Jodoh Di Tangan Siapa?

Pernah sekali saya mengikuti satu seminar pada tahun lepas di Pulau Pinang. Dalam seminar itu ada ditanyakan soalan kepada para peserta,

Jodoh di tangan siapa?

Ramai peserta, blur blur tidak faham apa yang cuba ditanya oleh penceramah. Beliau mengulang lagi sekali dan tanya kepada peserta.

Jodoh anda semua ni, di tangan siapa?

Ada la beberapa orang peserta yang menjawab, tuhan. Ada yang jawab, diri sendiri. Dan ada juga yang diam, tidak berani menjawab soalan penceramah tadi.

Kemudian, penceramah menayangkan sebuah video yang membincangkan mengenai topik tersebut.

Teruskan Membaca

Lelaki Ingin Wanita Yang Boleh Berikan Rasa Cinta Pada Mereka

Artikel Cinta ini telah dikirimkan oleh La Di Da di Forum Tentang Cinta.

Lelaki sebenarnya ingin mencintai wanita yang mencintai dirinnya berbanding mencintai wanita yang tidak mencintai dirinya. Jika anda berjumpa lelaki yang anda suka, anda berikan dia rasa cinta, nescaya peluang anda untuk miliki cintanya adalah lebih luas.

Lelaki ingin cari wanita yang menarik

Definisi wanita yang menarik adalah berbeza bagi setiap lelaki. Namun, mereka sentiasa mencari wanita yang menarik di mata mereka untuk di jadikan pasangan.

Lelaki ingin cari wanita yang cantik di mata mereka

Lelaki sentiasa mahukan wanita cantik dalam hidup mereka. Namun, cantik juga adalah perkara yang subjektif dan berbeza pendapatnya bagi setiap lelaki. Jika ada lelaki memilih anda jadi temannya, percayalah anda adalah wanita tercantik di mata dia.

Lelaki ingin cari wanita yang setia

Lelaki sentiasa berimpikan memiliki seorang wanita yang setia. Bagi mereka, wanita setia adalah aset paling berharga kerana wanita itu akan berada di samping mereka ketika susah dan senang.

Teruskan Membaca

5 Jenis Lelaki Yang Anda Patut Putuskan Hubungan

Tips Cinta ini telah dikirimkan oleh dieda di Forum Tentang Cinta.

1 – Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya sudah bertahun2. Ini bermakna bahawa anda bakan orang yang dia inginkan & mungkin juga anda tiada dalam kamus hidupnya.

2 – Lelaki yang sentiasa menghubungi anda tanpa mengira waktu. Selalunya lelaki sebegini akan mengeluarkan kata-kata manis apabila dia sangat memerlukan anda. Tetapi, bila anda memerlukannya, dia langsung tidak muncul atau memberi banyak alasan untuk mengelakkan dari anda.

3 – Lelaki yang selalu mengajak anda keluar hanya sebagai teman tapi mesra. Kemana saja anda berdua. Ibarat merpati sejoli la konon pd pandangan orang. Malangnya hati lelaki tu tak terdetik langsung untuk mengisi anda dalam ruang hatinya yang dah lama kosong. Jangan buang masa dengan lelaki cenggitu.

4 – Lelaki yang sudah mempunyai kekasih, tapi tetap mahukan anda (tamak betul). Selalunya lelaki macam ini mempunyai ramai awek tapi sekadar memenuhi nafsunya.

5 – Lelaki yang anggp dirinya sentiasa betul. Pandangan atau setiap perkara yang anda buat salah pada mata atau pandangan dia. Selalunya kalau menjalinkan hubungan dengan lelaki macam ini, anda akan sering dimarah atau ditengking kononnya anda saja yang bersalah dalam sesuatu hal (ego la tu), hal kecik pun nak dibesarkan.

Mr Teddy: Apa pendapat anda? Adakah betul lelaki-lelaki jenis seperti ini patut diputuskan hubungan?

Ketika keluar dating, siapa yang patut buat keputusan?

Kepada pembaca Tentang Cinta yang lelaki, pernahkah anda mengalami situasi-situasi seperti ini?

Situasi 1

Pernah tak dalam satu situasi ketika anda keluar dating dengan pasangan, anda tidak tahu hendak makan dekat mana? Perut masing-masing dah lapar. Bila anda tanya pasangan nak makan dekat mana, si dia tanya anda balik nak makan dekat mana. Anda blur, dia blur, perut pun lagi la blur.

Situasi 2

Situasi yang lain pula, pernah tak ketika anda berada di dalam kereta untuk keluar dating, anda tidak tahu hendak pergi ke mana? Anda tanya pasangan anda, si dia pun tak tahu nak pergi mana.

Situasi 3

Pernah tak ketika anda keluar dating untuk menonton wayang, anda tanya pasangan anda cerita apa yang si dia nak tengok? Anda jarang follow perkembangan cerita-cerita terbaru ni. So anda pun tanya pasangan anda. Tetapi yang menjadi masalahnya, si dia pun tak tahu nak tengok cerita apa, padahal dia yang ajak tengok wayang!

Saya percaya anda pasti pernah melalui situasi-situasi seperti di atas. Tidak tahu siapakah yang patut membuat keputusan apabila keluar dating. Siapa yang patut decide nak makan dekat mana, siapa yang patut decide pergi mana, dan sebagainya.

So jawapannya siapa? Anda atau pasangan anda?

Teruskan Membaca

20 Tanda Apabila Lelaki Serius dalam Percintaan

couple-in-love

Tips Cinta ini telah disampaikan oleh Miss Amy melalui Forum Tentang Cinta.

1. Kecantikan kamu diketepikan. Keikhlasan kamu diutamakan.

2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

3. Si dia akan sentiasa menghantar SMS. Walaupun tidak dibalas. Ini tanda si dia sentiasa memikirkan kamu.

4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah. Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.

Teruskan Membaca