Ketika keluar dating, siapa yang patut buat keputusan?

Kepada pembaca Tentang Cinta yang lelaki, pernahkah anda mengalami situasi-situasi seperti ini?

Situasi 1

Pernah tak dalam satu situasi ketika anda keluar dating dengan pasangan, anda tidak tahu hendak makan dekat mana? Perut masing-masing dah lapar. Bila anda tanya pasangan nak makan dekat mana, si dia tanya anda balik nak makan dekat mana. Anda blur, dia blur, perut pun lagi la blur.

Situasi 2

Situasi yang lain pula, pernah tak ketika anda berada di dalam kereta untuk keluar dating, anda tidak tahu hendak pergi ke mana? Anda tanya pasangan anda, si dia pun tak tahu nak pergi mana.

Situasi 3

Pernah tak ketika anda keluar dating untuk menonton wayang, anda tanya pasangan anda cerita apa yang si dia nak tengok? Anda jarang follow perkembangan cerita-cerita terbaru ni. So anda pun tanya pasangan anda. Tetapi yang menjadi masalahnya, si dia pun tak tahu nak tengok cerita apa, padahal dia yang ajak tengok wayang!

Saya percaya anda pasti pernah melalui situasi-situasi seperti di atas. Tidak tahu siapakah yang patut membuat keputusan apabila keluar dating. Siapa yang patut decide nak makan dekat mana, siapa yang patut decide pergi mana, dan sebagainya.

So jawapannya siapa? Anda atau pasangan anda?

Teruskan Membaca

20 Tanda Apabila Lelaki Serius dalam Percintaan

couple-in-love

Tips Cinta ini telah disampaikan oleh Miss Amy melalui Forum Tentang Cinta.

1. Kecantikan kamu diketepikan. Keikhlasan kamu diutamakan.

2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

3. Si dia akan sentiasa menghantar SMS. Walaupun tidak dibalas. Ini tanda si dia sentiasa memikirkan kamu.

4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah. Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.

Teruskan Membaca

Kehadiranmu Kutunggu

Puisi Cinta ini telah dikirimkan oleh saudari Nur Imaan Qalisya melalui email.

Sayang…
Setiap hari aku menunggu kehadiranmu…
Setiap hari aku menunggu kedatanganmu…
Setiap hari aku memanjat doa padaNya agar aku dapat bertemu denganmu…

Sayang..
Setiap hari aku sabar…
Setiap hari aku redha…
Aku pasti dirimu akan hadir jua dalam hidupku…
Aku pasti kamu jua begitu…

Sayang…
Aku inginkan dirimu…
Datang dan temui diriku…
Kan ku katakan padamu, Aku sangat mencinta…

Sayang…
Andai kamu tahu yang aku menunggu kamu disetiap mimpi-mimpiku…
Andai kamu tahu aku sentiasa memohon padaNYA agar dipertemukan dengan dirimu…
Andai kamu tahu aku mengharapkan kehadiranmu disisiku…

Tapi Sayang…
Aku sedar yang aku harus bersabar…
Aku sedar aku harus menunggu sedikit masa lagi…

Teruskan Membaca

5 Hadiah Kesukaan Wanita Sempena Hari Jadi

Kami ingin mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2012 khas kepada semua pembaca dan peminat Tentang Cinta sekalian… :) -Mr & Mrs Teddy-

Yang bergelar lelaki, apakah hadiah yang biasa anda berikan kepada pasangan anda pada hari jadi si dia?

Well, memang selalu kita doakan agar si dia panjang umur, dimurahkan rezeki, dan sebagainya. Tetapi, apa maksud saya adalah, apakah benda atau barang yang anda berikan kepada si dia sempena menyambut ulang tahun kelahiran kekasih anda itu?

Jika anda masih blur blur, atau lupa, tidak mengapa. Di sini saya akan kongsikan dengan adan semua, lima hadiah yang paling disukai wanita sempena hari jadi mereka berdasarkan daripada respon yang diberikan di fanpage Tentang Cinta.

Teruskan Membaca

Perhubungan Juga Seperti Roda

Saya rasa anda mungkin pernah mendengar bahawa kehidupan kita ini adalah seperti sebuah roda yang berputar. Sekejap kita berada di atas, sekejap kita berada di bawah. Sekejap kita hidup senang, dan sekejap kita hidup susah. Proses ini berulang-ulang sama seperti sebuah roda yang berputar tanpa henti.

Begitulah juga dengan perhubungan kita bersama dengan pasangan. Ianya sama seperti sebuah roda, seperti kehidupan yang kita lalui. Kadang-kadang kita rasa gembira dengan pasangan kita. Tetapi ada masanya, kita akan berasa sedih.

Macam-macam perkara boleh berlaku dalam berpasangan. Ketika ‘roda’ kita berada di atas, segalanya adalah kegembiraan. Kita rasa gembira apabila dapat berjumpa dengan si dia, berjalan bersama-sama, menonton wayang bersama-sama, berkongsi kisah dan cerita, dan meluangkan masa bersama dengannya.

Tetapi, apabila ‘roda’ kita berada di bawah, segalanya hanyalah kesedihan. Mungkin disebabkan berlakunya perselisihan faham, terasa dengan sikap pasangan, atau berkecil hati menyebabkan perhubungan itu tidak manis dan menjadi hambar. Pada waktu itulah kita sedar bahawa tidak segalanya indah dalam berpasangan. Langit yang cerah tidak akan sentiasa cerah tanpa mendung dan hujan.

Teruskan Membaca