1. Sudahkah anda menulis Diari Cinta anda hari ini?
    Sebagai forumer Forum Tentang Cinta, anda kini boleh menulis dan mencoret kisah manis cinta anda di ruangan Diari Cinta. Hanya satu diari sahaja ya dibenarkan untuk setiap seorang.
    Dismiss Notice

Tolong Sampaikan Pada Si Dia

Discussion in 'Luahan Cinta' started by dieda, Aug 6, 2010.

  1. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya…
    Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya…
    Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa…
    Tolong nasihati sia dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa…
    Tolong nasihati si dia, jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa…
    Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya…

    Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah karena di situ ada syurga…
    Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapaknya karena di telapak itu syurganya…
    Tolong ingatkan si dia, aku terpikat karena imannya bukan rupa…
    Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta…
    Tolong ingatkan si dia aku kasihinya karena santunnya…
    Tolong tegur si dia, bila dia mulai mengagungkan cinta manusia…

    Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya…
    Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya…
    Tolong sadarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa…
    Tolong sadarkan si dia, aku masih milik keluarga…
    Tolong sadarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya…

    Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana…
    Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta…
    Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya…
    Tolong pesan padanya, aku tidak mau menjadi fitnah besar kepadanya…
    Tolong pesan padanya, aku tak mau menjadi puncak kegagalannya…
    Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya…
    Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mau membuat dia terlena…

    Tolong kabarkan pada si dia, aku mau dia berjaya dalam impian dan cita- citanya…
    Tolong kabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku…
    Tolong sampaikan pada si dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga…
    Tolong sampaikan pada si dia, cinta karena Allah tidak ternilai harganya…
    Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa…
    Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri…
    Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia…

    Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia…
    Moga dia seekor lebah yang senantiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya…
    Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…


     
    sya_zuan likes this.
  2. sherry
    Offline

    sherry New Member

    Messages:
    1,257
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    0
    hehe...blh tau pesanan ni utk si 'dia' tu ker hehehe:D
     
  3. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    untuk si 'dia' yg akak sndiri pon xtau sapa....:D
     
  4. miSs aMy
    Offline

    miSs aMy Member

    Messages:
    832
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    16
    tolong sampaikan pd dia....

    sye rindu kt dia...
    hr2 tgu dia msg...
    tp xde pun... :roll:
     
  5. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    k la kak,,, akan kusampaikan nanti,,,
    tapi akak kena sabar psl signal slow sket arini,,, :-D
     
  6. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    ntah kat sapa2 org ats ni nk sampaikan.....
     
  7. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    kak dieda kura2 dalam perahu
    silap2,,, I mean pmp dalam perahu,,, :-D
     
  8. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    xkan kat seman kut......????:D :D
     
  9. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    laa
    dieda mahukan seman ke,,, :))
     
  10. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    seman xnk....ank seman mau ler:D :D :p
     
  11. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    anak si seman dah kawin,, bini dia ada dua
    ooo,, dieda nak amalkan petuah p. ramlee ke,, (madu 3)
    kuikui
     
  12. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    tolong sampaikan padanya......time kasih sbb berterus terang stlh lama senyap...
     
  13. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    kat artikel atas tu bukan main lagi dia cintan cintun,,,
    skang nak hantar ucapan timer kaseh je,, hahhaha
     
  14. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    mana cintan cintun???mana2???
    tolong sampaikan pada org ats ni....suruh die jgn nyibukk:p
     
  15. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    woiii samm,, hang jangan nyibuks,, !!
    dah,,,,
     
  16. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    tolong sampaikan padanye.....time kasih sbb luangkan masa:)
     
    Last edited: Aug 8, 2010
  17. sha_man89
    Offline

    sha_man89 New Member

    Messages:
    703
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    tolong sampaikan pada sidia..
    bahawa aku amat menyayanginya..
     
    Last edited: Aug 8, 2010
  18. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    tulun sampaikan padanya...den xmau cr pasal dgn dia mlm2 ni
     
  19. samaratungga
    Offline

    samaratungga Well-Known Member

    Messages:
    3,383
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    63
    Baiklah,, akan kusampaikan,, pengeras mana
     
  20. dieda
    Offline

    dieda Well-Known Member

    Messages:
    4,900
    Likes Received:
    695
    Trophy Points:
    113
    alahaiiii...baiknye org ats ni....anak sapooo la niiiii
    nnt kita bg lolipop....:D :D
     

Share This Page