Seseorang Untuk Dicintai

Sajak ini dedikasi untuk insan yang saya sayang sangat-sangat. Cik Putri Siti Salbiya bt. Binsali.

Kau hadir dalam hidupku
Kau membebaskan aku dari mentera kesedihan
Yang melingkari hidupku
Entah apa silapku kau menolak aku ke tepi
Hati yang pernah kau patahkan dulu
Itulah hatiku
Aku sentiasa yakin dan pasti
Tanpamu disisi hidupku tak bererti…

Dengarlah jeritan kesunyian hatiku
Yang kecewa denganmu
Aku tak inginkan dirimu lagi
Lihatlah kekosongan hatiku
Tiada lagi tempat dihatiku untukmu
Tapi..
Itu yang ku katakan dulu
Sewaktu kau tinggalkan aku dan dilukaimu

Akhirnya aku mengerti dan pasti
Aku jumpa dengan apa yang aku cari
Seseorang untuk dicintai
Untuk berpaut
Untuk menjadi inspirasiku
Seseorang untuk di belai dan
Untuk ku hargainya dalam hidupku…

Kerana kau telah pergi
Aku pernah hilang rasa ingin hidup lagi
Sampai saat itu
Aku tahu segalanya tentang hidupku
Aku tertanya-tanya pada diriku sendiri
Bagaimana untuk kembalikan dirimu dalam hidupku
Kerana dirimu…
Yang membuat aku tersenyum hari ini..

Puisi Cinta ini telah dikirimkan oleh saudara Azril Syukri.

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. TeKa TeKi says

    camne ek lau kiter suke dye tpi dye tau tpi dye wat2 x tau.????kiter nak trus minat at dye ke x????tapi dye macam nak balas cinta tu…tpi kadang2 jerw dye nak balas tapi kadang2 macam x jerw….geram arg…korang pikir caner???

  2. says

    duh enak ya yg msh punya cwok sdngkn aq cwok ku smuanya pndusta, cwok ku tega bgt nyskiti aq, pdhl aq msh syng bgt sm dia, tpi biarlh mngkn ini sdh tkdir allah, ya allah prtmuknlh aq dgn se2orang yg tpat yg syang n cnta sama aq smpai ajal memisahkn, n bs trima aq apa adanya n jg syang sm kluargaku, bgitu sblikny aq syang n cnta dia smpai ajal memisahkn, n jg aq n kluarga syng sm kluargany n bs trima dia n kluargany apa adanya, amin…. amin…. ya robbal allamin. :D :cry: :D:D:cry::cry:

  3. ayu says

    abg ayu akan tgu abg smpai2 bla2..smlm last kita jmpa..npa cpat sngt abg blik kL..tgl ayu kt kg..kalo abg x bahagia gn ayu..ckap ayu sngup lepas kn abg demi kebahagian abg..coz ayu nk sngt tgk owg yg ayu syg bahagia..raya ni abg blik kn..kalo abg dpt baca ati ayu skrng kn bek..pcaya lah ayu ter lalu sygkn abg..abg..ayu akan tgu abg..ayu taw abg terlalu sygkn ayu kn..abg andai abg bkn jodoh ayu2 akan sentiasa doakan kebahagian abg..ayu janji wlau apa pn terjadi ayu akan ttap pegang janji ayu..menyintai abg smpai bila2..wt abg jaga dri bek2 ditempat owg..ayu akan sentiasa tgu abg…

  4. my love says

    cinta xsemesti nya memiliki, yg penting org yg kita syg itu bahagia, kita harus menerima cinta dri org yg benar2 memerlukan cinta kita, bkn sbb hanya kita yg mencintai dye,.sbb dgn cara itu kita akan rasa lebih d hargai, dri rasa tidak d perlukan.cinta mmg sakit, hanya org yg benar2 bersedia dn berani sahaja mampu menenpuhinya..dulu mmg sy bercinta 7 thn dgn org yg sy rasa amat sy cintai, tp ia tlh berlalu pergi meninggal kn kenangan kami setelah brtemu insan lain,tp skrg sy amat bahagia sbb brtemu dgn insan yg amat2 mencintai sy lebih dari diri nya….

  5. my love says

    cintai lah dgn org yg kita rasa benar2 memerlukan mereka disaat kita susah,sbb dgn cara itu kita akn rasa sempurna.

  6. teha_ejat97 says

    bertemu dngn mu adlah tkdir,
    mnjadi tmAN mu adlh plihan ku,
    tp jtoh cinta dngn mu itu d`luar kmampuan ku,
    ktew yg pling simple adlh I
    ktew yg pling indah adlh LOVE
    dan owgx yg t’syunk adlah YOU
    THAT WHY I LOVE YOU….

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *