1. Sudahkah anda menulis Diari Cinta anda hari ini?
    Sebagai forumer Forum Tentang Cinta, anda kini boleh menulis dan mencoret kisah manis cinta anda di ruangan Diari Cinta. Hanya satu diari sahaja ya dibenarkan untuk setiap seorang.
    Dismiss Notice

Cara-Cara Nak Tahu Perempuan/Lelaki Masih Mempunyai Dara/Teruna Atau Tidak

Discussion in 'Artikel Cinta' started by kyu, Feb 2, 2017.

  1. kyu
    Offline

    kyu Member

    Messages:
    510
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Assalamualaikum semua.


    Kyu tahu thread ni akan jadi kontroversi sikit pasal tajuk dia kan..tapi rasanya kyu perlu cakap pasal benda ni sebab sekarang ni anak muda kita macam tak kesah sangat nak jaga dara/teruna atau kesucian diri ni.Mungkin mereka beranggapan yang lelaki/perempuan tak boleh nak tahu mereka ni masih ada suci ke tidak.

    Kyu menulis tentang tajuk ni juga adalah kerana baru-baru ni di kampung kyu ada pasangan yang telah bercerai apabila baru sahaja seminggu berkahwin.Sebabnya adalah kerana perempuan itu tidak ada dara.Yela mungkin lelaki tu beranggapan tak berbaloi dia habiskan bayar hantaran sampai RM15 ribu alih-alih bini sudah ditebuk tupai.Tambahan pula kawin pun atas rekomen dari orang dan bukannya atas dasar cinta.

    Nak kenal Laki yang Tiada Teruna

    1- Sebenarnya tiada bukti fizikal yang kita boleh lihat untuk lelaki tapi boleh dikenal melalui perwatakannya seperti pada malam pertama lelaki ni tidak rasa malu untuk menyentuh isterinya.Cara dia kemudi malam pertama seperti sudah professional dan tidak kekok.Memang lelaki boleh belajar dari segala sumber tapi masih tetap malu untuk berhadapan dengan perempuan pada malam pertama kalau itu kali pertama dia.

    2- Menyentuh isteri dengan dengan lembut dan teratur.Si teruna akan menyentuh dengan gopoh dan terburu-buru apabila sudah naik nafsu shawat.Gopoh adalah sifat biasa laki yang baru nak mencuba benda baru dalam hidup.

    3- Tidak marah kepada isteri atau tarik muka jika malam pertama tidak berjalan seperti yang dirancang.Laki yang tiada teruna faham untuk memecahkan dara perlukan 2 atau 3 malam baru boleh melakukannya dengan sempurna.tapi lelaki yang ada teruna ni dalam pikiran dia semuanya sempurna dalam satu malam sahaja.Bila dia tak berjaya masuk dan puas dia mesti macam marah sikit la kat bini dia ni atau esok tu tarik muka

    Nak Kenal Perempuan Yang Tiada Dara

    1- Boleh kenal melalui bukti fizikal seperti punggung yang jatuh dan tumit yang kasar

    2- Tona warna tidak sama antara bibir, puting payudara dan faraj.

    3- Puting payudara tidak lagi tenggelam.Kalau puting payudara perempuan sudah terusik putingnya akan timbul.

    4- Boleh nampak selaput dara pada faraj seperti kulit nipis

    5- Faraj yang masih tertutup dalam satu garisan.Faraj yang tidak dara boleh nampak sedikit terbuka


    6- Mengeluarkan sedikit darah sewaktu pertama kali bersama.Ada yang tak keluar jadi kena tengok pada bukti yang lain.

    7- Masih ketat dan susah untuk bersama.Ada wanita yang cuba kemutkan faraj supaya rasa masih ketat tapi tetap tak sama dengan faraj yang masih dara.

    Kyu nasihatkan kalau boleh cuba jujur dengan pasangan status kita supaya tak susah di kemudian hari.Kalau ikut nasihat Ustaz Azhar Idrus memang tak wajib perempuan bagitau masih dara atau tak.tapi kalau dah kawin lepas tu kena cerai tak sampai sebulan kan menyusahkan semua pihak.Baik pihak lelaki ataupun perempuan.

    Yang paling penting kita kena jaga maruah dan kesucian kita betul-betul kerana ia adalah tuntutan agama.Tak kira lelaki atau perempuan.Sebab itu Nabi Muhammad SAW syorkan kita pilih isteri kerana akhlak.bukannya rupa paras,harta atau kedudukan.

    Sorry kalau ada yang tersinggung dengan apa yang kyu tulis.Semoga memberi manfaat kepada semua.
     

Share This Page