9 Perkara Yang Tidak Boleh Dibincangkan Dengan Lelaki

Takkan perempuan je yang mempunyai pantang mereka je kan? Lelaki pun ada juga sebab-sebab dan perkara-perkara yang mereka tidak suka wanita buat pada mereka.

Berikut merupakan 9 perkara yang tidak boleh dibincangkan dengan lelaki. Memang lelaki ini penuh dengan ego dan anda sebagai wanita, janganlah cuba mempermainkan ego mereka.

1. Jangan ceritakan ada seorang lelaki yang diam-diam meminati anda, apalagi jika lelaki tersebut adalah teman lama anda atau dia.

2. Membenci ibunya? Cukup dengan menyimpan perasaan itu dlm hati saja. Meskipun si dia yg membuka cerita soal keburukan sang ibu. Jangan cuba-cuba menambah atau mengiyakannya. Bertindak tenang dan
tutup mulut. Kalaupun hendak memberi komen, utarakan hal-hal yang positif dan neuteral sahaja.

3. Jangan menceritakan hal kecurangan yang pernah anda lakukan dibelakang dia. Hal ini akan meruntuhkan kepercayaan dia pada diri anda. Juga jangan sesekali memanjangkan cerita kecurangan dia terhadap anda. Tidak mustahil dia akan mengulanginya.

4. Seiring dengan bertambahnya usia, `keperkasaan’ si dia tentu akan mengalami penurunan. Jangan cuba-cuba membandingkan hal itu dengan masa lalu.

5. Jangan juga menceritakan bahawa sahabat anda mencurangi suaminya. Dia akan berfikir bahawa anda juga akan bertindak demikian. Dia mungkin akan meragui kesetiaan anda ataupun dia akan mengongkong
diri anda atas sebab keselamatan hubungan dia dengan anda.

6. Jangan membuatnya patah semangat terhadap pekerjaan. Jika suatu hari dia mengeluh tentang bosnya yang bermasalah, berdirilah dipihaknya. Sokonglah dia dan bantunya mencari penyelesaian. Jangan terlalu mencampuri permasalahan tersebut. Cukup sekadar mendengar dan memberi pendapat. Dikhuatiri akan memudaratkan sekiranya anda cuba untuk masuk campur secara keterlaluan.

7. Bercerai adalah perkataan yang paling harus dihindari, walaupun anda benar-benar bertengkar hebat. Jika anda benar-benar tidak mahu berpisah darinya, buang kata-kata itu jauh-jauh.

8. Jika anda mempunyai pendapatan yang lebih besar darinya, jangan pernah menyinggung hal tersebut, apatah lagi menjadikan ia sebagai punca masalah.

9. Ghairah hidup anda tiba-tiba meningkat kerana bertemu dengan seorang teman lama atau seorang teman yang membuka hati anda. Jangan sesekali menceritakan hal ini pada pasangan anda. Biarkan hal itu berlalu dan anda nikmati sendiri tanpa melampaui batasan tatasusila. Yang penting, anda tidak akan merosakkan hubungan dengan pasangan hanya dengan keseronokan sementara.

Sumber: Teratak Nurani Azhar

Langgan Newsletter Kami!

Jom langgan newsletter kami dan dapatkan update terkini serta tips-tips cinta menarik di Tentang Cinta. Lagi?

* Alamat email anda tidak akan dikongsikan dengan pihak lain.

Comments

  1. says

    bagi aku, kena open dengan pasangan. kalo simpan2 pun lama2 tahu kan? biar bergado, biar bertekak. biar ada dalam konflik. yang penting sama2 usaha nak setel. kalo sorok2.. kalo pendam2.. masalah leh setel ker? mungkin korang tak gado, mungkin korang nampak cam aman damai.. tapi hakikatnya? hati bersarang. lama2 jadi tak puas hati.. dendam. lama2? tu yang akhirnya ada yang mencureng, pasang skandal, nikah senyap2 yang lain (kalo yang lelaki la).

    aku lebih suka bergado sebenarnya. dari situ aku cuba nak faham pasangan aku. dari situ aku nak tahu apa yang dia suka, apa yang dia tak suka. dari situ aku semakin kenal dia. kalau disebabkan benda2 camni.. bergado sampai nak break, ataupun kalo yang dah nikah tu tetiba nak bercerai, nampak sangat orang tu tak mo bertanggungjawab dalam memperbaiki diri sendiri ataupun pasangannya.

    kalo dia tinggalkan aku?

    dia bukannya yang terbaik untuk aku. sedih, nanges, frust tu mesti ada. takkan takde kan? tapi daripada kesakitan itu la manusia semakin matang dalam idup.. penuh dengan pengalaman.

    pada yang putus cinta.. kuatkan semangat k? insya Allah, akan ada yang lebih baik untuk korang. pada yang sedang bercinta.. moga bahagia sampai bila… sampai ke syurga, insya Allah.

  2. una chan says

    elo… :-)

    eceecece…. :o
    ak ase….ade r gak satu dua point kat ats yg ak buat..haha… :P
    gomennasai…. :oops:
    tp skunk dh xperlu nk jg sume tu daaaa…. :x
    ak pom dh break ngn mamat gonggok tuh… :?:
    ermmmm…harap2..ma next2 kapel…haha..xde la ak wak sume bnde kat ekkk…. :halo:

    kih2… :lol:

  3. says

    suami ku btul2 insan yg sngat baik…aq menyesal slama ni aq bnyak megasari nya…”MAAF KAN ADIK SAYANG”adik akan merubah sifat2 buruk adik slama nie….”ADIK SANGAT SAYANGKAN ABANG&hubungan kita….. :oops: :oops: : :XO: :XO: :XO: :XO: :XO: :XO: :XO: :XO:

  4. says

    aku bru ptus cinta semalam… cinta aku bagaikan cinta 3 segi..aku bingung..aku kenl dgn fahmi dh 2 thun,tp kmi sllu gduh.bpa bln lps aku knl dgn fizul..aku dh jtuh syg kat dia..tp smlm aku terpksa tnggal dia sbb fahmi..pg td aku dh pjuk fizul,tp dia tak nak aku lg..sampai sekrg aku tak blh lupakn fizul..apa aku nak buat nie…

  5. says

    satu juta kata tdk akn membawamu kmbli,aq tw krn aq sdh mencoba,satu juta tetes air mataku pun tdk akn bisa mnahanmu pergi,aq tw krn aq sdh lelah tangisi dirimu,”nurdhin”adlh kekasiku yg sngat aq cintai, kini dy tlh prgi untk meraih impianx.ya allah,,,jika ia trcipta hx untukqu maka aq mhon dktknlh sllu ia kpdmu ya allah…jgalh cinta kami,agr brtmbah pula cinta kami kpdmu ,satuklnh kami krn izinmu,amin,,,,,engkau maha pngasih lg pnyayang aq cinta dy stlh engkau dan rasulmu,dan org tuaku.cinta,sy rindu sllu akn hdirmu……

  6. apek says

    lancau..
    aku paling fuck no 9..
    law dpt tgkp la die wt cm 2 kt aku..
    die nan keturunan die nan teman die skali aku hapuskan..

  7. za says

    sy brcinta tp sy srng curiga.. kdg2 sy ske naik angin dgn prangai dia yg bt endah x endah.. bila geram sy ske crita pkra yg boleh mmbuat dia sdh contohnya bagitau ex bf sy cntct lg.. sy nk kan perhtian dia krn kami jrang bjumpa.. bila jmpa dia nmpk x excited.. sy buntu sma ada dia btl2 mnyayngi sy atau x.. bila 1 msa dia amat mrndui sy.. tp kdng2 bila jauh mlm bru dia msg sy..

  8. miss says

    hehehehehe, dh pernah buat, betul betul dia merajuk weyh, jenuh aku nk pujuk, hahahah. pernah buat nombor 1 je. hehe

  9. ayu says

    klau kta jnis pmalu,kta cba bkwn ngn orang yg kta ska 2 lu..lma2 mgkin prsaan cnta akan timbul..cam aq ngn bpren ku..kmi bdua jns pmalu tp kmi boleh couple smpai skrang..pdahal dlu kmi lgsung x btegur,klau nmpak pn kmi cma snyum je..aq pn x sngka cnta kmi bthn smpai skrang n kmi akn btunang thn dpn..

  10. says

    pernambahan::

    perkara 10::
    – jangan beritahu pasangan anda yang anda baca ‘entry’ ini, sebab anda akan cuba buat perkara 1-9 membuta tuli dan secara lurus bendul. Kalau lelaki itu dapat tau memang kene sembur kaw kaw piaw la.

    note* :: ape ke tenuk? ingat lelaki tenuk sangat ka perangai? sume mende boleh bawak bincang kot…

    – skarang, gunakan entri same, tuka tajuk ” 9 perkara yang TIDAK BOLeh di bincangkan dengan PEREMPUAN”. agak2 ape la pumpuan rase.. aww mencik nyah~

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *