bljr ilmu baru..psl tjuk ni,aku sokong 100%.means,tak perlu psl ex lg bgus..sbb ia akn buat kte lgi jeles..awek ak thu psl ex ak..die pnye jeles,smpai bnyk yg di compare dri die dgn ex ak..ok la..just bg opinion…salam..

    July 23rd, 2009 at 12:47 am | Quote
  109. nadyaa

    tak perlu kot…bkn kot..tp tak perlu lah..
    sakit ati ooo….bila tau…hehe

    July 23rd, 2009 at 3:32 pm | Quote
  110. amira

    amira on July 20, 2009 at 9:46 pm said:

    stuju ngn kyra…sy pun slalu ckp kat bf sy lau die suke org laen tlg bgtau sy…sy d perak n bf sy d sbh….bnyak cabaran cinte jrk jauh ni…tp xpe….bile jauh ni mengelakkan kiteorg dr buat maksiat….
    masa mula2 couple exgf bf sy msg sy….mrah2…kata jgn gnggu dia punya….sakit hati bile dpt msg tu tp sy cool ja…sy tanya lek lok kat bf sy….sy xmrh budak tu balik…sy diam ja….juz biar dia nak ckp apa….sy rasa till now she still love my bf….he put my bf pic at his frenster profile…cubela korg byg pe perasaan sy bile nmpk pic bf sndiri kat girl laen punye page…huh……..
    tp sy percayakan bf sy 100%..4 me asas kpd sesuatu hubungn tu ialah kepercayaan so i’ll owez trust my bf now n 4eva….
    our relationship berjln ngn lncar smpai skarang…hrp hubungn ni berkekalan smpai akhir hyt kiteorg….Insyaallah…lau ada jodoh,nxt year kami akn bertunang….doakan kami ae…. :-) :-) :-)

    amira on July 20, 2009 at 9:46 pm said:

    stuju ngn kyra…sy pun slalu ckp kat bf sy lau die suke org laen tlg bgtau sy…sy d perak n bf sy d sbh….bnyak cabaran cinte jrk jauh ni…tp xpe….bile jauh ni mengelakkan kiteorg dr buat maksiat….
    masa mula2 couple exgf bf sy msg sy….mrah2…kata jgn gnggu dia punya….sakit hati bile dpt msg tu tp sy cool ja…sy tanya lek lok kat bf sy….sy xmrh budak tu balik…sy diam ja….juz biar dia nak ckp apa….sy rasa till now she still love my bf….he put my bf pic at his frenster profile…cubela korg byg pe perasaan sy bile nmpk pic bf sndiri kat girl laen punye page…huh……..
    tp sy percayakan bf sy 100%..4 me asas kpd sesuatu hubungn tu ialah kepercayaan so i’ll owez trust my bf now n 4eva….
    our relationship berjln ngn lncar smpai skarang…hrp hubungn ni berkekalan smpai akhir hyt kiteorg….Insyaallah…lau ada jodoh,nxt year kami akn bertunang….doakan kami ae…. :-) :-) :-)

    silap tulis plak….” on her”

    July 23rd, 2009 at 11:23 pm | Quote
  111. misi

    tomato

    emm…xyh la kot coz memg pns klu die lak yg trlebey citer psl ex die.. tp lg pns klu die brbls comment kt frenster!siap ex die smpn lg pics kt blog..!perghh…memg skt ati…kt mjuk ngn die bl trtgk frenster die tp kt x ckp kt die…tkt die fkr kt kuat jeles…adoii..cmne ni..

    June 5th, 2009 at 12:08 am | Quote

    aku pown terkena macam ko..
    perkh..terbakar jiwa dan raga…
    pastu aku diam…
    lame2 x leh tahan…bek tros ttrang yang kiter x suke..
    hopefully dia paham…kdg2 kiter bkn kuat cemburu,
    tp keadaan yang memaksa kiter utk jd cam tu…
    tensen tol…

    July 24th, 2009 at 6:39 am | Quote
  112. -chunna-

    salam..
    erm…
    ade +ve & -ve nyer…
    if kte knal mke ex bf/gf kte 2 pown x slhkn??
    cz mana lar tahu ttbe de curang ngan kte…
    ttbe 1 ary kte ternampak de ngn sowg gurl/boy..
    dimana mreka2 itu adalah ex gf/bf tuh..
    so…
    kte akn lbey bersiap sedia…

    July 24th, 2009 at 1:14 pm | Quote
  113. -chunna-

    salam..
    erm…
    ade +ve & -ve nyer…
    if kte knal mke ex bf/gf kte 2 pown x slhkn??
    cz mana lar tahu ttbe de curang ngan kte…
    ttbe 1 ary kte ternampak de ngn sowg gurl/boy..
    dimana mreka2 itu adalah ex gf/bf tuh..
    so…
    kte akn lbey bersiap sedia… :up:

    July 24th, 2009 at 1:14 pm | Quote
  114. asul

    cinta.. sesuatu yng tidak terzahir akan kata2.. nmun cinta mmbwa seseorng menyelam ke dasar hati untuk mencari siapa yg bersinar bak mutiara di dalamnya?? cinta bkn alam fantasi.. juga bkn alam ilusi.. cinta hadir sejak adam dan hawa diturunkan ke bumi.. cinta hadir tatkala pepohon kasih mekar bercambah.. ia tidak akan layu selagi angin rindu membaja ia selalu..

    http://www.retrosyndicate.freeforums.org

    July 27th, 2009 at 2:40 pm | Quote
  115. starzess

    rsenye x perlu..buat b’tmbah jeles je..tgk email die ade gabungan nma die ngan ex-girl die pun da rsa tergugat..urmm..

    July 27th, 2009 at 4:28 pm | Quote
  116. sitiman

    siapa dia sblm daku,
    insn kau puja hingga kcwa,
    kau mrahsiakan driku…
    sejak kau wjud dlam hdupku smuany tlah terpdam, apa y tinggl hny kngn dn dkaulah sgala2nya utk ku..

    itu slah stu part dlm lrik lgu siapa dia sblm daku nyanyian francisca peter berduet ngn sape ntah, sy lupa… ksimpulanye, lupakan je la siapa ex psngan kte.. bk kate lrik tu sjak kau wjud smuanya tlah terpdam… :-)

    July 28th, 2009 at 2:46 am | Quote
  117. liza

    x pyah tau lagi baik.mcm sy dh taw sumer menyakitkan ati jer.ikut ati dh blah.coz tpaksa jer bertahan.tapi yang pasti sy dilayan lagi baik dari ex dia

    July 28th, 2009 at 1:42 pm | Quote
  118. zaza

    :cry: tak tahuuuu…huhuhu

    July 28th, 2009 at 3:43 pm | Quote
  119. zaza

    :D saya rase cinta ni menyakikan

    July 28th, 2009 at 3:44 pm | Quote
  120. kyra

    hara on July 21, 2009 at 4:01 pm said:

    da la xpyh nk amik tw sl ex lg…coz die owg confirm epy nyer…lg kte nk tw makin skt aty n x tnteram…base on true expriance…huhu

    brp byk exprience yg ko da alami or dgr or nmpk? kalo stakat berpuluh2, x ckup lg tu. but tpulang kt ko la, x nk tau, x pyh tau tp jgn samakn exprience yg ko ckp tu dgn exprience dgn org lain..huhuhu

    July 29th, 2009 at 12:08 am | Quote
  121. kyra

    psl gmbr exgf/exbf kt frenster tu, slalunya org sakit ati bla tgok ada gf/bf dgn exgf/exbf diorg kn.. tp x penah ke korg tertanya2 apsal diorg bole ptus?? bahagia sgguh tgok diorg bla bsma tp knp bole ptus?? kalo da mmg cnta, knp ptus gak?? bt pa bsama kalo akn ptus?? aku da tau jwpnnya tp korg fikir la sdri ye..hehehe

    July 29th, 2009 at 12:19 am | Quote
  122. Ed

    Salam,

    My opinion la kan.. tak perlu la kita nk ambik tau klu couple kita tu x cerite apa-apa.. myb dia ada reason sendiri.. cam sy klu si dia berminat & tanya saya sendiri, sy tak kisah pun nk cite.. tapi 2 pihak kena la open-minded. Jgn bila dah tau ada yg tergugat atau hubungan jd kurang baik lak.. hehe :mrgreen:

    Bila ada sebut perbandingan ky sini, teringat lak experiences sy dulu, pompuan ni mmg suke bt perbandingan.. itu lelaki paling tak suka.. :vangry: takpe la klu pompuan simpan je dlm hati & pilih yg terbaik tapi jgn sesekali buat perbandingan pastu cite dgn current bf ataupun kt org lain.. ni terjadi dlm cinta 3 segi sy dulu.. :XO: sy, bestfren lelaki sy & gf die.. bestfren sy ni dh couple dgn gf dia ni dulu sblm gf dia kenal sy.. so sy anggap kwn juga la.. tapi gf bestfren sy ni bandingkn bf dia & sy.. pastu cite kelemahan bf dia dpn sy.. sy mmg tak suke sikap girl yg camni.. sebab perbandingan apabila diceritakan mmg menyakitkan hati bg pihak yg terasa.. bila bestfren sy dapat tau, tentu la dia sedih.. tambah dia sbg laki pun ada gak egonya.. sy faham la sebagai lelaki ni.. :wink: so to all girls out there, jgn sesekali bt perbandingan sama ada dgn ex, current bf atau husband.. lelaki ni ada egonya.. klu korang pompuan suke ke dibanding2kan? lu pikir la sendiri! hehhehe :P

    July 30th, 2009 at 2:40 am | Quote
  123. amira

    kyra on July 29, 2009 at 12:19 am said:

    psl gmbr exgf/exbf kt frenster tu, slalunya org sakit ati bla tgok ada gf/bf dgn exgf/exbf diorg kn.. tp x penah ke korg tertanya2 apsal diorg bole ptus?? bahagia sgguh tgok diorg bla bsma tp knp bole ptus?? kalo da mmg cnta, knp ptus gak?? bt pa bsama kalo akn ptus?? aku da tau jwpnnya tp korg fikir la sdri ye..hehehe

    gmbr yg dkat exgf bf sy tu bukan gmbr derang berdua…….girl tu bbuh gmbr bf sy jew………..derang xprnah amek gmbr bdua…..haiz………. :(

    July 30th, 2009 at 12:52 pm | Quote
  124. inaimasihmerah

    Hurm..dulu pnahla de pglaman. Mmg salah aku pn..perghh,napela ske sgt brcrite psl ex dlu kt bf aku. Kunun2 sje la nk tgk die jeles ke x. Bile die plak start citer psl ex die dulu, aku mulela hangin :vangry: :vangry: :vangry: Last2, bende 2 jd modal ktorg utk sakitkn ati msg2 time gaduh. Pastu mulela majuk n nangis2. :cry: :( X ke tensen. Pastu skg ni bile dh clash,rase nyesal plak wat die cmtu. Hurm..tp dh jd single ni rase xdela seserabut kapel dulu. Dulu asyik nk jeles2 je. Tp apepn, nnt klu dtakdirkn ssorg llaki muncul dlm hidupku, xkn kuulangi ksilapan dulu..huhu :( :(

    P/S: Z, i’m sorry..i dont love u like i do yesterday~~

    July 31st, 2009 at 10:29 pm | Quote
  125. Lilo

    cita fasal x-gf? haa.. cter i lg best, ttbe je x-gf boy i interframe ngn muka xtow maluny, boy i still layan x-gf dia smpi skrg, even dia ckp “only i in his heart”.. hee… xpaham kenapa dia mesti rapat n xbg i kawan ngn x-gf dia tu.

    August 1st, 2009 at 11:13 pm | Quote
  126. cck

    Salam..

    From my point of view, kadang2 benda yang dianggap remeh boleh menjadi satu sebab yang paling besar kepada satu kemusnahan atau kebahagiaan. Fakta tetap fakta, biarpun ia telah lama berlalu.. Hari ini ada kerana ada semalam. Sejarah pasti jadi pengajaran untuk hari mendatang.. Terserah pada kita bagaimana untuk mengenangnya dan mengongsikannya dengan yang berhak.
    Kalau terasa pasti dia tidak terluka jika TIDAK memberitahu hal tersebut, Alhamdulillah… Tapi adakah kita pasti dia betul2 tidak terluka bila dia tahu hal tersebut beberapa tahun akan datang.. itu pun melalui mulut orang lain? Hmmm….
    Yang penting, letak akal di hadapan hati… InsyaAllah, Allah tunjukkan apa yang sepatutnya dilakukan….

    August 2nd, 2009 at 6:41 am | Quote
  127. Rz

    xprlu tahu lah….nak tau pun myakitkan ati jak..!!lagi2 klu kta tau yg ex dia tu x baik..macam nak terajang jak org tu..huhu..geram ati dah ni!!!!!klu ble tak nak nmpk lg org tu…huhu

    August 2nd, 2009 at 3:57 pm | Quote
  128. apai bluess

    elok tak yah amik tau dan lagik elok takyah citer
    tapi dulu awek aku suke sgt citer pasl xbf dia
    x i camtuh lah camnie lah
    last aku geram sound sekalik gi ler kapel ngan x u tuh
    lepas tuh bleh plak tak citer lagi
    blurrrr aku
    :XO:

    August 5th, 2009 at 12:44 am | Quote
  129. my omey

    em i dah tanya dah bf i las2 kami begaduh…yang geramnya ble i g umah mak dier, ada pulak album di ruang tamu gambar dia dengan ex gurl dier padahal kami dah bincang psl betunang dah masa tu…
    em btl2 skit jiwa dibuatnya…….bf i bakar pic ex gurl dier 2 untuk membuktikan la konon it mean nothing….kat dier…tp ati i tetap hurt coz dlu dier cakp kat i buang semua gmbr ex i…alih alih dier lak simpan…..
    emmm bese la pastu adengan pujuk memujuk so ok la balikkkkkkkk
    skang bf tu dah jadi laki heheheh

    August 5th, 2009 at 2:41 pm | Quote
  130. cinta e2 suci

    hmmm…x perlu la..
    e2 kn ex dia.
    :o
    e2 kn sejarah lama..

    August 6th, 2009 at 8:34 am | Quote
  131. AdriN

    Ummm…

    aku pn nk share p’galamn sket…aku ase perlu gak tuk amik tau…
    cuz bl da tau..wlo pedih la ati ni pas tau..agi2 bl dpt tgk pic ex kt tu…Fuhh..agi seksa ati…tp tu tpulang pd individu kan..sama ade brani @ x nk amik risiko ni…tp sekurang kurang ye,kt bole amik sket klmhn ex DEAR tu,n kt tunjuk kat DEAR yg kt lbh bgs..bukti’n kat DEAR,yg DEAR x slh plh kali ni…huhuhu…wlo pn aku tau,dlm ati DEAR msh ade sket cinta tuk ex DEAR tu… :cry: but…i will try da best 4 u DEAR…

    August 7th, 2009 at 4:40 pm | Quote
  132. Lolyvely

    :twisted: :evil: Saya tidak setuju… sya mesti mo tau sapa ex-gf bf saya… Drilah cinta monyet smpaila ke saya… tapi kena pilih msa la tyme tu… lucu tau klu kta crita benda ni suma.. kna open la… kita ble tau masa lalu dia… kdg2 msa jln ngan bf tjmpa plak ngan ex 2… tpi saya x rsa pa2 pn.. suma depend on bf la.. klu dia mc kontek sma ex 2 ngan ayat2 yang tak patut.. i2 mmg cri nahas nmanya 2… brula kta ble jeles… :vangry:

    August 9th, 2009 at 7:09 pm | Quote
  133. sAL

    :D 8) rsanya…perlu taw jgk…hmm..sye ngn bf sye xske selindung ape2..juz..ambek taw spe ex msing2 agar xtimbul syak pe2..sye xksh pun psai ex dye coz dye dah xde pe2 ngn ex dye…so,xde la nk jlezm xtn2 psai..

    August 13th, 2009 at 9:36 am | Quote
  134. cyunk_gurlz

    x pyh ar…
    wat semak jew…
    t,gadoh plak…
    wat skit ati jew…. :down:

    August 14th, 2009 at 3:34 pm | Quote
  135. maya

    tunang saya suka ambil tahu tp saya pulak cerita lama dengan sape dia pernah bercinta biarlah jadi sejarah.

    August 16th, 2009 at 2:05 pm | Quote
  136. aisyah

    hi..isu sal nk taw ex gf nie?/
    emm..skunk sy dah ada bf,yang nie mmg sy dah tgu dye dr dulu lagi,alhamdulilah dpt gak dye..memula ,cm ok jer..dye ske cite sal ex gf dye..mmg xnafikan ex dye smue lawa2..model lak tu…emm kadang2 tergugat gak sy ni..
    skunk sy nek pelik ngan dye,bf sy dah xmsg sy cm dulu,,tj=kot2 gak dye ada gf bru ker,dah berubah ahti ker,,tp bg sy sy pcya kat dye..
    so i need ur opinion…sy syg bf sy nie..sbb dah lame sy tgu dye
    tq.. :D

    August 16th, 2009 at 5:36 pm | Quote
  137. teya

    oh.
    i x kan bukak citer ni pn.
    bf i kuawa mara.
    past is past. :lol:

    August 16th, 2009 at 5:59 pm | Quote
  138. MANJA

    :| ::-*: ALA X PAYAH NK CITE…NNTI KOT ADE ORG YG X PUAS ATI KT EX BOYFRIEND KE ATAU EX GIRLFRIEND…….SENYAP JE…..TP KN AKU NK SNGT KAPEL NGAN LELEKI NIE…..NME DIE FAUZAN DARI P.D……TP DIE 2 SSH SKT NK LYN….DIE PENDIAM……ARI 2 AKU DH BG DIE FEREROCHER….TP DIE X BLZ PUN……. :cry: :XO: ……..

    August 18th, 2009 at 7:07 pm | Quote
  139. girl

    ape la slhnye kalo kte tau siape xgf bf kte..
    bia kte tau kte ni m’gntikn tmpt sape..
    x sala kn kalo kte tau sape xgf dy..kte b’knln n kte b’kwn ngn dy..
    dowg nk sling m’bnci ke pe 2 dowg pnye ske la.
    kte x t’libt ngn ksah lme dowg..x pyh nk sbuk2..
    tp kalo dowg da smpe nk smbung blek iktn 2..
    ha..2 bhye 2..
    kalo dowg da smbung blek kte ni nk cmpk kt mne????

    August 19th, 2009 at 3:31 am | Quote
  140. sweety...

    bf ak da gtaw sume pcl ex dya.. kdag2 aku ase cm x nk kurg lngsung dwi dya pnya ex..x nk klah beb 8)

    August 23rd, 2009 at 10:00 am | Quote
  141. farmin danish

    salam..

    hahahahaha!!

    actually..dlu..ak dgn ex-bf..ablm bercinta dgn dia..
    dia dew gak bg tau psl x-gf..

    nk tau sumthg..ex-gf kpd ex-bf ak merupakan seorg artis bintang realiti.. 8O

    aduh!
    ak mmg cembru gler..
    ak siap add dak pmpuan tue semata2 nk tgk apa kelebihan dia..
    ak siap skodeng pew yg dia wat..
    komen pew yg dia bg kat page ex-bf ak..
    pastue ak siap kutuk2 dia kat kwn2 ak..
    hahahaha ::-*:

    hahahaha..
    lawak2..
    mmg xbleh blah..
    ak siap gado dgn ex-bf ak..nape komen ak kat page dia padam..
    n nape komen ex-gf dia xpadam..
    mmg bengang gler… :vangry:

    ak gaduh dgn ex-bf ak..
    smpi lah ak break up dgn dia..
    tp nie bkn puncanya ak clash dgn dia..

    n skrang nie ak dh berbahagia dgn org len..
    :XO:

    by da way..x perlu lah kaji2 kisah silam pasangan kte..
    tue sume kisah yg dh lpas..
    skrang nie truskn hidup… :-)
    terima psgn kita dgn seadanya..

    p/s : hidup kalo nk bercinta ialah saling lengkap melengkapi.. :oops:

    August 24th, 2009 at 3:06 pm | Quote
  142. bebysasa

    :!: umm . klo bf kte nk tau sgt pasal ex kte and p’galaman dgn ex. dye ckp :”mane tau leyh d’contohi tpy yg baik2 jea”. ape mksud dye s’benarnye?

    August 26th, 2009 at 4:17 pm | Quote
  143. mas_azura

    kenape harus sye cemburu bile xbf sye dah ade penganti yee??
    dan saye rase macam nk jer cari gf xbf sye..tapi bile sye pkr2 kn blek sye nie bkn lagi gf dye..n npe sye harus cemburu dengan 0wng yg bkn jadi milik saye??
    tapi sye memang x bley terime nie semua..
    salah ke ape yg sye lakukan nie?? :cry:
    :( :x :mrgreen:

    August 28th, 2009 at 10:38 am | Quote
  144. sp

    erm, ntah ler, tak tahu lor…
    tapi sp mmg law leh mmg tak citer, huu…
    tak mahu dier sebut apsal yang da lepas da, erm…
    cam wat sakit ati jewk, hoho

    August 29th, 2009 at 8:00 am | Quote
  145. eyra aliesya

    ak xda pape ngan prob ngan ex ak pun..taw kew x, sme jew..bab ex dy skang pun dah nak kwen..ak xda arh ase jles sgt..buang mse jew..pape pun ak tetap syg sgt2 kat bf ak tuh..insyallah, kalu da rezki, kteowg pun dah plan nak kwen pun.. hahaha.. arap2, jodoh kmi panjang larh..eyra & isma 4ever.. mmmmmuahaha……….

    August 29th, 2009 at 11:09 am | Quote
  146. sara

    :roll: bf sara plak ske cita sal exgf die nyampah tul
    npe ek..klau dy nk kat bf dy g jew lar

    August 29th, 2009 at 1:27 pm | Quote
  147. buds

    dia ad cite kt ak psl ex bf die…tp ak diam je,ak xnk die tau ak ni kecik hati… :cry: ak ley rse die msih ad prasaan kt ex die,tp ak xsggup lpaskn dia utk ex die yg dah kcwakn die… :( ak dh t’lalu cintakn die.. tp mkin lama,aku mkin ykin dgn cinta dia pd ak.. :XO: cuma ak memang xsuke dgr lagu alyah 2 “xmungkin kerna sayang”,mkin m’buatkn die terkenang ada la… :down:

    September 2nd, 2009 at 4:36 pm | Quote
  148. mrs amir

    huh..aku xleh laa ckp sal ex-awex bf aku..skrg diorg still kapel..bahkan bf aku kje dkat kdai ex-awex dia tu..stiap kli dia pegi kjer,hti aku xsenang..wlupun aku berkwn jgk dgn ex-awex dia tu..parah2..bla aku dgr kisah cinta diorg dlu..kteorg dh kapel 2thun lebih..kdg2 ex-awex dia tu sgaje nk buat aku jeles..dia gedik..sosial..pegang2 bf aku..ah..benci2..

    September 4th, 2009 at 3:21 pm | Quote
  149. mrs amir

    diorg still kwn

    September 4th, 2009 at 3:22 pm | Quote
  150. yoyi

    hal ni mmg dh blaku kat aku…bagi aku..ade gk yg eloknye..mcm korg ckap r..bleh tau ape kurangnye exgurl bf kiter n bleh betulkan…n yg buruknye..aku dh bmasam muka dgn ex dia,huhu… sebab aku yg cari pasal…aku yg gatai cari crite psl ex die tanpa pngetahuan bf aku… ..silap aku jg sbnarnye…dh r aku x ngaku kat ex die yg aku ni dh kaple dgn xbf die..huhu pening x citer aku??..konklusinya..lu pikirla sendiri..

    September 7th, 2009 at 10:11 am | Quote
  151. loni

    br je tanya bf dia masih antar kad raya ke kat exgf die? die ckap x hantar malas..just sms je.

    rasa x senang duduk je bila tau. :x

    dia ckp masih contact sms bukan selalu pun apa salahnya jd kwn and then i ari ni merajuk ngan bf. :|

    September 11th, 2009 at 1:57 pm | Quote
  152. Ninoe Biroe

    :XO: Suit.. Suit.. he…… he…..

    September 11th, 2009 at 3:16 pm | Quote
  153. Motivasi Kerja

    Pada saya teringat pada bekas kekasih adalah normal kerana dia pernah membahagiakan kita. Tapi tengoklah status anda. Kalau sudah berjahwin baik jangan teruskan. :D

    September 13th, 2009 at 9:52 pm | Quote
  154. tyraluveyou

    Pendapat sy utk kes yg sebegini… hehehehe :P tak perlu ah nk thu sape Ex-gf or Ex-Bf kekasih kte.. cuz… bile kte thu… kite akan selidik… & bile kte selidik…. kte akan thu bnyk bnda pasal hubungan ex & bf kita..

    N bile bnyk perkara yg kita dapat thu.. kita akan marah & kita akan start tidak mempercyai kata2x kekasih kita sndiri… 8)

    September 14th, 2009 at 6:07 pm | Quote
  155. mia

    macam mana kita nak tahu sama ada lelaki itu jujur atau tidak.:XO: perlu kah saya menyamar sebagai orang lain untuk tahu sama ada dia jujur atau tidak :halo: :|

    September 15th, 2009 at 9:02 pm | Quote
  156. plan_z

    kdang2 aq nk thu gak psal ex-bf gf aq :| ….tp bru dpt thu ckit jek psal ex-bf gf aq 2,aq dh skit ati :x …lebih baik xyah thu la….tp kite kene ambik thu gak ckit2 sejarah psal ex-gf/bf yg memboleh kn kite marah bile kite dpt thu suatu ari nanti….

    tp pe2 pn,jgn wat keputusan time kite tgah marah…kite akn menyesal nanti :wink:

    September 17th, 2009 at 12:52 am | Quote
  157. FS

    aku skrg suka slidik ttg ex makwe aku.. cz diorg slalu berhubung arr..

    September 17th, 2009 at 2:45 am | Quote
  158. silver_suffer7

    ms mula kapel aku nak tau gak ex pasangan aku..tapi dalam ati aku menolaknya.. tapi, seolah2 Tuhan nak bgtau aku ttg mereka berdua sebelum dia kapel ngn aku, aku terjumpa surat2 yang dihantar oleh ex pasangan aku kepada dia semasa tolong family dia pindah umh. aku x bc semua surat2 tu… satu jer aku amik dan simpan.. mmg xpatut aku wat mcm tu.. bila baca surat tu aku jadik kesian kat pasangan aku.. dlm surat tu ex dia janjikan kebahagiaan pada dia, ungkapan2 cinta xpayah ckp..berbunga2… tapi pasangan aku ditinggalkan kerana ex dia ada org len. aku tau aku xseperti ex pasangan aku yang dulu.. aku garang.. ex pasangan aku dulu lembut jer orgnya.. kdg2 pernah juga dia bandingkan aku dengan ex dia yang dulu. sedih aku… tapi klu aku jumpa ex dia, mmg arr…mmg nak kena. sbb pasangan aku dan family dia baik sgt. mak ayah dia layan aku baik… aku sayang sgt kat dia…

    September 21st, 2009 at 10:33 am | Quote
  159. nazwa5288

    isu ni msngundang pelbagai respond n cerita kan..
    bagi saya…pelu utk kita mengetahui siapa ex pasangan kita
    bukan utk mencampuri urusan peribadi dia
    tapi sekadar sbg pengatahuan

    tak perlu kita tau siapa ex pasangan kita
    kerana…apa yg dh blalu tu biarla berlalu
    kata omputih
    yesterday is a history
    tomorrow is a mystery
    today is a gift…that we should appreciate..
    that is why we call it present…
    something that you have to accept and appreciate everythings..
    dont let the past destroy the happiness that you achieved

    September 21st, 2009 at 9:06 pm | Quote
  160. myelia

    sye pun rase tak payahla amek tau..
    sebabnye memg menyakitkan ati jek kalu tau..
    mesti tpkir aper yang diorang da penah wat waktu bcinta dulu..
    sye kenal x-girl bf sye dulu..
    orang negeri dier juge..
    sepupu lagi..
    memg ar kene kenal kan..
    tapi yang wat geram tu..
    diorang stil nak mesra2..
    konon atas dasar sepupu..
    tapi..
    lelamer kitorang break ar..
    dier ader pompuan laen..
    cinta jarak jauh..memang tak kan menjadi kot..

    September 27th, 2009 at 8:30 pm | Quote
  161. secret admire

    kalau sye pun rse xpayah kut kalau dah jadi ex gf/ex bf tu biarlah ntah2 dia dh adew pengganti lain kan.kalau kate tahu pun buat sakit ati jew watpe kan urm…………..

    October 4th, 2009 at 9:21 am | Quote
  162. naz sayang

    aku lagi pantang kalo sebot sal ex nie..pantang btol..kalo tunang aku cakap pasal ex dia aku wak muka..memng aku xsuker arr..aku xnak tau n xnak amek tau..biarlah semuanye tinggal sejarah but jgn sejarah mungkin berulang..

    October 5th, 2009 at 5:33 pm | Quote
  163. naz sayang

    iskkk…sakit hati betul..dak clash ngan ex patot ker baek nan adik ex..cam x adil jerk dunia ni..

    October 5th, 2009 at 5:35 pm | Quote
  164. naz sayang

    :lol: tapi aku kira orait la..ex dia dulu lagi sosial..merokok..clubing..uikss..aku dengor pun cam ntah pape..

    October 5th, 2009 at 5:40 pm | Quote
  165. naz sayang

    aku ni xder la perfect sangat..n aku tau aku ni terlalu kecil nak jadik teman idup dia..tp kalo dah jodoh xkemana..last week aku dah tunang.. 10.10.10 aku kawen..insya’ALLAH..doakan aku yer..aku sayang dia sangat2..

    October 5th, 2009 at 5:43 pm | Quote
  166. naz sayang

    lagu khas untuk si dia yg aku sayang..forever n ever..

    October 5th, 2009 at 5:44 pm | Quote
  167. naz sayang

    Menatap indahnya senyuman diwajahmu
    Membuatku terdiam dan terpaku
    Mengerti akan hadirnya citra terindah
    Bila kau peluk mesra tubuhku

    Banyak kata yang tak mampu
    Kuungkapkan kepada dirimu…

    Aku ingin engkau selalu
    Hadir dan temani aku
    Di setiap langkah yang menyakiniku
    Kau tercipta untukku
    Sepanjang hidupku

    Aku ingin engkau selalu
    Hadir dan temani aku
    Di setiap langkah yang menyakiniku
    Kau tercipta untukku

    Pasti waktu akan mampu
    Memanggil seluruh ragaku
    Ku ingin kau tahu ku selalu milikmu
    Yang mencintaimu
    Sepanjang hidupku..

    October 5th, 2009 at 5:44 pm | Quote
  168. naz sayang

    hohohohoho..tq

    October 5th, 2009 at 5:45 pm | Quote
  169. myrazl

    tahlor..
    cam kalo i,i nk taw sal exgf dia..
    so,i pown tnye lorh die..
    tp blew da taw,i plak yg asew caket..(na nanesh pown dew) :cry:
    tp die slalo ckp dia xckew ctew sal ex die..
    coz bg die bnde 2 da lps n ckang antra die n i jew..huhu
    so,i asew tharu cgt2!! :XO:
    i neyh jew yg degil..ckew cri psl…huhu :(

    October 8th, 2009 at 3:59 pm | Quote
  170. nfna91

    salam,rasanya x yah kot.. :|
    dh da pengalamn da..
    huhu..myedihkn.. :cry:

    October 9th, 2009 at 2:19 pm | Quote
  171. adey

    saye ingin katakan yang saye LOVE her ADEY LOVE IE-NA FOREVER…………………. :D :XO: :lol: :-)

    October 14th, 2009 at 12:58 pm | Quote
  172. nusya

    erm , sy ase depends ar kat couple 2..
    lau dy ase nk citer , dy citer lar..better bgtau lar coz lau boy or gurl 2 kuar nan ex dy , xde ar partner dy 2 jelez.. :lol:

    October 23rd, 2009 at 3:26 pm | Quote
  173. nusya

    guys , wat eve happen juz tink + oke..
    past is past !!
    lau ad pape bncang nan dy..
    after that , everytink is gonna be fine ..
    oke ?
    :lol: :P :D

    October 23rd, 2009 at 3:31 pm | Quote
  174. momomo

    x pyh..wat sket aty jerk..aku mmg pns kalu jmpe ex boy gurl aku..dy bley tnyom2 kat gurl aku..elakkn kne tmbk je mamat ni.

    October 24th, 2009 at 8:43 pm | Quote
  175. eizz

    bg sy, sy prlu tau dn nk tau psl kisah silam pasangan sy dgn ex-girl dier..so, skunk dh tau..x rase curiga pape lg le..dn pe yg sy tau dr dier..yg ex-girl dier dh pn khwin..so, kne la jge dier betul2..sayang giler wei..hehehehe :D :P

    October 30th, 2009 at 2:22 pm | Quote
  176. anis

    eemm…kdg2 nk tau jgk,p ble da tau rse jlz gle sbb x knl dy awl2,sbb ad yg len knl dy dlu..sng cte x ske gn ex gf dy..jlz sgt ble dy dok bcite sal ex dy wlwpn pmpuan 2 skitkn ati dy,cmne pn dy pnh sygkn pmpuan 2..so..ag x ya tau la..nti ati x tnang pnye…yg lps bia kn lps jek.. :| :D :wink: :XO:

    November 2nd, 2009 at 12:03 pm | Quote
  177. fatin

    saya rs tak perlu tahu..
    sebab skunk sy rsa sakit hati agt2 bile dpt tahu secara tak sengaja..
    bile tgk komen ex gf dia komen syg2 kat page bf..mula ingat kwn2 je tapi bile terbaca komen y dia ata macam sakit hati..
    si bf pun duk melayan je si exgf..
    sama2 naik bulu..
    y makan hati hanya saya je la..
    entah la..
    kalo dapat undurkan masa,tak ingin n tak nak tahu…
    :(

    November 4th, 2009 at 2:22 am | Quote
  178. ain

    :-) hik3….sy rse bnda ni ptg jgk…tp depends la….law kte sndri xsggp nk denga xyah la taw…hmm..cm sy ngn bkl tunang..hehehe :XO: dy xnk cte tkut sy jelez,tp sy yg tye..haha :lol: …tp ok je…bgos jgk amk taw sal kisah silam dy,at least msg2 jujur & there’s should be no secret between each other…so law dy bsdia nk cta 2, 2 ptnda dy dh btol2 lupa ex dy & syg kter seadanya….hehehe :wink:
    aaa lg2…mse dy cte 2 tgk la reaksi dy…hahaha

    November 5th, 2009 at 8:00 pm | Quote
  179. ain

    adey on October 14, 2009 at 12:58 pm said:

    saye ingin katakan yang saye LOVE her ADEY LOVE IE-NA FOREVER…………………. :D :XO: :lol: :-)

    haha :D sweet la awk ni…

    November 5th, 2009 at 8:06 pm | Quote
  180. ain

    naz sayang on October 5, 2009 at 5:44 pm said:

    Menatap indahnya senyuman diwajahmu
    Membuatku terdiam dan terpaku
    Mengerti akan hadirnya citra terindah
    Bila kau peluk mesra tubuhku

    Banyak kata yang tak mampu
    Kuungkapkan kepada dirimu…

    Aku ingin engkau selalu
    Hadir dan temani aku
    Di setiap langkah yang menyakiniku
    Kau tercipta untukku
    Sepanjang hidupku

    Aku ingin engkau selalu
    Hadir dan temani aku
    Di setiap langkah yang menyakiniku
    Kau tercipta untukku

    Pasti waktu akan mampu
    Memanggil seluruh ragaku
    Ku ingin kau tahu ku selalu milikmu
    Yang mencintaimu
    Sepanjang hidupku..

    waw…sweetla awk…thniah ea :-) smoga bkekelan hgga ke ank cucu… :wink:

    November 5th, 2009 at 8:14 pm | Quote
  181. yusniza

    yeke..perlu….

    November 7th, 2009 at 1:07 pm | Quote
  182. lavender910

    dulu sy pk x pyh la…pastu bf sy keep on tye pasal ex-sy…tkt ex-sy kcu sy lg…so,lme2 sy pun tye la gak pasal ex-dye…urm…pntg gak nk th sbb perpshn…cz kte blh amik itibar n x ulg kslhn yg sme ngn cple sblm itu… :x

    November 13th, 2009 at 7:06 pm | Quote
  183. miss destiny

    i lagi teruk,nak tau sgt pasal ex gf die.last last kene maki.kenapa pun tak tau.die takut ex die hasut saya.mcm mcm la.saya nak tau.nak kenal lagi bf saya di mate org lain.yg baik saya ikt.yg tak baik saya tggl.sbb ex die,die nak tggl saya.kenapa die tak pernah nak pk masa masa indah die dgn saya bila setan merasuk die.saah ke nak amik tau pasal ex die?bukan nak gaduh. :x ntah la.lelaki.

    December 17th, 2009 at 9:52 pm | Quote
  184. cinta

    aaa….

    December 20th, 2009 at 10:17 pm | Quote
  185. cinta

    aq nk share ni…aq skrg sdg bkwn dgn ssorg…die kate die ske la kat aq..rindu la..cinta la..die dh pts dgn ex die thn lps..die cte la kat aq ttg mreka tu…uii,skt at aq…!! :x ..die pts pn bab ex gf die tu curang kat die…satu ari 2 die bgtau kat aq yg lau bf exgf die lukakan at exgf die tu mkna nye bf exgf die tu nk kena la dgn die..apa mkna nye 2 ek..??die msh syg ke kat exgf die tu..??? :x ..hbs 2..kate2 die kat aq cmne..??ape pndpt korg…??? :cry: :cry:

    December 20th, 2009 at 10:24 pm | Quote
  186. cinta

    aq syg sgt la kat die….!!! :XO: I LOVE U…!!!cuma aq blom luahkan je…bab aq tak pasti la dgn perasaan die kat aq…konfius sgt…cmne nie…???/!!

    December 20th, 2009 at 10:28 pm | Quote
  187. ira

    tak yah la ambik thu,benda dah lepas dia pun mngkin tak nk igat lg.lain la kalu dia yg kenalkan dekat kita ex-girlfriend dia..tapi baik tak yah,buat sakit hati je..klau pompuan 2 ok takpe..kena yg masih ade hati kat boyfriend kita mcm mane?

    December 29th, 2009 at 1:52 pm | Quote
  188. izza

    mmg skt at lau bf kte cta kat kte sal exgf die..so,kpd boy2 kat luwa sana 2..jaga la prasaan gf korg skrg ni..jgn sktkan at kaum hawa… :D :D ..”hey ladies skrg cinta pakai otak jgn mau rugi hati juga rugi waktu..bila dia merayumu ingat semua bohong…”hehehe..pringatan je… :lol: :lol:

    December 29th, 2009 at 7:10 pm | Quote
  189. syukri

    salam.. saya nak kongsi sket cerita pasal ex2 nie..

    dlu semasa saya baru2 putus cinta.. setahun lepas.. saya terjumpa seorang wanita yang dapat memberi kan sinar baru dalam kehidupan saya.. dia telah menjadi pendengar yang baek.. kebetulan.. die pon baru lepas clash.. dalam 8 bulan lepas.. nak d jadikan cerita kami telah bercerita pasal ex masing2.. dia dgr cerita saya.. dan saya dgr cerita dia.. kami mula rapat..

    setelah beberapa bulan kontek dgn dia.. perasaan sayang.. dan cinta hadir dalam hubungan kami ini.. so kami bercouple.. sekarang dia lah kekasih saya dunia akhirat insyallah… dgn pengetahuan tentang kisah percintaan dia dlu.. saya lebeh senang memahaminya.. dan juga dia.. dia dapat memberikan saya ‘true love’ dan saya amat2 selesa dgn ‘true love’ dia.. saya juga balas dgn ‘true love’ saya.. alhamdulilah.. hubungan kami baek.. dan berpanjangan…

    cume.. sekarang.. kami x kan bukak cerita pasal kisah percintaaan dlu2.. kerana takot mengecilkan hatinya.. kami dapat memahami perasaan masing2 jika terbuka cerita ex lama.. oleh sebab masing2 dah tahu kisah lama..

    so aku rase.. bagi sape2 yang nak mengayat awek tu.. try tanye pasal hubungan yang sebelom2 nie.. untuk mase depan sesuatu hubungan.. sekian terima kaseeehh~~ =)

    December 30th, 2009 at 4:59 pm | Quote
  190. yayi

    actually,
    mmg t’ingin sgt na thu pun.
    tp..
    bila da thu,
    aduiiiiiii,
    saket hati kut! :vangry:

    January 1st, 2010 at 1:57 pm | Quote
  191. kitty

    i sokong tue..kte perlu tahu ex bf kte cm ner dl..dr situ kite dpt tau yg bf kte ni cm ner.. ape yg dea x suke.. ape yg dea suke… ble dea cte psl ex dea.. i slalu mintak dea cte psl ex dea.. dr situ i dpt baiki klemahan i.. cme nk jd yg terbaik drpd ex dea dl.. dn dea dpt lupekan ex dea.. nk bg dea cinta yang tindah skali…. i cbe nk jd smpurna utk dea.. yg pling bes.. bln lepas dea nyayikan i lgu.. kau begitu sempurna… bes sgt mse tueeeeee…. cbela..klu x caye…korang cbe jd yg tbaek utk bf korang..

    January 7th, 2010 at 9:13 pm | Quote
  192. love_player

    aku bru couple sorg boy ni..bf aku ni baik hti, ambil berat (bg aku, mcm pyibuk je..huhu), penyayang (ex gf dia gtau aku), suka berfikir pa je yg aku kata kt dia coz aku ni kira jenis pdiam dgn dia je la. stiap kali kuar dating, dia je la yg berckp n aku pla jwb je pa yg dia tny n snyum2 je, x byk ckp. penat le ckp byk ni..huhu..nk di jd kn crita, aku x sgja chat dgn ex gf dia. ex gf dia baik org nya (dr cra dia chat dgn aku). aku pelik coz aku x rasa jeles or marah sdgkn dr cara dia chat, dia mcm masi suka kt bf aku.seolah2 dia hrp kn bf aku balik kat dia wlupn dia gtau aku dia yg ada bf.

    apa yg aku terfikir, knp mereka break sdg kn mereka bdua sama2 baik n padan. aku ni x cantik n matang mcm ex gf dia. aku ni kira nakal n suka main2 kn org, ckp ksar pla tu (sbb tu x byk ckp, karang sakit ati bf aku..huhu). aku andaikan mereka bdua ni ego. ya la, masing2 nk pertahankan kemahuan masing2 (adala kes diorg-x pyh la aku gtau). bg aku, mereka masing2 ada sebab2 ttentu mpertahankn kmahuan masing2.

    aku tfikir gak, masa nk bcnta, sedap je ckp pa pn tp bla dtg mslh, baru la tfikir n rasa myesal knp bcnta lama2, buang masa je konon nya..

    sma ada perlu kta tau spa ex gf or bf kpd bf or gf kta, lmbt laun kta akn tau gak..so, x pyh la pusing kpala nk tny org perlu ke x.. yg pntg fkirkn mcm mn nk baiki n pertingkatkn hubungan..

    January 17th, 2010 at 1:04 am | Quote
  193. wawa

    :!: saya rasa x perlu tahu…bila di ingat balik,kisah cinta dgn x bf mmg myakitkan….

    February 9th, 2010 at 4:16 pm | Quote
  194. nadia

    erm bg pndapat sy..rasenya xperlu..
    kerana boleh buat kita rase jeles..
    buat hal masing2 lebih baik..

    February 24th, 2010 at 11:30 pm | Quote
Proudly hosted by ServerFreak

Leave a Reply

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :up: :down: :oops: :halo: :idea: :| ::-*: :!: :?: :$: :vangry: :XO: :mrgreen: