Cara-cara Seseorang Itu Cuba Memikat Kita

Sebelum seseorang itu berkapel, sudah semestinya mesti ada salah sorang tu yang akan cuba memikat kan? Mesti ada orang yang akan memulakan dulu dalam bab-bab berkapel ni. Jadi di sini, saya ingin berkongsi dengan korang semua cara-cara bila seseorang itu cuba memikat diri kita.

1. Mula-mula, mesti la dia akan mintak no phone kita kan. Tapi nak mintak tu kadang-kadang, ada yang mintak terus dari kita. Ada yang mintak secara underground (maksudnyA, mintak dari kawan-kawan kita la). Tak pun, menggunakan “intelligence” untuk mendapatkan no phone kitatu.

2. Selepas dah dapat no phone, apa lagi, dia mula buat-buat salah hantar mesej la, tersalah call la. Then siap tanya ni no sape, etc. Padahal dia yang start dulu kan? Tak ke pelik tu.

3. Dia akan selalu mesej kita. Tanyakan khabar, dah makan belum, dah mandi ke, etc. Then if tak puas lagi, die akan mesej-mesej dengan kita sehingga la pukul 2, 3 pagi. Dalam ngantuk-ngantuk tu pun boleh kata mata masih segar lagi.

4. Dah tu pulak, dah penat-penat nak mesej, dia akan terus call kita. Konon cakap kredit banyak sangat sampai provider nak potong line dorang. Tapi sebenarnye, nak dengar suara kita sebelum die tido. Nak hilangkan rindu la katakan. Even masa tu kita still rasa takde pape lagi.

5. Then, tibe-tibe dia akan ajak kita keluar. Keluar gi makan ke, keluar teman die belikan barang-barang dapur ke, ape ke. Memang pandai dorang ni dalam bab-bab mengajak keluar. Siap kalau takde kereta tu, sanggup pergi pinjam kereta kawan or sewa kereta.

6. Dah tu pulak, bile dah lama berkenalan, mula la dah tukar pulak status panggilan dalam mesej. Bucuk-Comot la, Sayang-Abang la, Mama-Papa la, dan macam-macam lagi la panggilan. Tapi rasa-rasa, Mama-Papa tu selalu orang guna selepas declare or dah lama kapel.

7. Dari situ pulak, mula la start mesej-mesej nakal. Konon-konon nak bermanja la tu. Even ada yang berkongsi masalah dan sama-sama fikirkan macam mana nak setelkan masalah tersebut. Dalam masalah pun, dia still nak buat lawak untuk bagi kita happy.

8. Dan akhir sekali, sekiranya dia betul-betul nak pikat kita dia akan approch kita. Tak tahu la spot mana dia nak amik sebagai tempat dia nak mendeclare tu. Ada yang dalam telefon je, ada yang jumpa terus, ada yang sanggup datang malam-malam coz nak bersaksikan bulan ke, ape ke. Tapi if dia betul-betul suka pada kita, dia akan cakap yang dia nak menjadikan kita sebagai pasangan hidup dia.

Namun begitu, tak semua yang akan berakhir dengan kegembiraan. Ada yang apa yang kita harapkan, tidak menjadi. Tapi apa salahnya. Even dia tidak menjadi milik kita, kita still boleh berkawan dengan dia kan kan?

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. ha says

    Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah engkau Maha Pengasih lg Maha Penyayang Engkau Yg Berkuasa Ke atas kesekian alam engkau yg Maha Berkuasa ke atas segala galanya atas kehendakmu Ya Allah Aku memohon belas ehsan darimu..Ya Allah kau lindungilah fasharoshiza dan khalish rayyan berikanlah kepada mereka kesihatan yg baik Ya Allah kau sentiasalah lindungilah mereka berdua dari segala bahaya dan sesuatu yng tidak baik Ya Allah kau sentiasalah berikan kesihtan yg baik gntikanlah segala penyakit yg mereka hadapi kepadaku aku rela menanggunya kerana aku amat menyanyangi mereka berdua kerna Mu Ya Allah..Ya Allah berikanlah mereka sihat sentiasa aku tidak sanggup melihat mereka menanggungnya Ya Allah….Ya Allah aku sayangkan fasharoshiza bt ibrahim hanya padamu mampu ku ungkapkan hanya engkau yg tahu segala keikhlasan hatiku padanya…Ya Allah aku padamu izinkanlah aku menikahinya kernamu izinkanlah fasharoshiza bt ibrahim sentiasa berada di sisiku sgt aku menhadapi ujianmu…Ya Allah jodohkanlah aku dengan fasharoshiza bt ibrahim kau satukanlah hatiku dengan hatinya berikanlah kmi kebahagian untuk hidup bersama..Ya Allah kau kabulkanlah doa hamba mu yg hina ini kau terimalah doaku ini kabulkanlah impian aku ini…amin a rabbialamin…

  2. ha says

    Ya Allah lepasa aku membuat pemeriksaan scaning di hospital harini baru aku tahu kenapa aku sering sakit kepala Ya Allah engkau Yg Maha berkuasa atas segalanya Ya Allah aku sangat sayangkan fasharoshiza dan khalish rayyan andai engkau mengambil aku dulu aku mohon seikhlas hatiku agar engkau sentiasalah lindungi fasharoshizawalau dimana dia berada kau berikanlah kesihatan yang baik kepadanya Ya Allah ampunilah dosa2nya…Ya Allah hanya engkau yg tahu segala niatku pada fasharoshiza aku ingin dia menjadi peneman hidupku walaupun aku terpaksa menunggu aku mohon padamu Ya Allah Jodohkanlah aku dengan fasharoshiza bt ibrahim kau satukanlah hatiku dengan hatinya

  3. anynomous says

    masih lagi beruntung orang tu dapat berkawan lagi dengan orang yang dia suka tapi padaku dia langsung ingin menghentikan persahabatan. fb di block,no fon telah di tukar, semua jenis komunikasi aku dan dia sudah tiada lagi. sayangilah orang yang masih lagi bersama mu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *