Rahsia Tarikh Lahir

Peringatan: Artikel ini adalah untuk hiburan semata-mata. Jika ada sifat yang dinyatakan di sini sama dengan sifat anda, itu hanyalah kebetulan.

Sudah lama kami tidak berkongsikan dengan anda artikel mengenai Personaliti Cinta. Jadi kali ini, kami ingin berkongsikan mengenai satu topik yang menarik di mana anda akan mengetahui rahsia tarikh kelahiran anda.

Tetapi sebelum itu, kami ingin menjemput anda membaca artikel tentang Rahsia Bulan Kelahiran. Di mana dalam artikel tersebut kami ada kongsikan sifat-sifat seseorang hanya berdasarkan dari bulan kelahiran sahaja. Ianya adalah hasil kajian oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr Fadzilah Kamsah.

Ok, so tanpa membuang masa jom kita sama-sama ikuti apakah pula maksud Rahsia Tarikh Lahir ini.

Secara asasnya, ianya adalah pengiraan nombor berdasarkan tarikh lahir anda. Daripada nombor itu, anda akan dapat mengenali potensi diri dan tahu apa kekuatan anda.

rahsia-tarikh-lahir

Cara Pengiraan Rahsia Tarikh Lahir

Sebagai contoh, kami ambil tarikh bayi yang lahir pada hari ini, 21 Mac 2012, dalam pengiraan rahsia tarikh lahir seperti di bawah.

Contoh:

21 Mac 2012
12 + 3 +2012 = 2027
2 + 0 + 2 + 7 = 11
1 + 1 = 2

Nombor yang terhasil adalah, 2. Apakah maksud nombor ini?

Maksud Nombor Tarikh Lahir

Rujuk perenggan di bawah bagi mengetahui maksud nombor kelahiran tersebut:

Nombor Tarikh Lahir: 1

Kekuatan:
Dilahirkan untuk menjadi seorang pemimpin, memiliki banyak daya tarikan daripada jantina yang berlainan, memiliki kebijaksanaan, mempunyai kuasa analisa yang kuat, yang akan menjadikannya individu berilmu, seorang yang sangat teliti dalam semua perkara, individu yang sangat kreatif dan sangat peka. Sekiranya sikap kreatif dan sikap peka ini digunakan sepenuhnya atau diaktifkan, kekayaan sedang menunggu individu ini.

Kelemahan:
Individu ini selalu mementingkan diri sendiri, tidak mudah menerima kritikan, beliau juga sukar untuk menerima idea atau pandangan dari orang lain. Oleh itu, kebiasaannya individu ini adalah pemimpin ataupun bos-bos. Bekerja sendiri adalah pilihan yang terbaik

Perkara yang perlu dipelajari:
1) Sedia menerima idea dan pendapat dari orang lain yang mungkin baik atau lebih baik.
2) Berfikirlah secara terbuka.
3) Berdiplomasi apabila diperlukan.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 1:
Arsene Wenger, Acha Septriasa, Luna Maya, Tom Hanks, Robert Redford, Hulk Hogan

Nombor Tarikh Lahir: 2

Kekuatan:
Seorang yang mahir dan mempunyai personaliti yang menarik. Sentiasa tenang dalam apa pun keadaan. Seorang yang peramah dan mementingkan kebersihan. Sangat rajin dan matang dalam pemikiran. Lembut hati dan peka terhadap keperluan orang lain. Biasanya mudah bergaul dengan golongan yang tua daripadanya. Sekiranya diberi tugasan, individu ini mempunyai kebolehan untuk melaksanakannya dengan tepat.

Kelemahan:
Individu ini tidak percaya di atas kebolehan diri sendiri, walaupun orang lain percaya pada mereka. Mendengar nasihat yang diberikan, tetapi berkemungkinan tidak mengikutnya. Seorang yang sangat degil. Sentiasa mengutamakan orang lain melebihi kepentingan diri sendiri.

Perkara yang perlu dipelajari:
1) Percayalah kebolehan diri sendiri.
2) Tingkatkan keyakinan diri (self-esteem)
3) Utamakan diri sendiri bila keadaan memerlukan anda buat begitu

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 2:
Adi Putra, Dr Fadzli Yaacob, Thaksin Shinawarta, Bill Clinton, Madonna

Nombor Tarikh Lahir: 3

Kekuatan:
Individu ini adalah seorang yang serba-boleh atau dalam english – “all-rounder”. Idealistik, Aktif dan berpandangan jauh. Seorang yang tahu dan faham apa yang dia kehendaki. Berkebolehan untuk membezakan sesuatu yang baik atau tidak baik. Seorang yang berbakat dalam apa jua bidang yang dipilihnya. Boleh menjadi kaya dan berharta, sekiranya berusaha dengan bersungguh-sungguh. Suka berterus terang. Mudah meng’ekspresi’ pandangan terhadap sesuatu perkara.

Kelemahan:
Individu ini boleh menjadi terlalu agresif, tidak penyabar dan cepat panas baran. Kebiasaannya beliau mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas (tidak munasabah). Kadang kala pula seorang yang nakal. Juga, seorang yang ‘laser’. Jika tidak berhati-hati dengan kata-kata, boleh menyebabkan keretakan dalam sesuatu perhubungan.

Perkara yang perlu dipelajari:
1) Perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.
2) Cuba menghabiskan sesuatu yang telah anda mulakan.
3) Fikir dahulu sebelum meluahkan sesuatu

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 3:
Anwar Ibrahim, Wayne Rooney, Christiano Ronaldo, Robinho, Alan Alda, Bill Cosby

Nombor Tarikh Lahir: 4

Kekuatan:
Individu yang suka belajar, tekun bekerja, mampu bersabar dan sentiasa mempunyai perancangan. Berbakat seni dan selalu berjaya dalam peperiksaan. Seorang yang boleh dipercayai dan mudah menyesuaikan diri dengan masyarakat. Mudah bersimpati dan berkarisma. Peramah, suka mengembara dan memiliki suatu kehidupan yang sentiasa ceria. Mudah bangkit dari sesuatu kegagalan.

Kelemahan:
Tak suka meluahkan perasaan tidak puas hati dalam sesuatu perkara.Suka simpan sendiri, dan terlalu menitik beratkan perkara-perkara remeh sehingga tidak melihat secara keseluruhan sesuatu perkara. Perlu berhati-hati dalam perhubungan dan perkahwinan.

Apa yang perlu dipelajari:
1) Harus belajar lebih fleksibel dan mengambil kira pandangan orang lain
2) Bersikap dan berfikiran lebih terbuka
3) Berterus teranglah dalam sesuatu perkara

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 4:
Bill Gates, Alex Ferguson, Margaret Thatcher, Arnold Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan

Nombor Tarikh Lahir: 5

Kekuatan:
Dilahirkan dengan sikap kepimpinan yang kuat. Suka mengambil risiko. Suka mencuba perkara-perkara yang baru. Berkarisma dan boleh memimpin. Kebiasaannya memegang jawatan yang tinggi. Sangat rajin dan sentiasa focus untuk mencapai kejayaan di masa hadapan, jika dia mahu. Seorang yang realistic, tegas, sangat munasabah dan tidak suka berangan-angan. Perlukan kepelbagaian dan sentiasa teruja dalam melakukan sesuatu.

Kelemahan:
Tidak suka disekat dalam membuat sesuatu. Selalunya cerewet dalam isu-isu kecil. Kadangkala beliau memang degil dalam melakukan sesuatu. Mereka juga jarang relaks. Juga, kurang teliti dalam melakukan sesuatu.

Perkara yang patut di ubah:
1) Lebih relaks, tidak cerewet dalam isu-isu kecil
2) Melihat sesuatu dengan teliti

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 5:
Abdullah Ahmad Badawi, Erra Fazira, Aishwarya Rai, Bambang Susilo, Soekarno, Ronaldo, Abraham Lincoln, Britney Spears

Nombor Tarikh Lahir: 6

Kekuatan:
Ini adalah nombor untuk terus wujud atau hidup. Nombor ‘6? mengawal harta benda dan kekayaan. Mewakili kesenangan. Sangat bersopan tetapi mempunyai citarasa yang tinggi dalam kehidupan. Nombor ‘6? akan berjaya dalam karier seperti pendidikan, kerja seni dan keagamaan. Individu ini akan menjadi popular dalam masyarakat. Beliau juga selalu mengambil berat tentang orang-orang bawahan. Suka membantu dan menjaga mereka. Sentiasa jadi pihak pendamai.

Kelemahan:
Seorang yang suka berbangga dan tidak akan mengambil kerja mudah. Tidak mendengar cakap ataupun kata-kata orang lain selain orang atasan. Melakukan sesuatu di sebabkan ada kepentingan diri.

Perkara yang harus dipelajari:
1) Belajar apakah yang boleh diubah dan apa yang tak boleh diubahnya
2) Buat sesuatu tanpa memikirkan kepentingan diri
3) Kurangkan sifat degil dan memerlukan ketepatan.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 6:
Luis Felipe Scolari, Rafa Benitez, Warren Buffett, Albert Einstein, Jane Seymour, John Denver

Nombor Tarikh Lahir: 7

Kekuatan:
Sangat berkemahiran dan sangat teliti apabila menguruskan sesuatu perkara. Individu ini tidak akan lupa pada sesiapa yang pernah menolongnya. Tersangat menghargai kesyukuran dan berterima kasih. Individu ini penuh dengan ghairah dan cinta. Seorang pemikir dan sukakan kedamaian dan ketenangan. Berkebolehan dalam memutarbelit kata-katanya. Menarik perhatian ramai orang. Suka mengejarkan kemasyhuran dan tuah.

Kelemahan:
Suka berlawan cakap. Mempunyai pemikiran yang suka berubah-ubah. Mudah menukar keputusan. Bukan seorang yang tegas. Sangat suka “berahsia” yang tidak membantu imej anda secara luaran. Orang menganggap anda adalah seorang yang tidak mempunyai perasaan (cold) dan ini menyebabkan anda tidak mudah untuk menjalinkan perhubungan ataupun persahabatan. Anda boleh bertindak kejam jika berada dalam mood yang salah.

Perkara yang harus dipelajari:
1) Belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.
2) Jangan hidup dalam dunia sendiri, bercampur dengan dunia luar

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 7:
Dr. Irfan Khairi, Mawi, Saddam Hussein, Cesc Fabregas, Frank Lampard, John F. Kennedy, Micheal Jackson

Nombor Tarikh Lahir: 8

Kekuatan:
Seorang yang aktif dikalangan rakan-rakannya, menjadikannya seorang yang terkenal. Sangat pendiam, konservatif dan pasif. Bertanggungjawab dan sangat bermoral. Seorang yang boleh dipercayai. Biasanya adalah penyelesai masaalah. Tidak akan mempermainkan orang lain.

Kelemahan:
Kadang-kadang kabur dalam apa dilakukannya. Individu ini perlu pintar. Disegi luaran nampak kuat tetapi sebenarnya seorang yang berhati lembut. Sangat berhati-hati dan percaya kepada perspektif diri yang kuat dan ini akan menyebabkan hilang sesuatu peluang. Juga, anda sentiasa tercari-cari dan sibuk melihat-lihat sesuatu, anda kadang-kadang tidak tahu apa yang anda cari sebenarnya. Jadi, berhati-hatilah untuk tidak membuang masa melayan perkaraperkara yang tidak bermanafaat atau tidak berfaedah.

Perkara yang harus diperbaiki:
1) Belajar membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain
2) Jangan buang masa melayan perkara-perkara yang tak berfaedah.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 8:
Steven Gerrard, Osama bin Laden, Cindy Crawford, Barbara Streisand, Jane Fonda

Nombor Tarikh Lahir: 9

Kekuatan:
Sangat optimistik dan berfikiran terbuka. Suka nampak cantik. Sangat beradab. Pintar, Peka dan sensitif. Individu ini tahu bila dan bagaimana untuk menyerang dan mempertahankan diri. Bagus dalam memenangi hati orang. Berkebolehan untuk menghibur orang lain. Sebagai “penghibur”, mereka mempunyai daya tarikan dan tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa pun. Melakukan kerja dengan cepat dan berkebolehan dalam kerjanya tetapi bukan dengan terperinci atau khusus. Boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran

Kelemahan:
Individu ini tidak mengambil berat orang bawahan. Seorang yang emosional. Jika tidak berhati-hati, di kemudian hari individu ini tidak mempunyai ramai kawan dan akan kesepian. Memiliki personaliti yang pelbagai sehingga sukar orang sekeliling untuk memahami mereka. Boleh berubah menjadi seorang yang sangat bersemangat, teruja atau menjadi seorang yang depresi ataupun muram. Mudah berputus asa apabila bertemu halangan dalam melaksanakan sesuatu.

Perkara yang harus diperbaiki:
1) Belajar untuk tidak bergantung pada nasib semata-mata
2) Jangan mudah berputus asa bila berdepan dengan halangan
3) Kurangkan sifat emosional

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 9:
Megawati Sukarno, Suharto, Gisele Bundchen, Shirley MacLaine, Harrison Ford, Jimmy Carter, Elvis Presley

Hasil Pengiraan dan Potensi Diri

Daripada penerangan di atas, bayi yang lahir pada hari ini, 21 Mac 2012, mempunyai Nombor Tarikh Lahir, 2. Mereka adalah dari golongan yang mahir dan sentiasa tenang dalam apa jua keadaan. Mereka dilahirkan sebagai seorang yang peramah dan mementingkan kebersihan.

Malangnya kelemahan mereka adalah mereka mendengar nasihat, tetapi tidak dikuti. Mereka juga mempunyai keyakinan diri yang rendah. Walau bagaimanapun yang bagusnya ialah kelemahan seperti ini boleh diperbaiki dengan mempelajari cara untuk meningkatkan keyakinan diri kerana orang-orang hebat seperti Adi Putra, Bill Clinton, dan Madonna adalah orang dari golongan nombor 2.

Bagaimana pula dengan anda? Dari pengiraan Rahsia Tarikh Lahir di atas, anda berada dalam golongan selebriti terkenal yang mana satu? Kongsikan bersama kami dalam ruangan komen di bawah.

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

    • says

      Kami sekeluarga ingin mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH JENGGOT atas bantuannya saya yang dulunya cuma seorang supir ankot yang pendapatannya tidak seberapa,buat biaya anak sekolah aja susah apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga saya..suatu hari saya tidak sengaja mendengar pembicaraan teman saya mengenai prediksa MBAH JENGGOT akhirnya saya bertanya dan teman saya memberikan nomor MBAH JENGGOT dan saya pun menghubunginya..?? Berkat bantuan MBAH yang telah memberikan anka “GHOIB” nya yaitu 7156 dan alhamdulillah berhasil..kini kehidupan kami jauh lebih baik dari sebelumnya dan sekaran saya juga sudah buka usaha sendiri,saya sangat bersyukur melihat anak saya sudah bisa lanjut sekolah itu semua atas bantuan MBAH JENGGOT,bagi anda yang penggemar togel silahkan hbg 0852-9982-9111 MBAH JENGGOT.

  1. ida mudakar says

    Hargailah cinta kerana cinta adalah sesuatu anugerah yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit . Cinta adalah sesuatu kenangan paling terindah tetapi kita harus bersiap sedia samada kita kecewa atau gembira .

  2. mysara. says

    ‘ku ingin qoe thu isi aty ku,
    ‘qoe lh yunx t’akhr dlm idupku,
    ‘x ad yunx laen kamu,
    ‘x prnah ad & x kn prnah ad,
    ‘lelaki yunx akn b’tahta dlm aty ku,
    ‘slain drimu cyunx,
    ‘ku ingn qoe slalu di fkiran ku,

    ‘qoe yunx slalu larut dlm drahku,

    • gadis misteri says

      cam ni……..03+03+2003=2009 n 2+0+0+9=11 n 1+1 =2 so kta sma tgk 6ber 2 d ctu

    • gadis misteri says

      btl 2,tpi jka mau cnta yg tak kn mgecewakn kita ……..adalah cnta pda yg esa iaitu allah s.w.t.kta msti x kn kcewa n tak kn mgecewakn org len…

    • rinilee'z says

      bkn x mrestui cma dorank tkut harta kesayangan mreka akn t’silap lgkh dlm dunia p’cntaan yg bleh mghncurkn dri mreka sndri………

  3. Natasha says

    Aq setia kat ko ..
    tapi ko yang x setia gan aq ..
    Aq syg ko ..
    Sapew blh tolong sayew mcm manew nk kembali pada nya

  4. says

    Dlu aq prnh mncintai seorang laki,p kini dyew tlah tngglkn aq..sbnar nyew aq yg clap..p aq cyunk dyew cngt2..aq nk dyew kmbli kew pngkuan aq,p aq asew hrpan aq xmungkin t’cpai….coz skrang ny dyew dh adew mkwe bru…aq mnyesal krana prnh mnyakiti aty dyew…kni aq msih keseorangan n msih mnunggu dyew kmbali….

  5. says

    sa x sangka ada jga org yg mau terima sa walaupun sa ni ada banyak kelemahan yg family n my friend x bleh terima but walaupun drg x bleh terima dye bleh terima dgn seadanya…thanz u…i love u..

  6. Michell oraintz says

    SaAt iNe YaNk aQ rSa bTapA sUnYi Nya aTy nEi. .TeRiMa kAsIh SaYanG kRn kW p’NaH m’BuWat aTy iNe bAhAgIa . .aNdAi BeNaR tIaDa LaGy p’RaSaAn SaYank d aTy MuE uTk dIrI Q P’gIlAr JaUh DaRy aTy iNe aGaR Q m’GnAlI ErTy p’PiSaHaN.. Mey__Ijal

  7. Michell oraintz says

    hati aq hancur .. dea tak layan aq mcm dulu lagy.. dea jgk x p’nah ckap nak tgglkan aq .. tpi ,dea diamkan diri jak .. seolah olah aku x p’nah wujud .. dan mengaggap aq nei bkn kekasihnya lgi.. aku sediy .. law x sayank jgnlah maen kan prasaan org .. aq tak phm apa dea mau ?

    • says

      kita sama,, sblum ni hbgan kami ok je.. tpi hbgan kami renggang saat dia pergi jauh dari aku,, itu pun sebab dia kerja,, aku da faham dgn dia,, tpi selepas 1mggu di lupakan aku, mgkn aku terlalu percya n synk kan dia,, sbap tu mgkn dia buat sya mcm ni,, sekarang ni dia da x hbgi aku lgi,, hidup aku sunyi tanpa SMS N CALL dri dia,, sepi sekali hati ini.. sya pun tertanya2 apa dia mahukan dari sya..??

    • florenas loveiscinta says

      janganlah bersedih and jgn mudah ptus asa..kta masih ada masa untuk melupakn semua tu kta harus tabah n kta berdoalh ma tuhan krna tuhanlh yg thu jln sbnrnya…krana aq sndripn prnh mghdapi smua tu..tpi aq tak prnh ptus asa malah aq mula brdoa dgn tuhan…

  8. nur syeera says

    sbenanye aq ske kt seseorng nie .. tp mcm mne nk ckp kt dye … tk0t dye da ad yg pnye .. mcm mne nk wat nie … urmmm ..

    • Johan says

      Dear Reyjena,

      Mengapa tidak awk anggap ini satu panduan utk awk. Hendak melupkan mmg sukar kerana perasaan syg…tp sy percaya apa yg berlaku akan mematangkan anda dlm meneruskan hidup dan mencari pasangan yang ideal.

  9. catherine says

    cinta itu bermakna bagi saya…cinta membahagiakan saya selalu…………….haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa……

  10. muhdafiq says

    aq…SkA At DyA……hEr NaME WAnI…….aQ afIq……………i lOvE her So MuCh……..bUt…Aq x tW SmA Ad dY nUx At Aq R x………..loVe waNi 4eVR………………………………..

    • ika says

      aiya….. cm 2 pons bole kaaa yorrr???
      pelek2 doe… ad jgk lky cm ney kn ??
      untngnya spa dpat koe>>>><<<<< hhihihihih
      :)

  11. says

    jgn tgalkn org yg kta syg utk org yg kta suka,krn org yg kta suka akn tgalkn kta utk org yg mereka syg,hati dpatkn apa yg kta syg,tpi syglah dgn ape yg kta ade…”

  12. says

    cinta xkejam ataupn mnyakitkn.seandainye insan yg mnyintai dan dcintai tahu mnghargai cinta yg dberi…
    kerna cinta hadir adelh satu anugerah dari ALLAH..oleh itu hargailh cinta yg hadir dlm idup kte.kerna seumur idup kte,kte hnye akn dtemukn sekali aje dgn insan yg benar2 mnyintai diri kte….

  13. cinta kmy clamanya says

    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa………………………………………
    ntah npa neyyyy…………..ak btoiii2 tamao tnggl kn ung walau ap puns dugaan dn cabaran yg ak alami skg neyy yorrr…… walau bekali2 ak gduh cm mna puns ak x kmana ak ttp dgan ung slamanya…………
    zulaikha dan hasif selamanya…………….

  14. Hamba ALLAH says

    Salam..

    Manusia itu bergantung kepada usahanya..

    ‘Analisa tarikh lahir itu’ haram dalam Islam..

    Sekadar perkongsian

    Sila rujuk :
    http://zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/905-analisa-tarikh-lahir-tahu-masadepan.html

    http://drmaza.com/home/?p=1135

    dan video berikut-

    Rahsia Tarikh Lahir : Teori Karut Dari Pakar Motivasi (Dr Asri) :
    http://www.youtube.com/watch?v=MG2GcIhm6ao

    Ramalan Tarikh Lahir / Tilik Nasib / Horoskop (Ust Azhar Idrus) :
    http://www.youtube.com/watch?v=vgUXhVHgHv0

    Ulasan Mengenai Rahsia Tarikh Lahir (Dr Asri) :
    http://www.youtube.com/watch?v=whGDZ_IgXzU
    http://www.youtube.com/watch?v=P087c6EirFA (Ada muzik)

    Rahsia Tarikh Lahir (Ustaz Mohd Kazim Elias) :
    http://www.youtube.com/watch?v=3eJleB0rtS8

    Tarikh Kematian Ikut Tarikh Lahir (Ust Azhar Idrus) :
    http://www.youtube.com/watch?v=KZSjYtbcxnA

    BASMALAH-20120421 (Dr Asri) :
    http://www.youtube.com/watch?v=lk_BGZVQtDE

    Terima kasih.

    Wassalam.

  15. Secret says

    C.I.N.T.A ???
    perkataan yang senang disebut dan senang diingat..
    Memang mudah untk jatuh cinta dgn seseorg tapi sakit bila disakiti…
    aq??
    umur aq skrng 21++.. sampai skrng aq x pernah jatuh cinta / jumpa cinta sejati aq yg sbenarnya..
    yea, cinta memang indah.. aq seronok lihat kwn2 gembira kerana cinta… tipu la klu aq x jelous dgn dorg… aq ingin jgk merasai cinta itu.. mcm mereka rasai…tpi cinta itu x pernah hadir dlm idup ku…
    yeahh..aq harap cinta itu akan hadir untuk aq suatu ari nnti… klu bukan di dunia, pasti di syurga nnti sbb aq mahu jatuh cinta sekali sahaja dlm hidup ku!!!! biarlah ia kekal sampai bila2.. – amin-

    • Rabiatul Danisha says

      Apa salahnye sayangkn si dia tapi jangan biarkan cinta itu melalaikan kita dari mengingatiNya. Hilang cinta si dia tak mengapa tetapi hilang cintaNya, apalah gunanye idop kt dunia ni.

  16. NUR ZUWAIDAH says

    cinta itu bagai aur bagi kita
    cinta itu dikatakan sbagai putri sajinjang dgan putera sarapi
    kadang kala cinta itu jujur kadang kala cinta itu tiak masuk akal bagi kita

  17. says

    ???u??? ????,??????? ??r???u?-???u? ?????y? ??u ??? d? d??p??g? w?????

    Pd tarikh hari ini..akhrnya aku d takdirkn menetap d 1 tmpt yg aku impikan slama 6tahun aku mnunggu hari bahagia yg ku cari2 slama ini..wlu bru sehari aku brada d sini..aku dpt rasakn kbahgian yg bakal aku kecapi pd esok hari…cintaku yg lama trpenjara,mronta2 mahu mngecapi saat indah ini…dia pasti ku miliki..cinta pasti akn kembali mnyinari hati ini..yg slama ini bgaikn traba2 pd siang hari dan ksunyian yg brpanjagan mnyiksa hatiku yg tenang d luaran tp gelisah mresahkn aku…thanks god,kini hdup ku pasti bahgia..dan akn aku pastikn aku xakn gagal lg tok mgenggm cntamu yg bkal mekar dlm hatiku… :-D

  18. syahfarhan says

    urm. . .xknal mka xcinta. .mcm sya brubh krna prangai yer. .xbleh lpa kn pa yg dia tlah uwat pda sya dlu. . .wat skit ati jak. . .

  19. Hanisah says

    Assalamualaikum w.b.t,
    Berbangga mendapat ciri keperibadian seperti itu.tapi andai dapat ku putar semula ku ingin perbetulkan apa yang sudah agar semua merasa bahagia seadanya.

  20. says

    erm…..bagi sya lah kan bagus lah kita mencintai org yg kita syg dgn spnuh hati jgn lah
    menipu sma sekali kerana perkara 2 yang mudah merosakan hubungan………..

  21. NUR FATIHAH says

    18-02-2000
    18+02+2000 =2020
    2+0+2+0 =4

    Akhirnya ,dapat no 4 best sangat dapat no 4.Dan bagus jugak kerana kelemahan saya ialah memilih pasangan dengan berhati-hati.

  22. says

    Saya bercita-cita utk mencari teman hidup yg sgt serasi tpi gagal. Sbb itu rumahtangga retak berakhir dgn penceraian.Hampir 2 tahun kemudian berkenalan dgn sorang gdis yg lebih muda tapi sikapnya serasi sekali.hubungan kami sgt mesra dan hobi yg sama.Tlg beri pandangan

    • BawalTuna says

      Dlm kesibukkan kte mencari keserasian or prsamaan…kdg2 kite lupa yg perbezaan tue yg mnjadikan sesuatu perhubungan tue jdi lbih menarik….

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *