Rahsia Cinta Lelaki

Saya percaya tentu terdapat segelintir kaum perempuan yang sudah serik untuk menjalinkn hubungan serius dengan kaum lelaki setelah beberapa kali dikecewakn.

Adakah anda ingin memegang title ‘single n available’ hingga bila-bila? Dan apakah yang harus anda lakukan untuk membuat pilihan yang tepat dalam memilih teman hidup dari kaum Adam? Tips-tips berikut diharap dapat membantu anda serba sedikit dalam memilih lelaki yang benar-benar ikhlas dan menyayangi diri anda. :)

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia akan pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi akan menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk anda.

Berikut adalah tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan jujur dan ikhlas:

  1. Si dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela dan bukan kerana terpaksa.
  2. Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.
  3. Si dia banyak menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.
  4. Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap. (maksud: mengambil berat setiap apa yang dilakukn oleh kekasihnya)
  5. Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
  6. Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.
  7. Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
  8. Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  9. Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.
  10. Si dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
  11. Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.
  12. Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
  13. Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
  14. Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
  15. Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.
  16. Si dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
  17. Si dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.
  18. Si dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
  19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  20. Apabila timbul orang ketiga, si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  21. Si dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
  22. Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.
  23. Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi anda?)

HARGAILAH MEREKA dan terimalah mereka seadanya… Berilah diri anda peluang untuk kembali mencintai seorang yang bergelar lelaki.. :)

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. eka maha rani says

    lia pakai nama adek,
    air mata keluar karna baca semua ni, n aku juga baru tau seikhlas itu cintamu padaku, sekarang aku tau kenapa emosi mu seperti itu. seandainya you angkat tlv dari lia’ maiby semuanya akan berjalan dengan lancar, gak seperti sekarang’ pisah gak ada britamu lagi, you tau i sayangkan you sangat2. n i masih ingat sumpah i pada you. i akan sayang you selamanya. i betul2 sayangkan you. i harap suatu saat you tau betapa dalamnya rasa sayang i pda you. i tinggalkan semua dunia FB i’ hanya tuk you, i nak semua rasa cemburu you dan salah sangka you’ akan tengelam, i taknak you selalu buruk sangka pada i hanya karna my friens cowok di FB.
    i btul2 sayangkan you, you bukan cinta pertama i but you is cinta trahir i. i sayangkan you selamanya. ntu janji i pada you. :>

  2. Jen says

    Saya sedih bila baca luahan di atas, walau apapun janganlah menyesal dengan apa yang sedah terjadi, sebab sebelum melakukan sesuatu pekara, lebih baik berfikir terlebih dahulu… saya faham perasaan dia, tapi banyak2kanlah berdoa. :cry:

  3. Nabil says

    Cinta itu tidak buta tetapi cinta itu memahami..
    Cinta itu tidak pernah kejam cuma manusia yg tdk tahu menghargainya,ia menjadi kejam..

  4. dyela says

    hurm.. cinta?? seronok +menyakitkan. Bila bercinta hidup memang ceria +gembira giler… yer la.. bila diri disyangi kan.. Tapi bile clash… Tuhan je tahu perasaan waktu itu..”Awak tahu kan saya syg awk sgt kenapa awak buat saya cm ni?”

  5. Syaqa says

    Macamane saya nak tau lelaki tu jujur ke tk?sebab kadang kadang dia layan saya.beberape bulan kemudian,dia jauhkan diri dengan saya.lepas tu,dia kembali.then die cakap die sebenarnye sayang saya.saya betul2 tak faham.kalau tau tentang hati lelaki ni,tolong explain.

  6. says

    saya sanat cinta pada liaw shek jing tapi kita sudah ber dating selama 3 tahun dari darjah 5 sampai tingkatan 1 tapi dia sudah putus sama dia saya pun tak tahu kenapa si dia mau putuh sama saya………….

  7. muchlisin says

    Aq seorang suami yg sangat mencintai istri dan kedua anak2ku,,,seiring perjalanan pernikahan yg menginjak 10 tahun,,,terkadang permasalahan silih berganti,,selama ini aq tak pernah marah berlebihan dgn istri dan anak2ku,,namun bbrapa hari ini,,aq jumpai dia becanda dgn kawan lewat BB,,aq pun menegurnya dgn kata2 yg cukup keras sehingga melukai hatinya,,,pernikahan yg kami bina selama ini terancam usai,,,bagaimana nasib kedua anak2ku,,,,,,ya allaah,,,,,

  8. mishikmah says

    ermmm… sedihnyerrr .. bca sume nie…. sya plak ..ermm.. dia masih ada d sisi sya… sparuh ciri2x kat atas 2 ada pda dia… ermmm,,,sya x slalu hargai dia.. tpi lepass nie sya cubalah untuk mengahargai… hihih

  9. muchlisin says

    Haruskah q ikuti ego sebagai laki2 dan berlalu meninggalkan smua yg telah q bina selama ini,,,??
    Yg pasti,,,lelaki mana yg tak tak ingin bahagiakan keluarga,lelaki mana yg yg tak ingin bahagiakan istri,,? Lelaki mana yg bangga pabila bertindak kasar dalam bahasa dan perilaku?
    Kami lelaki memang mempunyai sisi jiwa kasar,,,namun hati kami pun bukanlah terbuat dari batu,,,melukai istri dan anak2 seperti menyayat hati sendiri,,,,ada tangisan hati dan air mata yg tertahan sesaat berkata kasar dengan mereka,,,,saat ini hatiku sedang rapuh,,,harta terbesarku hanyalah mereka,,keluarga kecil yg kubina selama ini,,,,*aku tak pernah menyesal mencintaimu,,namun yg ku sesalkan,,aq belum bisa membuat mereka tersenyum dan bahagia**,,,,wuiiihh,,,sedihhnya,,,,:(

  10. muchlisin says

    Haruskah q ikuti ego sebagai laki2 dan berlalu meninggalkan smua yg telah q bina selama ini,,,??
    Yg pasti,,,lelaki mana yg tak tak ingin bahagiakan keluarga,lelaki mana yg yg tak ingin bahagiakan istri,,? Lelaki mana yg bangga pabila bertindak kasar dalam bahasa dan perilaku?
    Kami lelaki memang mempunyai sisi jiwa kasar,,,namun hati kami pun bukanlah terbuat dari batu,,,melukai istri dan anak2 seperti menyayat hati sendiri,,,,ada tangisan hati dan air mata yg tertahan sesaat berkata kasar dengan mereka,,,,saat ini hatiku sedang rapuh,,,harta terbesarku hanyalah mereka,,keluarga kecil yg kubina selama ini,,,,*aku tak pernah menyesal mencintaimu,,namun yg ku sesalkan,,aq belum bisa membuat mereka tersenyum dan bahagia**,,,,wuiiihh,,,sedihhnya,,,,,:(

  11. siti nor aishah says

    SAGAT MENARIK TETAPI SUSAH NAK CARI LELAKI YG SEJATI KALU ANDA NAK CINTA SEJATI SEMBAHyang ke pada yg esa kerana dia yg menentu kan jodoh kita

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *