20 perkara yangg membuatkan wanita benci lelaki

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. Nurul says

    kdg2….nurul selalu gaduh ngan dia sbb no 9..
    tu yg sampai dh putus..
    tmbh2 lak hal dia ngan pmpn tu..
    tapi sambung balik…dia pujuk nurul betul2.baru nmpk perhatian dia tu..
    dia ckp dia tak sggp hidup tanpa nurul..
    lagipun hati mmg dh syg sgt2..tak salah kan kalau nurul bagi dia peluang ke-2.. :)

  2. says

    Sabtu,24 Nov 2007…

    aku men msj ngan kim…
    ckp pnye ckp tbe2 msk bab kapel2…
    kim: ko agk aku pnh ske kat org x??
    aku: mstilh pnh…kalu x pnh ko ni dh kre cm robot dh…xde prasaan…
    kim: aku x thla die ske aku ke x…aku ni kalu ske kat org pyh skit nk ckp…
    aku: die??sape die 2??
    kim: adela…watpe ko nk th…pntg ke bg ko??
    aku: ala…sje je nk th…x nk bgth dh…tp, bg r klu…
    kim: klunye,dak 2 1 skul ngan aku…
    aku: laa…kalu 1 skul ngan ko,mknenye 1 skul ngan aku gak…sape?manela th aku bule tekelkn…hehe
    kim: xpela…x pyh…

    Ahad,25 Nov 2007…

    aku men msj ngan bad…
    bad: ko x pi cs ke esk??
    aku: cs??watpe??
    bad: emran x ckp ke?die ajk aku pi cs…
    aku: x th pn…sape lg pi?liyana pi ke?
    bad: ntah..yg pi aku rs emran,aku…kim x th lg…aku pjuk,die x nk pi…
    aku: haa…ckp pasl kim…kim ade ckp ngan ko die ske sape x??
    bad: ade rsnye…ko x th ke??die kn ske kat ko…
    aku: haha…!ko jgn nk tipu…ko bkn bule cye…
    bad: x cye dh…skg ni die nk pi cs sbb aku sbt nme ko…
    aku: tpula…aku x cye…
    bad: x cye..tnyela kim sndr…
    aku: eleh,ntah2 ko plan ngan die nk kenekn aku…
    bad: watpe aku nk plan bab2 cmni…

    aku pn msj kim…

    aku: kim,bad ade ckp ko ske sape…tp aku rs die tpu…die tpukn?
    kim: die ckp sape?
    aku: adela…ko nk ckp x ko ske sape?kalu x,aku cye je ckp bad…
    kim: ko tipu kn?bad x ckp pape kn?ko nk prgkp aku ae…
    aku: die ade ckp…tp aku nk tnye ko dl…
    kim: die ckp sape?
    aku: die ckp ko ske aku…haa die tpu kn?
    kim: cmne nk ckp ek??cm nila…kalu aku ckp ape yg btl sme je kalu ko cye ckp bad kn…ske ht ko la nk cye ke x…
    aku: ko ni,,cbe ckp btl2…aku x phm ko ckp ape…aku nk cye ckp bad ke x ni…??
    kim: kan aku ckp,kalu aku ske kat org aku sush nk ckp…
    aku: bgth jela…kalu ye,ckp ye…
    kim: okla…ye…huh
    aku: ha?ko biar btl??
    kim: ske ht ko la nk cye ke x…

    aku pn blur2+t’kejt+knpius…

    aku: btl ke?bek ko pkir btl2…aku x yakin r ngan ko ni…ntah2 ko wat plan ngan bad kn?
    kim: ske htla amy…tp, aku nk th prasaan ko kat aku…
    aku: aku pn x thla…aku nga knpius ni…

    smbl tu aku msj bad…

    aku: a’ahla,bad…kim ngaku…t’kejt aku…
    bad: nape ko t’kejt?die ngaku ke?
    aku: t’kejt la…cam real seyh korg wat cte…haha aku ckp ko bgth aku…
    bad: laa…nape ko ckp aku bgth…mati la aku…
    aku: biar ko mati…haha
    bad: ko ske ke kat die…?
    aku: aku x ckp aku x ske die…tp aku ske die sbg kwn aku je…x lbh…
    bad: ko ckp jela ko ske kat die…ko cm x knl sape die…
    aku: aku knl la…die ank imam…
    bad: (tdo…)

    kim: aku x pkse ko…kalu ko x ske…ckpla,aku x kesh…
    aku: (aku sbnrnye x th nk ckp ape)aku sbnrnye,aku rs ske kat ko tp aku wat2 x th sbb ko pnh ckp…jgn jd org prasan…
    kim: kre ko ske kat aku ke?
    aku: ntah…
    kim: ko nk ngaku ke x?
    aku: eleh…nk swoh aku ngaku…ko pn x ngaku…
    kim: aku kn ckp,aku brt nk ckp kalu aku ske kat org…
    aku: (pyh btl mamat ni)aku ske kat ko…
    kim: okla,aku pn ske kat ko gak…
    aku: (t’gelak2 aku ktawe)hbs,ko x nk aku jd pape ke?
    kim: jd ape??ko jd org,dh kre ok r…ko nk jd ape??
    aku: jd org je ke??aku nk jd org yg b’gne…ko x nk jd pape ke??
    kim: jd ape?aku nk jd orgla…
    aku: ko nk jd org je ke…x nk jd pape??
    kim: ko nk tnye ape sbnrnye…pasl bab ni ke…pasl cte2 aku ke…matlamat hdp aku…
    aku: (dh kenape tbe2 aku nk tnye matlmt hdp ko n cte2 ko…aiyoo)pasl bab ni la…
    kim: ooh…aku x th ko nk tnye ape…ko tnye jela…ko kn b’pglman…
    aku: xkn aku nk tnye…aku kn pmpuan…
    kim: abez,aku x phm ko nk tnye ape…
    aku: (lpe plak aku yg die xde pglman…huhu) okla,ko nk aku jd makwe ko x?
    kim: haa…cm tukn sng…aku mane th…ko agk cmne??
    aku: mane aku th…
    kim: tpkn amy…nape kene kapel??aku x phm r…kalu jd kwn je x bole ke??ape bezanye…
    aku: aku tnye jela…mstla ade bezanye…tp kalu ko nk kwn je…okla,,kwn je…aku pn rs kwn lg bez…
    kim: btl…kwn lg bez…

    pas tu aku gado ngan akak aku sbb aku x kejt die bgn…huhu so.,aku x rply msj die…

    Isnin,26 Nov 2007…

    aku asyik tnye die’btl ke ko ni?”ko dh pkir btl2 ke?’
    die pn asyik tnye aku ape prasaan aku kat die…’
    tp aku asyik ngelak je…sbb aku msh konpius…

    Selasa,27 Nov 2007…

    kim: amy,aku nk mintk maap sgt2…sbnrnye aku memg ske kat ko…tp ske sbg kwn je…ni sume khairul yg plan…aku lyn je…
    aku: aku dh agk sbnrnye…aku pn lyn je korg ni…nsb bek korg men2…sbb aku pn men ckp je smlm tu…aku pn ske ko sbg kwn je…hihi(ha??yeke??x gnela meka ni…huhu)
    kim: kalu cm tu legala aku…tp aku sbnrnye konpius…
    aku: konpius?nape?
    kim: aku konpius sme ade aku tipu ko or tpu dr aku sndr…sbb aku smlm men2 je tp ntah nape tbe2 aku rse cm serius plak ngan ko…btl ke ko ske aku??
    aku: aku pn konpius gak sbnrnye…tu la…len kali jgn plan2 cmni…kan tgk,sape yg sush..?kte gak…hmm tp btl ke ko ske aku ni?
    kim: pnh ke aku tpu ko?
    aku: smlm kn ko tpu aku…?
    kim: kan aku ckp aku tpu dr aku sndr…aku x tpu ko…
    aku: ????

    p/s:yg dlm kurungan tu aku ckp dlm hati je…name adlh rekaan smate2…
    tlg bg pndpt bole??i confuse la…huhu:-?:((

  3. says

    adoi… tak leh tahan baca mesej orang. he3. :d

    skang ni awak kene tanya diri awak dulu sama ada awak memang betul2 suka dengan die ke tidak. if suke sebagai kawan, so kawan la. tapi if awak suke dan SAYANG pada dia, teruskan lah. whatever pun kami di tc nih sentiasa memberikan sokongan kepada awak selagi kami mampu. :)

  4. milkyapple says

    bwt pngetahuan readers,sy xbnci kn sume “lelaki”…
    tp sy xbrcinta nan mkhluk brnama “lelaki”..
    man make me sick…sy da serik sgt da edup nan “lelaki” ni..:o
    skunk sy bhagia brsama penk sy…

    tp mntk sgt,jgn lh anda sume diluar sana trsalah angap 0r pndang ser0ng pd m’sia spt kami ni..
    kami sndri xpenah mntk utk jd cmni…
    kami bkn sngaje suke2 nk bwt cmni…
    sbnrny byk yg trsirat disebalik setiap insan sprti kami ni..

    klaw anda nk lbey mndalami khidupan kami,sy alu2kn dgn cara yg baek..
    slmt brkenalan….!!!!>:d<

  5. mrs teddy says

    [Comment ID #1826 Will Be Quoted Here]

    [Comment ID #1844 Will Be Quoted Here]

    xla.. lelaki ego kalo die rase tercabar je kot rase2 nye..
    tambah2 kalo ade org nk ngorat si die yg dicintai.. ;)
    coz mr teddy ok je..
    >:d< tu yg mrs teddy cyg sgt2 kat mr teddy.. :* :x

  6. mrs teddy says

    [Comment ID #1864 Will Be Quoted Here]

    mrs teddy pun cyg kat smue yg ade kat tc nie tambh2 yg slalu menyokong tc nie.. :)

  7. Nurul says

    :):):)
    mrs teddy,kt forum tc ni kenapa tak buat ruangan chat?
    boleh kita chat kt situ…
    bertambah ramai la pengunjung tc nih… :-?:-?:-?

  8. Nurul says

    [Comment ID #1916 Will Be Quoted Here]

    jgn la mrh mr teddy…mia tu tgh bad mood lak arini…;)
    tak semua lelaki sm…tapi lumrah la kalau lelaki mmg tak cukup satu…
    dalam islam pun tuhan dh bg laki kawen smpai 4..
    mmg tuhan ciptakan lelaki mcm tu…
    tapi lelaki takkan jadi mcm tu kalau kita sendiri pndai amk ati sidia….
    mr teddy….peace!!! :)>-

  9. mrs teddy says

    [Comment ID #1922 Will Be Quoted Here]

    he3.. kawen lebih dr satu pun kne ade sbb..
    bkn nye sbb dh miang sgt or sbgainye shaja..
    contohnye sbb nk membantu sseorg prempuan yg dlm kesusahan hidup ke.. nk menjauhkn dri dr perbuatan yg haram n etc.. :)
    tp kter kaum hawa mmg la kalo blh tu xnk dimadukn..
    btul x?

  10. @pink_l0n3ly says

    CINTA:x:x adlh karunia yg t’rindah yg kumiliki>:d< namn ktka cinta pergi aq tkkan prnh mgjrnya krna aq ykn jka dia yg trbk cnta itu akn kmbli :x (he..he..i'm happy),but jk tk kmbli mka bkn yg t'bk.ktka cinta tu tuls[-( meskpn kalah :(:( ia akn ttp mng (hore..e):)):)) hx krna aku bhgia dpt mencintai someone lbh dr drku sndri :x:x akn ttp tba saatx aku hrus berhnti tuk m'cintai dia=(( bkan kerna dia xktn aq tp aq mexdri bhwa dia akn lbh bhga =d>=d> bila aq melpsknx.dan yg trkhr jk orng yg km cntai tk kmu dtkn ttplh m’cntai drix krna itulh C!nta sjatimoe (kalo u s7):)>-

  11. cancer Prince says

    :x @};-Cinta tu apa sich?:-?:-?
    cinta adl sebuah prasaan yang sngt berarti dlm hidup seseorg. kt tk kn mampu hdp tanpa cinta..
    jika org blang dy tak bth cinta..pst org itu berdusta!@};-
    tapi trkadang cinta itu menyakitkn=((..

  12. mia says

    [Comment ID #2306 Will Be Quoted Here]

    cinta tak kesampaian.., bukan kehendak masing2
    tapi masuk campur orang ketiga ganggu hubungan kami…,

    tapi mia takkan putus asa, tuk dapatkan kembali cinta mia!
    :)>-

  13. Nurul says

    [Comment ID #2304 Will Be Quoted Here]

    bunga….hurm…:-?
    selalunya dikaitkan dgn warna..warna merah melambangkan perasaan cinta kita..
    dan bunga juga berduri…cinta itu berduri..tapi kalau kita berhati2,bau bunga buat kita tenang…
    bunga perlu dijaga…cinta itu juga peru dijaga..dgn sgt2 teliti.perlu disiram dan diletakkan di bwh cahaya matahari…
    bunga itu cantik bila dipandang dan cinta itu cantik bila dinikmati.. :)

  14. Laras Cantik says

    tanamlah sebuah pohon cinta yang
    berakar kesetiaan, berbunga kejujuran dan pupuklah dengan rasa kepercayaan.
    to my baby Danu..(*)

  15. says

    sy selalu br gaduh ngan si dier sebab no.10 tu….Ntah lh x tau naper setiap kali nmpk dia ckp nagn laki lain rs mcm cemburu giler…padalah si dier setia:(( tapi nasib baik kekal sampai ari ni….

  16. mrs teddy says

    [Comment ID #2891 Will Be Quoted Here]

    alhamdulillah la..
    tp jgn la slalu cemburu buta je.. coz prempuan nie mmg xske kalo diorg dh setia,tp kekasih ati sendiri plak cemburu xpasal2..
    btw bg mrs teddy xsalah kalo cemburu tu..lgpun cemburu tu kn tanda kter syg si die.. ;)
    n kalo ckp ngan laki lain pun dh cemburu,mrs teddy pun tkut mcm tu.. :-ss
    tp kalo gf u menghargai n memahami nape u wat mcm tu,elokla..
    nasib la mr teddy sgt memahami mrs teddy.. :d

  17. zatye says

    c’Kom, mrs.teddy, zty bdk bru kt cni, juz nk tnye ckit la sllu owg ckp, klo dpt bf yg ske ckp ptr belit, lki 2 bley dkatgrikn lki yg x stia pd yg 1, btol kew ha’A????? zty sllu ttnya2 gn soln 2…plez help me…:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((?????????????????????????

  18. mrs teddy says

    [Comment ID #3046 Will Be Quoted Here]

    xsemesti nye..
    tp kalo ble awk tanye die n die jwb pun putar2 tu memang la ade kebarangkalian die xsetia mcm tu..
    lelaki nie kdg2 ade sebab die xnk jwb ble prempuan tanye…
    kn mr teddy? ;)

  19. jentayu says

    artikel ini kurang satu lg. 21) lembik. maksud lembik ialah lembik dlm buat keputusan, dlm melindungi perempuan dan x berdikari ( needy ). artikel ini lebih tertumpu kpd kemahuan tersurat wanita semata2.

  20. zatye says

    urmmmm btol ckp ko 2 jntayu, sesetgh lki mmg lembik r blur bile wt keputsn n melindngi si pompn neh..aku cukp bwink klo jmpe lki yg gini cranye…..=|=|:d:d

  21. zatye says

    urmmmm mrs teddy. cmne eyh, klo kte nk cyekn seseowg 2 yg pnh wt kte skit aty cz dye pnh tpu kte, kdg2 sy cye jgk gn dye, tp kdg2 sy jd cm rgu2 la plak ….enth npe..:(:(:(:((:((

  22. mrs teddy says

    [Comment ID #3073 Will Be Quoted Here]

    mrs teddy sng je..
    kalo die pnah tpu kter,btter kter hati2 ngan die..
    bg die pluang tuk bina kembali kepercayaan yg telah roboh tu..
    tp kalo die wat hal jgak,terpulang la pada awk nk wat keputusan..
    mcm nurul sblm nie.. :)

    btw mane nurul,mia n bernt arini ye?
    lame xdgr crite diorg nie.. :-?

  23. says

    Cinta itu kadang ngeselin, cuma bikin gue BT…:-?
    Tapi cinta itu anugrah yang suci dan akan tetap suci wat gue dan cwo gue:)
    Klo loe cinta sama pasangan loe, loe harus wat dy ngerasa nyaman bersama loe…itulah cinta…
    Terkadang qta dibutakan oleh cinta itu…
    Cinta itu sebenernya MANIZZ… :x kalah gula….:”>
    Btw ngatasin cinta yang gak disetujuin sama ortu yach?:(

  24. ArIeKa says

    ello mrs.teddy, cmne eyh kter nk ltkn kpercyaan kt sseowg 2, sy dh agak stengah bln lbey cple gn si dye neh, tp still xley ltkn kpercyaan kt dye wlawpn 60%, dlu dye pnh wt hl n sjk 2 lh sy xley cyekn dye smpailah sknk. member2 sy sume ckp yg dye sknk btol2 brubh, n nmpk dye cm btol2 stia kt sy, tp apa yg dye ckp kuar dr mlut dye sy sush sgt nk cyekn dye, kdg2 sy rsa cm rgu2 la plak, kdg2 sy rsa cm dye tpu sy la…..n shgalh kdg2 2 dye smpai sumpah2, brulh sy ley cyakn dye, 2 pn xkn kekal slmanya sy cya kt dye, npe la sush sgt nk cyekn kt dye eyh…??????? tlong la stelkn msalh sy neh mrs.teddy…..:((:((:((:((:-?:-?:-?:-?

  25. says

    bg saya la, mcm mrs teddy cakap kat zatye.. bina balik kepercayaan… kepercayaan tue terletak pada hati dan naluri kita.. gabungan dua tue amat berjaya..

    kekadang positif thinking pon penting jugak… manusia akan senantiasa melakukan kesalahan.. asalkan dia telah menyesal dan sanggup untuk menerima teguran. perubahan pada dia jugak perlu.. kita nampak yg dia telah berubah.. dalam bercinta tak boleh letakkan semuanya kepercayaan pada dia.. kena simpan untuk kita jugak… salah satu caranya adalah tidak terlalu mengongkong..

    jika betul seseorg tuh sayangkan kita.. dia akan pegang kepercayaan itu walau ia bukan 100% dan sentiasa beringat supaya tidak melakukan kesilapan… beri dia peluang mcm mrs teddy cakap. penting tu..

    setiap apa yg kita lakukan sentiasa dikaji dan diselidiki oleh si ‘dia’… bila si ‘dia’ sudah percayakan kita secara automatiknya akan menjadi ‘auto-pilot’.. maksudnya tak payah nak cemburu2 dan rasa kecil hati sbb kita dan dia da tau apa dalam hati masing2..

  26. Ar!EkA says

    thnx 4 ur suport, ok la mrs.teddy, sy akn try wt apa yg mrs.teddy ckp 2, thnx bnget yerrrrrrrr…………:d:d:d:)>-:)>-

  27. mrs teddy says

    [Comment ID #3145 Will Be Quoted Here]

    masalah awk lbey kurg same ngan zatye..
    n btul kate bernt tu..
    lgpun, mrs teddy rase yg wat awk xcye kat si die sbb sblm nie awk dh letakkn kepercaayan yg tggi pada si die.. n tbe2 si die plak khianati kepercayaan tu sama ada sngaja or x..
    bg mrs teddy,kalo si die sanggup berubah byk demi awk, y not awk think positive..
    mmg sukar nk wat,tp cube la..
    mest si dia pun hepi ble awk dpt trime si die spt sblm nie.. :)

  28. ArIeKa says

    urmmmm yg mmwtkn sy x cye kt dye ats sbb sllu sy ska rsa yg dye akn ulangi ksalhan dye, cntohnye akn cri pompn laen la, akn bt bnda ya sy lrng la..n tekaan mrs.teddy 2 btol jgk, dlu sy pnh ltkkn kpecyaan yg trllu tingi sgt kt dye, nthen dye pnh sia2kn kpercyaan sy kt dye, sbb 2 la sknk sy susah sgt nk kmblikn kpercyaan 2 semula..:-?:-?:-?:-?:(

  29. mia says

    wanita benci lelaki sebab ego tak tentu pasal.., kadang2 buat2 pandai, knon nye nak tunjuk bagus, sebenarnya die tak sedar diela orang yang paling poyo kat dunia nih… hakhakhak…meh kite pakat gelak kan kaum lelaki yang poyo….=)) (tapi tak sume kaum laki yang poyo cam gituh..)

  30. says

    yap.. pernahhh… syg bangat kat dia.. sanggup wat apa saja yg termampu… im really love her.. my love love for her like the endless river, flow forever even in 4 season… b-)

  31. mia says

    hi… sume warga tc…
    terutama skali tuk mrs teddy n mr teddy…!
    mia rendu nurul…
    manew nurul?
    bernt adew meeting arini..,
    shaiz pown takdew.. fyza ntah kemana…

    (:|(:|~:>~:>

  32. mrs teddy says

    [Comment ID #3250 Will Be Quoted Here]

    mia.. faizal xde kn bernt ade.. :-|

    [Comment ID #3307 Will Be Quoted Here]

    ok2 meh2 mrs teddy puji mr teddy nie..
    kanda nie mmg romantik sgt2..hehehe ;)
    tu yg wat dinda syg sgt2 kat kanda..
    (btw puji2 nie dinda dpt bunga xkanda?) hahaha :d

    [Comment ID #3402 Will Be Quoted Here]
    rindu nurul je ke?
    mia xrindu kat mrs teddy pun.. :(
    nie nk majuk nie..

  33. mia says

    [Comment ID #3409 Will Be Quoted Here]

    lah… mia wendu sume laaa… jangan majuk…
    mrs teddy, btw bernt bg mia manyak sangat munga.., mia kasi mrs teddy satu…
    mia da cakap kat bernt, die tak kisah…,die cakap apew salahnyew….
    @};-

  34. mia says

    [Comment ID #3441 Will Be Quoted Here]

    bercerita psal bunga.. teringat time mia ngan si die dlu… time kteorang g dinner..,
    si die bagi mia rose pink! even sekuntum pown mia amat menghargainya…sweet nyewwwww…
    u noe wat mr teddy, pempuan ni suka bunga taw!
    :x

  35. mrs teddy says

    [Comment ID #3422 Will Be Quoted Here]

    ckup la tu.. macih mia.. ;)

    [Comment ID #3441 Will Be Quoted Here]

    betul2.. kanda nk bg dinda bunga btul lg ke? :-|

  36. mrs teddy says

    [Comment ID #3476 Will Be Quoted Here]

    hehehe mest la mia pun dpt cinta sejati suatu ari nant.. ;)
    mrs teddy doakn smoga smue akn dpt cinta sejati.. [-o<

  37. mia says

    mekasih… kalo mulut mrs teddy masin, mia nak scepat mungkin.., hehe…, tak sabar nak taw sape cinta sejati mia nih!

  38. mia says

    [Comment ID #3513 Will Be Quoted Here]

    takdew laaa.. sajew… takdew keje… hik3..

    [Comment ID #3529 Will Be Quoted Here]

    bernt da kasi mia munga.. manyak gilew…

    :d

  39. says

    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-

    b-)

  40. says

    nape kuar…
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-
    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-

  41. mia says

    [Comment ID #3594 Will Be Quoted Here]

    Ape la bernt ni, cakap pemikir yang agong! tao tak apew die? maksudnya… tu la plate keta mia! hik8

  42. mia says

    [Comment ID #3607 Will Be Quoted Here]

    kalo pemikir teragong tak tao jawapannyer… makne nyeee.. mia lagik pandai dari pemikir teragong tuh! kih3…

  43. mia says

    [Comment ID #3618 Will Be Quoted Here]

    mula la tuh! nak sakat mia…
    memangla mia pandai, tapi tak sepandai orang yg sangat pandai…
    cuma kurang pandai skit dari orang yg sangat pandai.. hik3
    sume orang pandai laa.. kan tuhan da bagi kita otak, utk pk, secara logik menggunakan akal dan fikiran…

  44. mia says

    [Comment ID #3634 Will Be Quoted Here]

    chumelll…..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mia suka sangat!!! i wanna hug u… can?
    >:d<

  45. mia says

    [Comment ID #3665 Will Be Quoted Here]

    bernt, mia da nak balek… keje tak banyak, tak perlu stayback… nanti malam kite ym lagik yeee

  46. MiNdz says

    ;) yelakan..ssh la nak caya laki ni..kdg2 buat pning kpale je..tp,hmmm..sbb laki yg mcm n0 6 tu la saye tkt nak ade teman yg begela LELAKI!!!!:o:)>-

  47. Nurul says

    [Comment ID #3402 Will Be Quoted Here]

    aloh……..
    mia rindu nurul ek… :)
    sori la…nurul buzy sgt2 dua tiga menjak nih…
    nh bunga utk mia..
    eh tp mia dh dpt byk bunga,
    nurul bg kacip fatimah lah..hehehe ~o)~o)~o) :d<:-p

  48. mia says

    [Comment ID #3879 Will Be Quoted Here]

    suka ati laaa nak kasi apew pown! mia trima… btw, nurul sihat? camnew ngan si die?

  49. Nurul says

    [Comment ID #3881 Will Be Quoted Here]

    nurul sihat alhamdulillah….
    si dia ok ja takat nih…
    eh tp mia ni nmpk cam bad mood ja arini…napa?? :-?

  50. Mr Tornado says

    Pompuan lagi banyak yang bersifat cam kat atas tuh….:d

    Laki pon tak suka kalau pompuan ade sifat 20 cam tu..

    Apapun, time kasih sebab bagi info, skang aku tau cammane nak ngorat awek….

  51. muna says

    haloo…mia n nurul.
    muna nk geng ngan u all.
    tp jgn la buat skop komen ni macam chat plak.
    bukak isu peragai lelaki zaman sekarang ni best kan?

  52. Hayati says

    I don’t know how to do with ny boyfriend……
    I love him so much but looks like he never bother about me….
    sometimes I try to understand him even though my heart is pain…..
    I am crying like a hell because of him…..
    Ramesh really love you….even your work more important then me…..
    anyone can advise me….what I suppose yo do:((:((:((:((:((:((:((

  53. Mrs Teddy says

    [Comment ID #5092 Will Be Quoted Here]

    wait a minute..
    take a deep breath k..
    well.. wat did he do to u actually?
    hope dat u tell us more bout ur problem so that insyaAllah it’ll b easier for us to advise n give opinion.. ;)

  54. tia says

    abes 2 klo bf kte bmslh mcm ni..cmne nk bincg dgn si die..
    sumtimes xley nk luahkn rse n bbincg..
    sbb kdg kale luahkn prasaan lg mnmbh kn kesakitan n bgdo tewok
    smpai nk mtk2 break or si die akn ckp lps..kcw hatiku mndgr nye..
    kerna dia tdk mngerti..hu3 :-?

  55. itaQ says

    lagi satu lelaki yang paling dibenci oleh wanita suka memerintah tak tentu pasal……..semuanya nak ikut kehendak die je dan juga mementingkan taste die sorang je tanpa bertanya ape pasanganya suke ke tak suke yang penting kemahuannya mesti dipenuhi. tak bijak dalam membahagikan masa bila nak memerintah…..setiap masa je nak memerintah..myammpah….tk kira mase,tempat…..eh..letihlah dapat lelaki macam nie….dang kurang juga berdikari……….
    Dengan lain perkataan . pentungkan diri sendiri…kalaulah dapat lelaki jenis nie,alamak tak bahagialah jawabnya….menderita sepanjang hayat…….

  56. Mrs Teddy says

    [Comment ID #6268 Will Be Quoted Here]

    si die jd mcm tu kdg2 sbb terbawa2 pangkat yg disandang time bkerja.. :-|

  57. says

    kite smue nkkan llaki yg ideal tp nobody iz perfect kan???
    “llaki yg hensem untk prmpuan yg cntik, llaki yg baek utk prmpuan yg baek” :-?:-?:-?:-?
    btol ker???

    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x
    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x

  58. Mrs Teddy says

    [Comment ID #7357 Will Be Quoted Here]

    ensem tuk yg cntik..tu xsemestinye..
    tp yg baik mmg tuk yg baik..
    even awk ade pasangan yg teruk mcm mane pun,tp telah ditetapkn jd jodoh awk,tentu skali si die akn berubah baik lame2..
    bgaimana or ble tu terpulang bgaimana awk menangani smue tu..
    coz yg baik tuk yg baik..
    n Allah tu maha adil :)

  59. BEE says

    [Comment ID #7367 Will Be Quoted Here]

    YE KE YG BAIK TUK YG BAIK JE
    YG JAHAT TUK YG JAHAT?
    :-?
    SO KALAU YG DAPAT PAKWE X BAIK TU, MAKNANYA DIA X BAIK KE?[-(

  60. BEE says

    [Comment ID #7357 Will Be Quoted Here]

    YE KE YG BAIK TUK YG BAIK JE
    YG JAHAT TUK YG JAHAT?
    :-?
    SO KALAU YG DAPAT PAKWE X BAIK TU, MAKNANYA DIA X BAIK KE?[-(

  61. says

    [Comment ID #7380 Will Be Quoted Here]

    :-?:-?:-? entah???? xsmesti yer kan????
    klw psangan kite xbaek, kite baek2kan lar die…. hehehe
    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x
    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x

  62. BEE says

    [Comment ID #7385 Will Be Quoted Here]

    TAPI SEBELUM KITA X BAIK KAN, DIA X BAIK, MAKNANYA KITA X BAIK LA EH…:-?:-?:-?
    FUH!!!!#:-s CONFIUS

  63. says

    [Comment ID #7389 Will Be Quoted Here]
    huh… aisyah pun confius jgak lar…
    :-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?
    hehehehe… lar, kite pn bukan yer baek sgt,,, kan??? hehehehe :x:x:x:x:x:x:x

  64. BEE says

    [Comment ID #7392 Will Be Quoted Here]

    YUP!!!!
    SOKONG2!!!!
    YG PENTING HATI DAH SUKA!!!!YAHOOOOOO!!!=|:x=|:x=|:x=|:x=|:x=|:x=|:x

  65. dayah ciut says

    saya sayang sngt ngan balak sorg ni but he like push me….cam ne ek nk tnjuk kat balak ni yang saya sayang gile kat die?????

  66. BEE says

    [Comment ID #7412 Will Be Quoted Here]

    HEHEHEH SESETNGAH BENDA XYAH TUNJUK PUN DAH TAU
    CUKUPLA SEKADAR MIK BERAT DIA…:)>-

  67. EMARIZ says

    sesiape yang mempunyai kekasih yang suke meniggikan suare, lebih baek lupakan lah…..l-) member i adeer boyprend yang suke meniggikan suare sampai xtahan dah arie2 kene maki hamun.:-?

  68. Shah says

    [Comment ID #7948 Will Be Quoted Here]

    mungkin suara die memang tinggi kot… =)) =)) tp patut pun tinggalkan die… sebab nanti baru die sedar sket yang orang xske ngan perangai die tue…

  69. quenn_aish86 says

    aish tertekan kalo jumpa owang yg ego, panas baran ngan x setia… mintak2lah psgan aish nanti bukan tergolong dlm kategori camtu..

  70. Shah says

    [Comment ID #8133 Will Be Quoted Here]

    kalo dah jodoh aisyah yang tue jugak nak wat cam maner… kite kene jugak trima… hehehe

  71. quenn_aish86 says

    kalo boleh, nk elakkan sume tue.. kalo jumpa yg x setia, panas baran..ego plak tu.. confirm hari2 makan hati berulam jantung.. mmglah makan ulam tu, baik untuk kesihatan.. tp dlm kes ni.. membahayakan kesihatan.. heheheh..=))=))

  72. sang arjuna says

    aku ade mslh no 4 ngn 10..susah gile nk kontrol..especially aku pnah ade history..bercinta 6 thn..tp putus di tgh jalan..sekrang ni dh dpt move on..jmp somebody yg baik..tp aku xdpt control sgt no 4 ngn 10 tu..is it normal?help me pls..

  73. quenn_aish86 says

    [Comment ID #8387 Will Be Quoted Here]

    kira nyer ni kes suka mengongkong n cemburu buta la nie.. ape kata ko cuba fikir positif sket.. dulu aish kenal sowang ni.. aish xyakin ngan dia..tp aish percayakan dia.. aish tau dia sayangkan aish.. tp hubungan x bertahan coz ade jer yg aish sakitkan hati dia..sebelum ko sakit hati n putus cinta untuk ke sekian kalinya.. lebih baik ko buang sume sifat ko tue..

  74. Flu says

    Perasaan Cinta dan suka tak boleh di paksa…tapi ramai lelaki main tipu….suka mainkan hati wanita agar jatuh cinta sementara…..ada yg sampai kawin ada anak…terbukti….bila mainan tu hilang perasaan itu pun hilang…yg tinggal satu kesedihan……mungkin lelaki boleh bertaubat tetapi sejarah itu akan tetap ada bila ingat semula…..Ada pulak bila takde persefahaman untuk terus berkawan atau bercinta akan timbul perasaan balas dendam…macam2x jadi……Itu bukan Cinta namanyer….Jika cinta benda2x macam ni takan berlaku…..bila kita ada perasaan suka atau cinta ia terjadi dgn sendiri either sama2x suka or sebelah pihak suka….tak da sapa yg salah dlm hal ini…its natural…yg salah bila bad things happend bila mana2x pihak buat tindakan…….

    Apa2x pun i believe biarlah jujur n berterus terang……

  75. Mrs Teddy says

    [Comment ID #9343 Will Be Quoted Here]

    yap! jujur n berterus terang amat pnting even it seems hard to do so for some people.. :)

  76. BEE says

    7. PERASAN
    Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

    SETUJU SGT!!!=|=|=|=|

  77. bintang says

    assalamualaikum…sy org br kt cni.sbnr ny sy ada bf yg pns brn.sy slalu kna maki dgn die.lg 1 dia sk bndg kn sy dgn bks aweks die dl. sy cb b’ubah ikut ape yg die nk.tp die xpnh nk hargai.malah mkin kerap m’bndg kn sy dgn bks aweks die.sy frust sgt… :( ade x sesape blh tlng sy?sy dh buntu skrg…:|

  78. silver_planet says

    [Comment ID #9906 Will Be Quoted Here]

    ituh macam ka??? camne laks law ngan pempuan yang mendekati laki2 tanpa sebab laks?? jawab2…

  79. says

    [Comment ID #10455 Will Be Quoted Here]

    utk bintang:sy tak puas hati kalau lelaki yg merangkap bf perangai cmni….
    1.lelaki yg angkat tangan kat pompuan adalah seorang yg dayus…(lelaki dijadikan utk melindungi pompuan bukn utk memukul)
    2.kalau dah kahwin pun tak dianjurkan memukul isteri kecuali kalau berzina ke nusyuz ke..tu dlm kahwin tapi kalu dah kapel2 ni pun dok brani angkat tangan..ape kejadah nye nak pukul2 anak dara org..ape hak dia.
    3.knp nak awk ikut cam x dia…awk adalah awk…knp awk nak kena ubah nak jadi org lain..dia patut cinta awk bcoz of what u are..of urself not to chnge u bcome somebodyelse…(so adakah dia masih tk dpt lpkan x die tu??)
    4.nape nak panas baran?nape nak maki2?ape hak dia..takleh ckp lembut2 ke..sape dia nak wat cmtu kat awk..kalu stkat boyfren dah prngai cam ni…hmm awk fikrkanlah….takutnya kalau dah kawin pun cmni…
    no way man..lelaki takde hak nak buat kasar dgn prempuan…..no way!!:-w

  80. silver_planet says

    [Comment ID #10618 Will Be Quoted Here]

    haha, ermmm :-|:d

    [Comment ID #10844 Will Be Quoted Here]

    hoho… /:)

    [Comment ID #10845 Will Be Quoted Here]

    sabo dik sabo…

  81. says

    [Comment ID #10877 Will Be Quoted Here]

    betul pe..silver….takmo r kasar…nabi pun tak kasar..lembut je…

    ANTI-KEKASARAN…ANTI KEGANASAN

  82. silver_planet says

    yer, memang ler betul, tapi care tuh cam nak salahkan sumer laki jewk…cian diowang2 yang leyn tuh, huhu..

  83. says

    [Comment ID #10881 Will Be Quoted Here]

    alaa tu utk lelaki yg ganas..sy tujukan…sy yakin encik perak_planet msti lembutnyer…yakin 200%;)

  84. silver_planet says

    lain macam jewk sebut lembut tuh,,,,aish….selisih…
    nak kate baik sgt tuh takde la, tapi takde ler ganas2 sampai camtuh, huhu… :)>- :”>

  85. says

    [Comment ID #10886 Will Be Quoted Here]

    bukan lembut tu….paham2 jelah…

    jgn ganas cam wrestling lak…stone cold…huhu

  86. silver_planet says

    haha, boleh tahan ler jugak, seb beyk golek2 atas karpet, law golek kat mozac, maw atit badan nih,huhu… ;)

  87. esyah says

    bf aku ade 17 perangai kat atas tu..naseb baik aku dah clash ngan dia..lala//~walopun hensem..pentingkan diri,putar belit,penipu..suke pandang prmpuan..ada ape dgn hensem..so prmpuan2 kat luar…jgn percaya lelaki hensem sgt..hensem menyesatkan

  88. esyah says

    sampai ade prmpuan sanggup merampas.prmpuan tu mmg lebeh lawa..tp gedix ya Allah.dlm tgh couple pun nak pasang 2..skang da clash pun..menganggu hidup saya..cmne la nk lupe kan..
    Ya Allah..tabahkan la hambamu ini….

  89. aqym says

    aku ada awek tp aku bru je ptus ngan dia……..aku sayang sngat kat dia…..klau aku mntak kapel blik koran rse dia tima x

  90. eyka says

    eyka agak stuju gan artikel nih..
    t’utama ego n sikap putarbelit laki..
    x-bf eyka pun cmtu tpi yg bgusnye tntg dya ialah dya sgt mghrgai klow eyka da tlg dya @ wat ssuatu pda dya..
    ckup baik la tu kan..

  91. eyka says

    [Comment ID #13911 Will Be Quoted Here]

    agaknye da mmg sbb dya laki..
    dat’s why they too egois..
    like gurl lah..sensitif..
    da nma pown gurl kan..
    tpi msing2 kne jga ar..
    laki x prlu tlalu ego,gurl lak x prlu trlalu snsitif..
    nnt owang mluat..

  92. BEE says

    2. MAIN KAYU TIGA
    Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

    NI PALING X SUKA….MR BEE..JGN SESEKALI EK[-x[-o<

  93. qiqi anura says

    Ni ler cth2 perangai yg ade kat lelaki2 yg penah singgah di hati qiqi dulu. to u guys out there, it’s a BIG NO, NO, NO attitude when u want to tackle a girl…take a hint, ok?

    5. EGO
    Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

    9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
    Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

    14. KAKI MEROKOK
    Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

    17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
    Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

  94. butter says

    heee..butter xksh laki cne..asal jgn mengongkong..ayoo..byk rimas maaaa.. butter nk pg tgk wayang pn nk ikut..sibuk je..pg la tmpat len..hihihi..
    2 qiqi: hope dpt bf yg bgus2 n comel2 k…yg no lain2 2 mmg xde eh qi? ok lah tuh,,dat mens qi dpt bf yg best.tahniah2..hehe:d

  95. mistik says

    asyik laki jer kne,,,nie nk ckap ckit,,,
    pyah lar nk kalo pompuan x tau isi ati laki,,,
    kn sush gk cm2,,,nk gtau straight 2 the point, t ckap t’llu cept,,
    nk smpn kan jdi byak prob lgi,,

  96. says

    mmm.. bukan mudah kite nak jumpe yg terbaik..
    and bukan mudah kite nak sampaikan hajat,impian kite yg menggunung tu.. kalau dah ada jodoh, tu mesti yg kite terima yg terbaik utk kite.. kaan..:)>-:)>-:x:x

  97. says

    Bercinta memang sronok.. Tapi, bukan mudah nak cari lelaki
    yang betul2 syok kat kte.. Macam sy nie, dah berpunya tp entah
    kenapa masih ada yg suka wlupun dia tahu saya dah berpuya.
    N dlm ms yg sm dia pun dah ada org punya. Memang lah lelaki x
    pnah nak menghargai erti sebuah cinta dan hati seorg peMpuan.Naik
    menyampah aku ngan laki 2!!!

  98. hanif says

    Yang menulis atau mencipta artikel ini, hanyalah seorang. Betul atau tidak?

    Baiklah..kalau bukan seorang, katakanlah berkumpulan seramai 15 orang mencipta artikel ini.

    Baiklah. Cuba anda cari berapa ramaikah spesis yang bergelar Perempuan di Planet Bumi ini. Saya anggarkan ermm….contoh paling terdekat pun 3 billion. Jadi 3 billion out of 15 people who wrote this bullshit article, i think 2 billion plus a lot more woman who don’t agree with this article. Ain’t that true??

    Point nye adalah LAIN PEREMPUAN LAIN CITARASANYA TERHADAP LELAKI MENGIKUT PERSEKITARAN ok! chaow~

  99. ms.tayarkempis says

    kehekehekeke…
    manusia ats nie btol hangin dgn artikel inih ;))

    rilex bro..
    juz 4 fun jek:-j
    bkn real pn..
    manusia de bpew billion…
    sume de ctewrse sndrik yop:-\”

  100. eiz says

    penantian adalah satu penyeksaaan… selama mane hati seorang wanita mampu bertahan memendam perasaan cinta pada seseorang sedangkan dia tidak pernah memahami perasaan kita. kekuatan dalam diri perlu untuk menghadapi cinta yang diimpikan berkecai… bukakan pintu hati pada cinta lain yang tahu menghargainya walaupun sukar untuk memadam cinta pertama…kebahagian boleh dicapai jika hidup tanpa pasangan tetapi kejayaan dan kebahagiaan akan dikecapai andai dapat hidup dengan orang yang dicintai..

  101. bobornez says

    sya sbgai leki mmg cm 2………..
    tp sya x keterlaluan……….
    sya ikut keadaan je…….
    tp kan kenape gf sya selalu x mauk lyn sya.
    adekah aku kurang memberi perhatian kah???
    sya sbnrnya sukar bgi tau yg sya syg kt dia..
    tp dia tau yg sya syg kt dia….
    susah nya

  102. ana says

    ..setiap org ada klemahan…p apa p0n yg kita wat jgn melampau..jgn lebih2..s0 everything will be ok…t0l x??? :-)

  103. blurry says

    bf aku:
    ~pentingkn diri sndri
    ….ikut pale dia jek

    ~kurg beri perhatian
    …wpon aku neh keras sket, mak aku pon kate aku neh kasar tp bab bcinta neh aku pon nk dmanje2 or di amik berat oleh beliau..tp dia wat kering jek :cry:

    ~pentingkn kwn2
    …aku xpenah halang dia lepax ngn kengkwn dia…tp bpada2 la kn, xkn la pg2 buta da dok mlepax dpn umh org kn.bek angkut tilam jek g umh org tuh..(org=kwn beliau)

    ~ckp putar belit
    ….tatau nk ckp cane da…dia jela yg btol :twisted:

    *aku bkn nk mburukkn, dia tetap org yg aku syg..cume kalo la blh dtegur…haiihhh :(

  104. puteri says

    :D saya nak kongsi sesuatu kalau nak th lelaki tu ada masa depan ke x… :down: cuba tnya perancangan hidup dia kalau dia jawap xth xnak fkr lagi xda masa depan la tu atau bercakap pasal kahwin lagi la kalau dia cakap xbrsedia x matang la tu hehehhe…. :lol: :XO: :XO:

  105. hesty says

    rata2 laki2 mank buaya darat semua na,..suka boonk, dan ga pernah perasa cukup n puas atas ap yg dimilikinya, padahal udah ketahuan punya pacar cantieeq, tetep aj klo dijalan lirik sana-sini, dasar geniiiitttt,…. :down:

  106. emeljoe9087 says

    :D
    walaupn byk gak ciri2 kat ats 2 ad pd bf miey,,:cry:
    miey tetap bg peluang kat dye..::-*:
    ssb pe? :oops:
    sbb ase syg..:XO:
    tp dye btol2 sygkn miey x?
    :o

  107. isya says

    sha nk sangat buang sikap benci lelaki.tapi x blh la.coz sha dah frust 3 kali tau mcm ne mau caya sama itu kaum adam.plz help me????? :roll:

  108. alief says

    xsemua laki ego…alief xsalhkn laki x salhkn perempuan… perkare seeloknye, kite lihat kesalahan diri kite sndiri dulu..

  109. ladynazwa says

    haha.
    sy rasa ada lagi yg perlu ditambah dlm konteks ‘pengotor’.
    em.lelaki berkuku panjang.
    ish.
    lagilah teruk.
    8O

  110. Mida says

    :vangry: bongok laki nie… bodoh…. kalau nk sesuatu baru nk pggl syg.. kalau biasa mane ade.. bodoh… dh ske control org… laki jenis ape mcm tue.. tiap2 ari nk cr point pakai gaduh… mcm ne aku nk syg kt laki kalau laki dh wat aku mcm tue… biar jer ker…

  111. FARZZ says

    Ha, ha.. lucu baca sesetengah komen nie. Fuh, klo bab lelaki ni aku pun tak bleh nak kata. Ada lelaki bila baik, baik giler. Bila jahat wah bukan main. I firmly believe that most of the man are egoistic! Don’t trust _ _ _.

  112. siti nur afiqah says

    saya jeles sgt kt boyfriend saya, sbb dia lyn pempuan lain. namanya fifi.dia nk saya tpi x lyn.kwn saya tanya kat dia kenapa x layn saya?dia jwb selur2 dulu.is…..saya rasa nk nangis.boleh x tolong saya mcm mane nk buat? :cry: :cry:

  113. says

    dh 2 bulan sye pts ngan boyfren sye,tp skrang nie die mnx kapel blik ngan sye,die kte die msh sygkn sye n die sggp tggu sye smpai ble2,ptt ke sye trime die blik stlh die lkai n hncurkn hti sye sblum nie,tolonglah sye,sye kliru sgt nie.

  114. unready says

    :o hurm klw da 20 perkara yg dah dibenci pasal laki…perempuan xde ke?
    hidop jgn hipokrit….klw da tulis keburukan lelaki keburukan wanita juge harus la ditulis..klw btol nk bg pengajaran…ni mcm nk kondemkan kaum lelaki sggt…sampai 20…mcm la lelaki yg awk kenal terkecuali dari golongan kat ats tu..sy pun ada jgak terselit kat ats tu…

    manusia tak sempurna tak kire laki atau wanita…jadi bg mengelak kan perselisihan yg penting bertolak ansur sama sendiri tol ark?

    tu je dari saya..wasalam…..

  115. nina says

    lelaki merokok paling aku benci..satu time aku kenal laki kuat merokok,,aku tinggalkan dia…hahhaahhahah…padan muka..dia merayu kembali kat aku…bodoh nye laki…

  116. says

    askom semua??
    sebenar semua salah anggap tentang lelaki sbb
    1) mana lah ada lelaki yg perfect dlm dunia nie2
    2) mmg lelaki suka kepada kecantikkan sbb tu ada akal 9 utk menilai terbaik
    3) kita bercinta sementara je jodoh blum tentu pun kekal smpi jinjang pelamin
    4) dunia nie mmg byk sgt wanita cantik itu la jd cmtu

  117. says

    salam sume,,

    aina da kapel nan miyul dekat staon lbey,,,tp cmpai skunk aina still agy tkowt.kami kapel jarak jao,,n 2 kkdang uat aina pk cm2,,cmpai ckt otak..tp seyusly,aina syg dye cgt2,,aina xpena kapel pown sbelorm nie,,dye fez boy aina,,umo aina skunk 18..aina pown jeles cgt2 at ez gurl dye,,dowg stu skul..ary2 jmpe n uma dekt2..huh! :!:

  118. kapaktumpul says

    hahhaa klako baca komen2 kat atas ni..mcm2 ragam dan pengalaman..plg emo dan hangen si HANIf tu..ntah aper2..x matang langsung..artikel kat atas ni kan pendapat je..rilex2 sudah le beb..penipu la kalau ko bukan even 1 pon dari ciri2 atas tu..
    tepuk dada tanye selera..laki ke pompuan ke, kalau diri ada kekurangan, perbaiki laa..x semua org perfect..
    kalau da mmg dpt jodoh ade ciri2 sprti 20 kat ats tu, terima seadanya..mngkin dgn hati yg ikhlas dan syg, nshat elok2, ckp baik2..dia akn berubah dgn izinNya..

  119. hana maria says

    lelaki akan meninggikan suara bila dia tak mengaku akan kesalahan yang dibuat seperti curang…itu yg bt saya benci lelaki mcm nie.

  120. INA says

    sume nya betul!! ini lah yg lelaki patut tahu : )

    *bg sye kalo lelaki meninggikan suare memang akn membuatkan wanita
    takut untuk mndekati org yg mcm ni.. ter masuk lah panas baran dan
    ego.

    * kaki merokok, pengotor dan gelojoh akan m’buat kan wanita kurang
    senang dan tak selesa bila keluar dgn org yg mcm ni.

    *”20 perkara yang membuatkan wanita benci lelaki” memang ini lah yg buat wanita benci lelaki yg mcm tu!!!

  121. ika says

    i nak kongsi cerita dengan semua..saya ada suami yangkenal dalam masa yang singkat..satu demi satu sikap buruknya terbongkar..sampai sekarang ni buntu.

    mmg ramai bercerita dia kaki tipu.dan terbukti selepas kawin saya mengalaminya sendiri…macam2 perkara yang ditipu terutama melibatkan wang …smua wang dia pinjam pada saya sudah hampir belasan ribu..kekadang dia boleh mereka sesuatu yang tiada..sekarang tk tau mcamana nak teruskan hidup dgn dia..

    saya ada minta pasakh di jabatan agama dan telh btalkn untuk bagi peluang kedua .tp bila peluang dah bagi perkara yang sama berlaku..

    tangunjawab sebagai suami tiada…..rumah tk bayar,kereta dan belanja tk cukup……………

    saya mmg nak lari dari smua ini dan mulakan hidup baru

  122. chynta Eyma says

    asalamualaikum….eyma nak tnya ni…Bf eyma ada kesemua perkara dalam ni kcuali num 15 dan 20…eyma sedang mengalami dilema yg teramat skrg ni…eyma syg dia…tpi dia ttp mcm tu..mcm mana nak ubah dia ni?

  123. Mia says

    Salam..pakwe saya ade sifat mengongkong,pns baran,dan meninggi suara. Dia kongkong saya jgn buat itu ini. tapi ade la satu hari ni,tgh2 msg pastu dia kelam kabut nak jumpa kwn,rupenya jumpa ex gf kononnye nk bagi barang. Sampai x layan msg sy.Sy kecil hati sgt masa tu. tp xdelah nak mengamuk mcm dia. Ramai orang kata dia bk,tp dgn sy kenapa dia mcm tu. Dia tiap2 ari msg sy. Tapi yg sy x tahan asyik nmpak silap saya je. Lmbt bls marah,kuar dgn fmly pun marah. perli2 ingt sy kuar dgn llki lin. Dia t’lalu syg sy sampai bt mcm ni. Sy sampai x bole blaja,ade je x kena dimatanye. Sy smpai berputus asa nk blaja..x thn asyik2 tension.Ape yg harus sy buat klu ade yg sudi nk bagi pandangan

  124. AKU BENCI LELAKI TAKOT AWEK says

    ok la beb lebih kan kawan2….klu lelaki giler ngn awek je sakit gak..kmane pegi ngn awek,member ajk mkn pon xmo…nk g ngn awekk…xpernh nk kuar ngn member2 da…e2 lg sakit der…awek suh makan taik pon makn…..hahahaa….pmpuan2..hahaaa

  125. kasih says

    lelaki harus ingat mbuat kputusan d sbbkn ego mrk, kdang2 boleh mbuat mreka myesal suatu ari kelak..klau ego btmpt xpe.. sprt CINTA PUTRIZA d sbbkn EGO LELAKI kini smuanya tlah musnah yg tggl hanya pyesalan..dan xpyh la nk myesal msa ni sbb smunya da tlmbt!!!

  126. rockhopper says

    hmmh..camne nk pujok awek yg sdg merajuk..sy ngah ttkn ni…sy da pujok leklok ..tp jwpn ny sy x memujok ny..so..plisszzz bg tips nk pujok ppuan..awek sy ni jnisz yg susa dpujok..n suka mmbawak dr..n layan ssowng…pliszzzzzz..:'(

  127. asyraf zakiah says

    bf sya ni baran semacam je. kalau dia mengamuk saya terpaksa tenangkan.. Kalau saya yang angin dia pulak yang senyap. kdang2 dia tanya kenapa awak marah? saya tak cakap apa2 pun ngan dia. Sekarang ni dah okey balik, dia dah tak marahkan sya lagi..

  128. Insan kesunyian says

    [Comment ID #35825 Will Be Quoted Here]

    awk x bleh mcm tu..wlaubgaimane pun awk kne ingt…jgn sbb lelaki,kite lalai dlm pelajaran..berusahalan and nasihatlah kt die supaya die dpt fhm akan situasi awk nie..sye yakin,die pasti akan memahami awk..

  129. adi says

    salam…jgn jadi hipokrit,tak semua lelaki mcm tu…perangai perempuan pun apa kurangnya yg buruk2….lelaki tetap sebagai pemimpin dalam keluarga

    • says

      Setuju dgn sdr. kadang kadnag perempuan lebih teurk dari jantan. sorry la saya tak pandai hipocrite. kalau dah pakai macam pelacur.kalau bf tak tegur tanda bf tu bacul. dayus. tambah perempaunse kaarmng nak sama taraf dgn lelaki. sorry yek dgn lelaki lain boleh. pada aku selagi ku tu gunakan tulang rusuk lelaki terima kenyataan . lebih lebih boleh jalan. perempuan bukan seorang.

      Sikit sikit nak merajok. sorry la lelaki yg sanggup jadi hamba perempauna dalah lelaki yang bacul.

    • hidayah says

      Salam .. sorry menyampuk .. yes ! x semua laki mcm tu …. ini sebagai artikel sahaja .. terpeluanglah pada korang nak terima or tak .. memang lelaki sebagai pemimpin tapi apasalahnya kita bertolak ansur laki dan wanita .. takk salahkan??

    • hazwani says

      aku benci dgn lelaki yang kuat menipu,pembelit dan semua sifat negative yang ada pada dirinya..ubahla

  130. fahna says

    ada jnis sifat laki2 mcm tu…cma
    ada yg sstgh jer la…
    so x pyh la nk pns trus bla bc bnda2 cmnie…
    sbb bnda2 cmnie bleh di bt pngajaran dlm prhbgn…..
    so…trima la dgn fkirn yg positive…:)

  131. says

    Saya dah 42 tahun .tak pernah bercinta baru belajar bercinta. perempuan ni rupa rupanya suka PERAH SANTAN lebih. mereka ingat mentang mentang mereka perempaun semua lelaki gila perempaun. sorry no me. aku respect perempaun ,aku tak akan menginaya perempuan tetapi nak lebih lebih sorry beb ok.

  132. says

    Harusnya cwox mnghrgai prasaan cwex….. :))
    Bukan mntang” cwex v khan cwox jgha hruz mnghrgai cwexnya..
    Didunia nie khan smua brpsangan,,,,
    Jadi hrgailah sdikit prasaan cwex……. :((

  133. nor amira bt melah says

    kau ibarat kulit yg menutupi isi.kau juga sebagai teman hidup ku…..kasih dan sayangku hanya padamu…i love u amir love amira

  134. Syarlini Syamieyra says

    Ade ae sesetengah laki macam tu dn itu trgolong dari pkwe sy…tp sy suke dy..susahnya bercinta..ianya memeritkan..kadang-kadang seronok…

    • jojo says

      sy suka ayat awak ‘susahnya bercinta..ianya memeritkan..kadand2 seronok….
      tapikan perempuan pom sama mcm lelaki jugak.ada yg baik ada yg suka main perasaan org

  135. GurlGurl says

    Memang tak semua lelaki macam tu. Kalau dah anda rasa anda takde perangai macam tu abaikan jelah. Tak payah nak kecoh-kecoh. Watlek sudah.

  136. Asmadi anuar says

    Nk tanye ni.xphm la sal pmpuan..btol ke klu kite da buat hubungan seks nan pmpuan.pmpuan akn syg kite..akn ingat sal kite smpi die da org lain..tp knpe plak pmpuan yg keras ati biasa xmenghargai pengorbnan lelaki.knpe?

    • shi says

      i don’t think so….khwin dlu brulah ble buat..klu ppuan yg sukakan lelaki yg masuk angin..itu ppuan sundal.don’t believe that…

  137. Asmadi anuar says

    Lg 1.btol ke pmpuan ni ske kontrol lelaki,mcm sy.sy ni jnis sl0w..ckp pn sl0w.tp dpt kwn pmpuan jnis yg rocker pnye..ari2 kne mrh.kne tggi suara..smpi sy jd pndiam dan tkut nan die..tp sy xtaula die anggap sy kwn ataupn kekasih die..ada xpndpt yg blh menyelesaikn mslh sy ni

    • fieyna says

      awk kne lah lebih tegas lagi..jangan biarkan perasaan awak dipermainkan..tak semua perempuan mcm yg awk ckp tu..setengah je..awak kne tunjuk kan kejantanan awak..jangan lemah sangat k..

  138. fieyna says

    sy cinta dia sedalam-dalam hati sy sebab dia yang berjaya membuka pintu hati saya,,dia selalu membuat saya gembira..kadang2,,dia ni panas baran 0rang nye..sya tak kisah semua tu cz i really lup him !!!! tanpa dia,,saya tak tahu erti cinta sejati..saya bertuah dapat dai walaupun dia serba kekurangan..tu tak penting..pa yang penting,,hati dia ikhlas mencintai saya..thts all..

  139. wam aishah says

    saya ada seorang teman…saya sukakannya…tetapi dia seorang pemalu..saya cintakan si dia..semoga kami kekal abadi sampai ke akhir hayat..

  140. Richie says

    hello menggangu je…… hai pa khapar…? sowy aku pn pernah buat wanita macam itu … selalu marah dan sebagainya yang membuatkan korang panas…. key bye……….

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *